online pubquiz hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.556 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Mijn vraag
Later deze week ga ik een online quiz hosten voor collega's. Ik heb de vragen in een powerpoint gegoten. antwoorden kunnen gegeven worden via een (nog te maken) google form die als het goed is de scores voor mij berekend. Ik ben alleen nog aan het twijfelen hoe ik dit het beste kan gaan uitzenden. eisen zijn;

- ik wil zelf in beeld zijn als quizmaster, er is bij mij nog iemand die kan helpen
- de powerpoint moet prominent in beeld zijn (met geluid)
- deelnemers 50-75 moeten ook (voor elkaar) in beeld zijn, of er moet tussen gezapt worden

Relevante software en hardware die ik gebruik
iedereen heeft een laptop van het werk met in ieder geval Microsoft (2016) pakket, Teams, Skype..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bovenstaande opties. (Teams meeting, Teams live event) maar die lijken niet de deelnemers in beeld te nemen?

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ben je nu niet het wiel opnieuw aan het uitvinden ?
Waarom niet iets als : https://kahoot.it voor vragen, controle, standen etc..

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 02-11-2020 17:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Beiden bekend, maar inderdaad enkel een app om quizvragen in kwijt te kunnen.

het belangrijkste van deze avond is elkaar 'zien' en een gezellige borrel te hebben. die quiz is het jasje waarin we het gegooid hebben. of het nu in PP, cahoot of wat dan ook is. neemt niet weg dat we dus nog een medium moeten hebben waarin we én iedereen op camera hebben én tenminste 1 scherm kunnen delen.

// edit: ohja, en daarnaast hebben we een aantal tussentijdse vragen als in: de eerste die een .... kan laten zien op camera krijgt bonuspunten.

[ Voor 15% gewijzigd door Fried op 02-11-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
Fried schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:52:
Beiden bekend, maar inderdaad enkel een app om quizvragen in kwijt te kunnen.

het belangrijkste van deze avond is elkaar 'zien' en een gezellige borrel te hebben. die quiz is het jasje waarin we het gegooid hebben. of het nu in PP, cahoot of wat dan ook is. neemt niet weg dat we dus nog een medium moeten hebben waarin we én iedereen op camera hebben én tenminste 1 scherm kunnen delen.

// edit: ohja, en daarnaast hebben we een aantal tussentijdse vragen als in: de eerste die een .... kan laten zien op camera krijgt bonuspunten.
Ben je in de beschikking van Microsoft teams? Dan kan je iedereen uitnodigen via een link (zij hebben geen teams of iets nodig) alleen een browser daar opent de teams room dan in. Jij kan dan je PowerPoint of de cahoot delen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:11

g0tanks

Moderator CSA
HKLM_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ben je in de beschikking van Microsoft teams? Dan kan je iedereen uitnodigen via een link (zij hebben geen teams of iets nodig) alleen een browser daar opent de teams room dan in. Jij kan dan je PowerPoint of de cahoot delen.
Het probleem is dat tijdens het scherm delen jijzelf en de andere deelnemers maar klein in beeld zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
g0tanks schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:22:
[...]

Het probleem is dat tijdens het scherm delen jijzelf en de andere deelnemers maar klein in beeld zijn.
True maar ga je dat bij 50-75 deelnemers niet altijd krijgen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
g0tanks schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:22:
[...]

Tenzij iedereen een dual-screen setup heeft staan, ga je natuurlijk altijd "concurrentie" qua beeldoppervlak krijgen. Een software-oplossing zorgt er niet opeens voor dat iedereen een extra fysieke monitor heeft staan :+

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 02-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:56
Het is wellicht wat omslachtiger, maar je kan middels OBS (Studio) een virtuele webcam creëren. OBS kan verschillende inputs, dus jouw webcamfeed (misschien ook een tweede webcamfeed) en jouw powerpoint capturen en via de virtuele webcam uitzenden. Door middel van verschillende scenes, die je van tevoren moet inrichten, kun je vervolgens tijdens de uitzending live wisselen tussen je powerpoint, je webcam en je powerpoint + je webcam (picture in picture). In Teams selecteer je dan de virtuele webcam als webcam.

Dat is hoe ik binnenkort een pubquiz ga hosten.

[ Voor 9% gewijzigd door citomaster op 02-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:11

g0tanks

Moderator CSA
Osiris schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:30:
[...]

Tenzij iedereen een dual-screen setup heeft staan, ga je natuurlijk altijd "concurrentie" qua beeldoppervlak krijgen. Een software-oplossing zorgt er niet opeens voor dat iedereen een extra fysieke monitor heeft staan :+
Nee, maar een optie om de ruimteverdeling tussen personen en het gedeelde scherm aan te passen zou in dit geval al veel helpen. Bijvoorbeeld in het midden het gedeelde scherm en daaromheen de personen, in plaats van de personen in een klein balkje rechtsonderin. Iets zoals dit met in het midden dus het gedeelde scherm:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p9Brst6.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44
Knutsel met OBS studio een leuke layout in elkaar en deel de virtuele webcam met teams.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
g0tanks schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:37:
[...]

Nee, maar een optie om de ruimteverdeling tussen personen en het gedeelde scherm aan te passen zou in dit geval al veel helpen. Bijvoorbeeld in het midden het gedeelde scherm en daaromheen de personen, in plaats van de personen in een klein balkje rechtsonderin. Iets zoals dit met in het midden dus het gedeelde scherm:
[Afbeelding]
dat zou ideaal zijn inderdaad.. maar die mogelijkheid lijkt er niet te zijn. Ivm hardware van het werk kan er ook geen 3rd party software op geïnstalleerd worden.

ik neig er nu naar om de ppt via een aparte stream te presenteren en inderdaad via Teams elkaar te 'meeten'. Antwoorden vullen de deelnemers dan in in een google-form die automatisch de scores uitrekent na verzenden.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat men dan 3 vensters heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
hi, de avond is enorm geslaagd. ik zal nog even terug koppelen hoe we het uiteindelijk hebben gedaan;

Powerpoint hebben we via de online presentatie/stream mogelijkheid van powerpoint zelf gestreamd.
Antwoorden via een googleform, dat was superhandig wat na verzenden werden direct de scores berekend.
Video om elkaar te zien via Teams. zo konden we 49 man in beeld krijgen.
tot slot hadden we nog een whatsappgroep aangemaakt voor een aantal bonusvragen tussendoor waarvoor een foto gezonden moest worden. de eerste die.... wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimimans
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-12-2023
*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door g0tanks op 09-12-2023 11:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.