[Vimexx] jedomein.be/webmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witje_
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Mijn vraag
Ik ben zonet overgestapt naar Vimexx als (shared) hosting. Bij Vimexx is er een vaste verwijzing van jedomein.be/webmail --> naar hun roundcube installatie.

Ik heb in mijn hosting zelf een folder webmail aangemaakt met daar (voorlopig) een eenvoudig index.html bestand in, maar dit kan ik dus niet bereiken.

De helpdesk zegt dat dit zo vast ingesteld is op al hun shared-hosting servers en ze dit dus niet kunnen wijzigen.

1) hoe doen ze dit?
2) kan ik dit alsnog aanpassen?

Bijkomende. De domeinnaam is niet bij Vimexx geregisteerd (maar de nameservers zijn wel deze van vimexx)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het plaatsen van .htaccess bestand in de webmail folder die een redirect doet werkt niet.

bedankt

Beste antwoord (via witje_ op 04-11-2020 11:05)

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:55
Je request komt helemaal niet op jouw server terecht maar wordt al meteen 'ge-redirect' voordat er naar jouw serverstukje wordt gekeken. Dus alles /webmail kun je vergeten en gaat naar een standaard roundcube. Vimexx geeft aan dat dat serverwide is dus zul je dat niet kunnen aanpassen.

De snelle klap is dan ook je aanpassen en hem niet op /webmail te zetten maar op /mail of /mailweb of whatever maar geen al door Vimexx gereserveerd woord... Dan werkt het meteen. Of roundcube van Vimexx gaan gebruiken natuurlijk maar dat wil je niet.

Wat ik ook nog wel eens gebruikt heb is webmail.mijndomein.be gebruiken: op de DNS naar hetzelfde IP wijzen (of dat gaat vanzelf goed als je een wildcard gebruikt) en in .htaccess of met een phpscriptje naar het juiste plekje laten wijzen. Maar dan mag dat juiste plekje nog steeds niet jedomein.be/webmail zijn...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:55
Je request komt helemaal niet op jouw server terecht maar wordt al meteen 'ge-redirect' voordat er naar jouw serverstukje wordt gekeken. Dus alles /webmail kun je vergeten en gaat naar een standaard roundcube. Vimexx geeft aan dat dat serverwide is dus zul je dat niet kunnen aanpassen.

De snelle klap is dan ook je aanpassen en hem niet op /webmail te zetten maar op /mail of /mailweb of whatever maar geen al door Vimexx gereserveerd woord... Dan werkt het meteen. Of roundcube van Vimexx gaan gebruiken natuurlijk maar dat wil je niet.

Wat ik ook nog wel eens gebruikt heb is webmail.mijndomein.be gebruiken: op de DNS naar hetzelfde IP wijzen (of dat gaat vanzelf goed als je een wildcard gebruikt) en in .htaccess of met een phpscriptje naar het juiste plekje laten wijzen. Maar dan mag dat juiste plekje nog steeds niet jedomein.be/webmail zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:11

Rmg

witje_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:22:

1) hoe doen ze dit?
1. Via hun webserver configuratie, waarschijnlijk mod_rewrite in het geval van Apache
2. Soms, maar dat ligt aan hoe ze het geconfigureerd hebben en vereist hun medewerking. Praktisch gezien nee dus.

Sowieso zou ik dan het .haccess bestand in de root zetten, niet in je webmail folder

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 02-11-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat wil je eigenlijk bereiken hiermee?

Wil je een eigen website? Zet dat dan gewoon in de root van je hosting.

Wil je eigen e-mail, dan maak je een a record naar je eigen mailserver :)

En even MX en SPF instellen uiteraard.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
witje_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:22:
1) hoe doen ze dit?
#1 Doen zij niet, dat doet DirectAdmin.
#2 Nee, maar je kan bij DirectAdmin een support ticket aanmaken of ze het willen toestaan in een nieuwe versie.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar