Gate1 Annuleert Vlucht na klikken op link uit email

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Beste Tweakers,

In 2021 staat er een reis gepland naar Zuid-Afrika en we hebben tickets geboekt via Gate1.nl. Gister kreeg ik een email dat mijn vluchtschema was aangepast waardoor ik een langer overstap had in Zurich, geen fijn nieuws maar daar komen we wel overheen.

Het probleem zit hem in het volgende en ik ben benieuwd of wat Gate1 doet juridisch wel is toegestaan? Ik lees de mail op mijn telefoon en tijdens het scrollen heb ik blijkbaar op een link geklikt uit de mail waarna er zich een venster opende waarin stond dat ik mijn vlucht had geannuleerd! Dit alles zonder dat ik ook maar ergens akkoord op heb gegeven? 1 minuut later heb ik een bevestings mail over mijn annulering binnen en zojuist heb ik te horen gekregen dat ze het niet meer kunnen corrigeren omdat de vlucht nu vol zit. Waarschijnlijk krijg ik ook geen geld terug omdat ik zelf de 'keuze' heb gemaakt om hem te annuleren!?

Het kan toch niet zo zijn dat je zonder extra stap/bevestiging rechtstreeks vanuit een mail toestemming/bevestiging kan geven om een vlucht te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Blijkbaar dus wel.

Staat er iets over in in de algemene voorwaarden?
Of in de FAQ op de site.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je op de wilsvertrouwensleer of art. 3:35 BW zoekt, zie je dat wat Gate1 hier doet, niet kan.
Art. 3:33 BW
Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard.
Art. 3:35 BW
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
Het enkele klikken op een link kan moeilijk worden opgevat als de annulering van een vlucht, omdat een enkele klik makkelijk per ongeluk kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
jack zomer schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:16:
Blijkbaar dus wel.

Staat er iets over in in de algemene voorwaarden?
Of in de FAQ op de site.
Nee helaas, staat niets over deze manier van annuleren vanuit de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
GlowMouse schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:23:
Als je op de wilsvertrouwensleer of art. 3:35 BW zoekt, zie je dat wat Gate1 hier doet, niet kan.

[...]

Het enkele klikken op een link kan moeilijk worden opgevat als de annulering van een vlucht, omdat een enkele klik makkelijk per ongeluk kan gebeuren.
Yes hier kan ik wellicht wel wat mee. Dit was overigens wat nog verderop in de mail stond en wat ook de link was waar ik op geklikt heb:

Is het mogelijk om mijn vlucht te annuleren?
Als dit nieuwe vluchtschema niet passend is, kun je ervoor kiezen om je ​​vlucht te annuleren. Laat het ons weten door hier te klikken. Je vlucht zal uit de boeking worden verwijderd. Wij dienen een restitutie aanvraag in bij de luchtvaartmaatschappij en daarna nemen we contact met je op over het vervolg. Houd er rekening mee dat het weken / maanden kan duren voordat dit verzoek wordt verwerkt door de luchtvaartmaatschappij. We kunnen dit proces niet versnellen. Het bedrag van de restitutie wordt berekend door de luchtvaartmaatschappij.

Ja er staat wellicht wel wat het gevolg is van het klikken op de link maar dat dit ook meteen uitgevoerd wordt als je er op klikt is toch echt van de zotte? A, om fouten te voorkomen en B, zelfs al zou je willen annuleren verwacht je dat je naar een pagina gaat waarop je precies ziet wat je annuleert en dat je hier ook echt toestemming voor geeft..

[ Voor 3% gewijzigd door Egeau op 02-11-2020 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 08:06
zou die link er even uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Thanks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19
Egeau schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:07:
Beste Tweakers,

In 2021 staat er een reis gepland naar Zuid-Afrika en we hebben tickets geboekt via Gate1.nl. Gister kreeg ik een email dat mijn vluchtschema was aangepast waardoor ik een langer overstap had in Zurich, geen fijn nieuws maar daar komen we wel overheen.

Het probleem zit hem in het volgende en ik ben benieuwd of wat Gate1 doet juridisch wel is toegestaan? Ik lees de mail op mijn telefoon en tijdens het scrollen heb ik blijkbaar op een link geklikt uit de mail waarna er zich een venster opende waarin stond dat ik mijn vlucht had geannuleerd! Dit alles zonder dat ik ook maar ergens akkoord op heb gegeven? 1 minuut later heb ik een bevestings mail over mijn annulering binnen en zojuist heb ik te horen gekregen dat ze het niet meer kunnen corrigeren omdat de vlucht nu vol zit. Waarschijnlijk krijg ik ook geen geld terug omdat ik zelf de 'keuze' heb gemaakt om hem te annuleren!?

Het kan toch niet zo zijn dat je zonder extra stap/bevestiging rechtstreeks vanuit een mail toestemming/bevestiging kan geven om een vlucht te annuleren?
En ze hebben natuurlijk ook direct iemand anders gevonden die op jou plek wil, nota bene in 2021, terwijl helemaal niemand meer een reis boekt. Seems legit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Egeau schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:32:
[...]

Houd er rekening mee dat het weken / maanden kan duren voordat dit verzoek wordt verwerkt door de luchtvaartmaatschappij. We kunnen dit proces niet versnellen.
Ik heb ook ervaring met deze partij en ik kan je alvast verklappen, deze clowns doen er alles aan om jou zelf de schuld in de schoenen te schuiven / de boel te vertragen. Ook bij bovenstaande zinsnede laten ze je in het duister tasten, maar maatschappijen hebben vrij heldere policies over deze termijnen.

Ik zou deze even opzoeken wat in jouw geval van toepassing is en daarop je communicatie met Gate1 af te stemmen. Overigens wel fijn dat je telefonisch contact met ze kunt krijgen, dat is in de periode april tot en met augustus van dit jaar bij mij niet gelukt. Het is in mijn casus (wel een andere dan die van jou) via aangetekende brieven op een gegeven moment opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egeau
dehardstyler schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:38:
[...]

En ze hebben natuurlijk ook direct iemand anders gevonden die op jou plek wil, nota bene in 2021, terwijl helemaal niemand meer een reis boekt. Seems legit...
Ja precies, reinste onzin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hmm ik vond de e-mails van Gate1 ook niet perse klantvriendelijk: hier moet je 't mee doen, PUNT en als je niet zelf het nieuwe vluchtschema bevestigt, doen wij dat alsnog. Ik zie echter in mijn e-mails geen annuleringslink, enkel een link om het aangepaste vluchtschema te bevestigen en een link naar m'n profiel. Bij mij kreeg ik gedurende een periode van 3 weken 5 e-mails met gewijzigde vluchtschema's tot de vliegmaatschappij uiteindelijk zelf m'n vlucht heeft geschrapt.

Mbt. restitutie mijn ervaring: je krijgt vouchers. Als je zelf vraagt naar restitutie, bevestigen ze niets, je krijgt 't onmiddellijk, maar maar daar rekenen ze wel 50 euro voor.

Edit: het geld heb ik overigens nog niet tot m'n beschikking, want dat staat op een CC bij de RaboBank die niet meer actief is :X

[ Voor 10% gewijzigd door Arie- op 02-11-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
doomtech schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:38:
[...]

Ik heb ook ervaring met deze partij en ik kan je alvast verklappen, deze clowns doen er alles aan om jou zelf de schuld in de schoenen te schuiven / de boel te vertragen. Ook bij bovenstaande zinsnede laten ze je in het duister tasten, maar maatschappijen hebben vrij heldere policies over deze termijnen.

Ik zou deze even opzoeken wat in jouw geval van toepassing is en daarop je communicatie met Gate1 af te stemmen. Overigens wel fijn dat je telefonisch contact met ze kunt krijgen, dat is in de periode april tot en met augustus van dit jaar bij mij niet gelukt. Het is in mijn casus (wel een andere dan die van jou) via aangetekende brieven op een gegeven moment opgelost.
Yes ik lees nu ook de dramatische recensies! Heb contact gehad per mail, telefonisch hebben die grapjassen gewoon uitgezet omdat het druk is ivm Corona.

Overigens is dit niet de eerste keer dat ik een mail kreeg met een wijziging van mijn vluchtschema zie ik nu. En in die voorgaande mails dat deze optie & link ook niet in de mail verwerkt :/

Daarnaast vond ik dit nog bij mijn reservering:

Wijzigen & annuleren
Het is mogelijk om deze boeking te wijzigen. De wijzigingskosten zijn minimaal € 205,00 per persoon.
Annuleren is niet mogelijk. Je ontvangt geen terugbetaling.
Alle vermelde bedragen zijn per persoon, exclusief tariefverschil (bij wijzigen).

Het blijft steeds gekker worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Arie- schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:40:

Mbt. restitutie mijn ervaring: je krijgt vouchers. Als je zelf vraagt naar restitutie, bevestigen ze niets, je krijgt 't onmiddellijk, maar maar daar rekenen ze wel 50 euro voor.
Dat klinkt ook niet erg legaal. Hoezo zou je moeten betalen om je eigen geld terug te krijgen voor de niet geleverde dienst?

Lekker clubje dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Arie- schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:40:
Hmm ik vond de e-mails van Gate1 ook niet perse klantvriendelijk: hier moet je 't mee doen, PUNT en als je niet zelf het nieuwe vluchtschema bevestigt, doen wij dat alsnog. Ik zie echter in mijn e-mails geen annuleringslink, enkel een link om het aangepaste vluchtschema te bevestigen en een link naar m'n profiel. Bij mij kreeg ik gedurende een periode van 3 weken 5 e-mails met gewijzigde vluchtschema's tot de vliegmaatschappij uiteindelijk zelf m'n vlucht heeft geschrapt.

Edit: het geld heb ik overigens nog niet tot m'n beschikking, want dat staat op een CC bij de RaboBank die niet meer actief is :X
Yes heel raar, ik heb in de voorgaande mails ook deze link niet gezien. Alsof ze hem er nu opeens bewust in het hebben gezet. Overigens vermoed ik dat ik niets terug krijg omdat ik zelf heb 'gekozen' om de vlucht te annuleren... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Misschien wel, misschien niet, dat heb ik niet uitgezocht. Dit was een geval pick your battles, vakantie was al in het water gevallen en ik had geen zin in extra stress oid. Ik had iig geen geld meer uitstaan in vouchers waarvan je ook maar moet zien of 't goed uitpakt. Overigens de e-mails erbij gepakt: €55 euro, niet €50.
Ik zal even de e-mail quoten:
Beste Klm Pqr,

Je terugbetaling komt eraan:

Terugbetaling luchtvaartmaatschappij € -X
Administratiekosten € 55.00
Totaal € -Y
We maken het totaalbedrag vandaag aan je over. Afhankelijk van de verwerkingstijd van je bank, is de terugbetaling binnen enkele dagen zichtbaar op de betaalmethode die is gebruikt tijdens het maken van de boeking.

Met vriendelijke groet,
Team Gate1.nl
Heb je een vraag?

Waarom betaal ik administratiekosten?
De administratiekosten worden in rekeningen gebracht omdat er veel handelingen gepaard gaan met het verwerken van de geannuleerde boeking en het aanvragen van de terugbetaling bij de luchtvaartmaatschappij. Normaal gesproken berekenen wij voor deze handeling administratiekosten per ticket/per persoon. Echter - gezien de uitzonderlijke situatie - berekenen wij deze administratiekosten eenmalig. Heb je een servicepack gekocht? Dan berekenen wij geen administratiekosten. Voor meer informatie verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden.

Het restitutiebedrag is lager dan de totaalprijs die ik heb betaald. Klopt dit?
De waarde van de terugbetaling is het bedrag dat is vastgesteld door de luchtvaartmaatschappij.

Indien je een stoelreservering en/of ruimbagage hebt gekocht:
Normaal gesproken biedt de luchtvaartmaatschappij geen restitutie van betaalde stoelreserveringen en/of ruimbagage. Echter - gezien de uitzonderlijke situatie- hebben wij alsnog een aanvraag tot annulering/restitutie gedaan voor deze services. Wij volgen dit nauw op en contacteren je opnieuw, zodra we meer informatie hebben. Let op: dit proces duurt nog enkele maanden en we weten op dit moment niet wat de uitkomst zal zijn. Het heeft geen zin ons in tussentijd te contacteren. We begrijpen dat je hier sneller bericht over wilt krijgen, maar er is helaas niets wat wij kunnen doen om de aanvraag (aan de zijde van de luchtvaartmaatschappij) te bespoedigen. Onze oprechte excuses.

Indien je overige diensten/producten hebt gekocht:
Overige diensten/producten (zoals verzekeringen en ticket garanties) kunnen niet worden gerestitueerd, daar de betrokken dienstverlener dit niet toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

dehardstyler schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:44:
[...]

Dat klinkt ook niet erg legaal. Hoezo zou je moeten betalen om je eigen geld terug te krijgen voor de niet geleverde dienst?

Lekker clubje dit...
De dienst - het boeken van een vlucht - is door Gate1 weldegelijk geleverd. Hun verdienmodel is waarschijnlijk zodanig dat zij geen kosten rekenen op boeking maar wel in verhouding fors doorrekenen bij annulaties e.d.

Achter die website zit ook een batterij IT'ers en reisagenten. Die dienen ook betaald.
Egeau schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:48:
[...]

Yes heel raar, ik heb in de voorgaande mails ook deze link niet gezien. Alsof ze hem er nu opeens bewust in het hebben gezet. Overigens vermoed ik dat ik niets terug krijg omdat ik zelf heb 'gekozen' om de vlucht te annuleren... :(
Als de luchtvaartmaatschappij zélf annuleert en je vliegt van/naar de EU dan heb jij recht op je geld terug. Als Gate1 daar moeilijk over doet kan je nog altijd het stappenlijstje aflopen dat de EU aanbiedt voor consumentenbescherming in de luchtvaart. Link effe niet bij de hand.

[ Voor 63% gewijzigd door Borromini op 02-11-2020 16:59 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Borromini schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:49:
[...]
Als de luchtvaartmaatschappij zélf annuleert en je vliegt van/naar de EU dan heb jij recht op je geld terug. Als Gate1 daar moeilijk over doet kan je nog altijd het stappenlijstje aflopen dat de EU aanbiedt voor consumentenbescherming in de luchtvaart. Link effe niet bij de hand.
In 2021 staat er een reis gepland naar Zuid-Afrika

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
Hier zojuist een vergelijkbaar bericht gekregen van een van mijn boekingen in februari 2021. Gelukkig zónder beruchte knop:
Eén of meerdere vluchten in je boeking zijn geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Het is hierdoor niet mogelijk om te reizen. Ben je reeds op bestemming? We raden je aan contact op te nemen met de (lokale) autoriteiten. Wij kunnen je gezien de omstandigheden niet assisteren.

Wat gebeurt er nu mijn vluchten zijn geannuleerd?
Onderstaand proces wordt door ons in gang gezet. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen.
Wij hebben bericht ontvangen van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij.
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor een restitutie.
Je ontvangt later van ons een email over de status.
Vanwege de extreme drukte duurt het momenteel enkele weken voordat wij je een update sturen. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.

*Graag maken we je erop attent dat additioneel aangekochte producten/diensten niet restitueerbaar zijn, daar de betrokken dienstverlener dit niet toelaat. Eventuele stoelreserveringen, verzekeringen en andere services, komen hiermee te vervallen.

We danken je voor je begrip en medewerking in deze uitzonderlijke situatie.

Met vriendelijke groet,
Team Gate1.nl
Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Antwoorden op dit bericht worden niet gelezen. U kunt de antwoorden op de meest gestelde vragen vinden in de FAQ sectie op onze website. Informatie over uw boeking vind u terug in uw MijnGate1 omgeving.
Nu maar eens afwachten.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zou annuleren hun verdienmodel zijn?

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Borromini schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:49:
[...]

De dienst - het boeken van een vlucht - is door Gate1 weldegelijk geleverd. Hun verdienmodel is waarschijnlijk zodanig dat zij geen kosten rekenen op boeking maar wel in verhouding fors doorrekenen bij annulaties e.d.

Achter die website zit ook een batterij IT'ers en reisagenten. Die dienen ook betaald
Daar had ik inderdaad even niet bij stil gestaan, daar heb je gelijk in inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Weet je zeker dat je op de per ongeluk geopende pagina, ook niet per ongeluk op een knop geklikt hebt? Anders krijgen ze heel veel annuleringen van klanten met e-mail clients die de links pre-fetchen.

En nog wat juridsche munitie, op het technische aspect: Vanuit je mail maak je waarschijnlijk alleen GET requests, geen POSTs, maar dat kan je nog nakijken in die mail. En volgens HTTP (link, voorbeeld):
In particular, the convention has been established that the GET and HEAD methods SHOULD NOT have the significance of taking an action other than retrieval. These methods ought to be considered "safe". This allows user agents to represent other methods, such as POST, PUT and DELETE, in a special way, so that the user is made aware of the fact that a possibly unsafe action is being requested.

Naturally, it is not possible to ensure that the server does not generate side-effects as a result of performing a GET request; in fact, some dynamic resources consider that a feature. The important distinction here is that the user did not request the side-effects, so therefore cannot be held accountable for them.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:53
Egeau schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:07:
Beste Tweakers,

Bij een vluchtschema wijziging kan je de mogelijkheid krijgen om te annuleren.
In de meeste gevallen betekent het als je hier gebruik van maakt dat je gewoon je geld terug krijgt.
Maar dat moet er ook bij staan wat de voorwaarden zijn daarom trent.

Ik heb ook wel eens met GATE1 geboekt en eens zitten kijken in mijn mail
Diverse vluchtwijzigingen gekregen en nog nooit in diezelfde mail een annuleringslink gekregen.

wel staat er normaliter dit beschreven in de mail van gate1:

[b]Waarom is mijn reisschema gewijzigd?[/b]

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is een wijziging in de dienstregeling van de luchtvaartmaatschappij.

Mag de luchtvaartmaatschappij mijn vluchttijden wijzigen?
De luchtvaartmaatschappij heeft het recht je reisschema te wijzigen.

Is er een ander reisschema mogelijk?
Een ander reisschema kiezen is niet mogelijk. De luchtvaartmaatschappij biedt altijd het meest gunstige alternatief aan.

En krijg je daarnaast ook nog een mail van de luchtvaartmaatschappij.

Normaliter gebeuren die vluchtwijzigingen ook vanuit de luchtvaartmaatschappij en de annuleringsmogelijkheid ook bij hen.

Je kan het ook nog eens bij hen proberen.

Mogelijk zijn ook de normale annuleringsvoorwaarden van toepassing op je ticket.

Die heb je niet beschreven.

Heb je nog eventueel rechtsbijstand of een annuleringsverzekering?

en heb je al contact opgenomen met gate1 om te vragen hoe het zit?

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 02-11-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heb je de algemene voorwaarden gelezen?

Zo niet, haal ze dan z.s.m. op uit je e-mail, print ze uit en bewaar ze goed. Als je ze op papier hebt ontvangen is printen uiteraard niet nodig, maar scan ze dan wel in. Denoods download je de AV van de website van de verkoper (let wel op mogelijk versieverschil met AV van jouw overeenkomst in dat geval) en print die uit.

In de algemene voorwaarden staat vast iets over de annuleringsvoorwaarden in het geval jij annuleert. Wat staat daar (ongeveer)?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Nextron schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:47:
Weet je zeker dat je op de per ongeluk geopende pagina, ook niet per ongeluk op een knop geklikt hebt? Anders krijgen ze heel veel annuleringen van klanten met e-mail clients die de links pre-fetchen.

En nog wat juridsche munitie, op het technische aspect: Vanuit je mail maak je waarschijnlijk alleen GET requests, geen POSTs, maar dat kan je nog nakijken in die mail. En volgens HTTP (link, voorbeeld):
[...]
Dank voor je inhoudelijke reactie! Ik weet zo goed als zeker dat ik niet nogmaals ergens op heb gedrukt in het venster dat zich opende. De link die in de mail verwerkt zit is de volgende:

https://gate1.nl/bookings...cb6/scheduleChange/cancel

Heb een cijfertje aangepast zodat hij het niet meer doet. Valt hier nog iets uit te herleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Number10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:49:
Heb je de algemene voorwaarden gelezen?

Zo niet, haal ze dan z.s.m. op uit je e-mail, print ze uit en bewaar ze goed. Als je ze op papier hebt ontvangen is printen uiteraard niet nodig, maar scan ze dan wel in. Denoods download je de AV van de website van de verkoper (let wel op mogelijk versieverschil met AV van jouw overeenkomst in dat geval) en print die uit.

In de algemene voorwaarden staat vast iets over de annuleringsvoorwaarden in het geval jij annuleert. Wat staat daar (ongeveer)?
Goede tip!

6.1 Eventuele annuleringen van, of wijzigingen in, de gereserveerde dienst(en) kunnen alleen
op verzoek van de opdrachtgever of door de luchtvaartmaatschappij plaatsvinden. Indien op
verzoek van de opdrachtgever of door de luchtvaartmaatschappij een annulering plaatsvindt
van, of wijzigingen worden aangebracht in, reeds gemaakte reserveringen zullen de daaraan
verbonden kosten in rekening worden gebracht. Naast de door de dienstverlener in rekening
gebrachte annulering- of wijzigingskosten, worden ook 55 euro administratiekosten per
persoon per gebeurtenis in rekening gebracht. Let op: de medereiziger mag alleen voor zichof haarzelf wijzigen. De hoofdboeker mag de gehele reis wijzigen en/of annuleren.

6.3 Elke annulering dient per e-mailformulier te worden ingediend op onze website. Dit dient
te geschieden uiterlijk 3 werkdagen na de gebeurtenis die aanleiding geeft tot de annulering,
doch minimaal 5 werkdagen voor vertrek. Deze annulering dient te worden gedaan door de
persoon die de reservering heeft gemaakt (hoofdboeker). Tix/Gate1 zal vervolgens aangeven
wat de kosten zijn voor de annulering. Na opgave van de annuleringskosten dient de persoon
die de reservering heeft gedaan definitief aan te geven of annulering van de boeking gewenst
is. In alle gevallen dient u onze ontvangstbevestiging van uw annuleringsverzoek af te
wachten, hetgeen aangeeft dat uw annulering bij ons is ontvangen en door ons wordt verwerkt.

Over mijn specifieke geval, annuleringsoptie na wijziging van vluchtschema kan ik niets vinden. Wel lijkt 6.3 in tegenspraak te zijn met hoe mijn annulering tot stand is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Egeau schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:06:
[...]
Over mijn specifieke geval, annuleringsoptie na wijziging van vluchtschema kan ik niets vinden. Wel lijkt 6.3 in tegenspraak te zijn met hoe mijn annulering tot stand is gekomen?
Ja, daar lijkt het op. Ik denk dat we je hier niet nog veel verder kunnen helpen. Als je wat wilt, whatever dat is:
- informatie over eventuele restitutie
- een vervangende vlucht oid.
- schade vergoeding
Dan zul je nu echt proactief moeten zijn naar Gate1 en zorgen dat er wat voor je geregeld wordt. Je moet gewoon weten wat de status van je annulering en de gevolgen daarvan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
@Arie- En dat is nog niet zo makkelijk gebleken. Gate1 is namelijk totaal onbereikbaar. Telefoonnummer is niet langer in gebruik en op mailcontact via een formulier op de website reageren ze niet.

Lekker!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Egeau
@Napsju @Arie-

Net rechtstreeks gebeld naar SwissAir en kreeg een behulpzame dame aan de lijn. Ik wilde verifiëren of we inderdaad niet meer op de vlucht geboekt stonden en dat was ook niet meer het geval maar zei gaf aan dat 3 van de 4 vluchten geannuleerd waren door SwissAir (weer een heel ander verhaal dan Gate1 mij heeft gemaild)

Ze heeft ons nu gratis met behoud van bagage omgeboekt naar Lufthansa waardoor ik zelf nog de overstap van 10 uur naar 2 uur heb weten te krijgen. Heb de nieuwe E-tickets nu ook al in de mail aangezien ik het nu ook om Gate1 wil regelen.

Het lijkt dus allemaal nog wel goed gekomen te zijn, al zit het mij nog steeds niet lekker dat Gate1 op deze manier mensen 'trickt' in het annuleren van je eigen vluchten. En nog even voor de mensen die twijfelen of ze ooit met Gate1 willen boeken: lees de recensies online en gebruik een andere site :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

paQ

oh wow, dan kom je idd goed weg! :Y

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:23

Snow_King

Konijn is stoer!

Als ik dit zo lees heb ik een oprechte vraag: Wat voor een voordeel krijg je als je via Gate1 boekt? Ik boek zelf altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
@Snow_King Als je bijvoorbeeld SkyScanner gebruikt en je wilt een combinatie van vliegmaatschappijen en tijden die je 't best uitkomt. Eg. heen Transavia en terug Ryanair naar Faro vanuit Eindhoven. Dan kun je je reis in 1 keer boeken via Gate1 of soortgelijke dienstverleners.

@Egeau Brainstormen: je heb een vlucht geboekt via Gate1 die zijn niet meer kunnen leveren, vervolgens willen ze sneaky onder de overeenkomst uitkomen waarbij ze jou laten annuleren? In jouw geval zijn er nog wel vluchten, maar slechts 1vd4 is over en dus dik overboekt. In mijn geval ging er geen enkele vlucht meer naar Thailand en was gewoon alles geannuleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
Snow_King schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:44:
Als ik dit zo lees heb ik een oprechte vraag: Wat voor een voordeel krijg je als je via Gate1 boekt? Ik boek zelf altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij
Tarieven kunnen behoorlijk schelen, had voor afgelopen zomer tickets geboekt naar ZO-Azië. Via Gate1 waren ze per stuk ongeveer €120,- goedkoper dan dezelfde vlucht direct bij de luchtvaartmaatschappij.
In het verleden heb ik dit vaker gehad, maar ben wel van mening dat in de huidige situatie in de wereld ik niet meer via dit soort partijen boek. Het geeft te veel ruis op de lijn in de communicatie met alleen maar gedoe tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
@Egeau Brainstormen: je heb een vlucht geboekt via Gate1 die zijn niet meer kunnen leveren, vervolgens willen ze sneaky onder de overeenkomst uitkomen waarbij ze jou laten annuleren? In jouw geval zijn er nog wel vluchten, maar slechts 1vd4 is over en dus dik overboekt. In mijn geval ging er geen enkele vlucht meer naar Thailand en was gewoon alles geannuleerd.
Yes ik denk ook dat dit het plannetje is achter deze link. Verder nu ik de algemene voorwaarden heb gelezen is dit echt een bedrijf dat alle ondernemersrisico bij de klant legt. En ja; je hebt altijd mensen die zeggen dat je dit kan verwachten als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten maar je zou toch wel verwachten/hopen dat bedrijven die in Nederland opereren zich niet zo kunnen/mogen verschuilen achter de kleine lettertjes, zeker aangezien het gewoon consumentenproducten zijn.

Naja, eind goed al goed in dit geval..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

paQ

hahahah ja :D

Zo zouden ze ook een linkje kunnen maken als:

wil je niet annuleren, maar blaba bka abla ab alab lavba lab abla labalbalba bal bal balab al klik dan hier

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18

Perkouw

Moderator General Chat
Zojuist wat reacties geknipt. Mensen gebruik a.u.b. de TR knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Egeau schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:36:
@Napsju @Arie-

Net rechtstreeks gebeld naar SwissAir en kreeg een behulpzame dame aan de lijn. Ik wilde verifiëren of we inderdaad niet meer op de vlucht geboekt stonden en dat was ook niet meer het geval maar zei gaf aan dat 3 van de 4 vluchten geannuleerd waren door SwissAir (weer een heel ander verhaal dan Gate1 mij heeft gemaild)
Is het een omboeking van je bestaande boeking, of heb je opnieuw moeten betalen? Anders loop je nu het risico dat Gate1 je omgeboekte tickets gaat annuleren (of het annuleringsverzoek al heeft ingediend). In de KvK staat een postadres van Gate1, dus je kunt ze altijd een aangetekende brief sturen, maar bedenk dan wel wat je daarin gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
[...]

Is het een omboeking van je bestaande boeking, of heb je opnieuw moeten betalen? Anders loop je nu het risico dat Gate1 je omgeboekte tickets gaat annuleren (of het annuleringsverzoek al heeft ingediend). In de KvK staat een postadres van Gate1, dus je kunt ze altijd een aangetekende brief sturen, maar bedenk dan wel wat je daarin gaat zetten.
Bij aangetekende brieven reageren ze niet binnen de termijnen die je aangeeft.
Ik heb de eigenaar / directeur vervolgens via de mail op de verzonden brieven en de verstreken uiterste reactiedata gewezen, dan zetten ze het wel intern met meer spoed door. Mailadres kun je via internet vinden, zoektip; Gate1 is een handelsnaam van Tix.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
GlowMouse schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
[...]

Omboeking van mijn bestaande boeking. Ondertussen ook al contact gehad met Gate1 dat ze overal vanaf moeten blijven aangezien ik het nu rechtstreeks heb geregeld met SwissAir. Blijkbaar konden ze dat ook zien in de systemen en heb ik ook nogmaals mijn tickets/vluchtschema via Gate1 gehad.. Alles lijkt dus goed te gaan.

Nu hopen dat we überhaupt Zuid Afrika in mogen maar dat zien we dan wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Egeau schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:36:
@Napsju @Arie-

Ze heeft ons nu gratis met behoud van bagage omgeboekt naar Lufthansa waardoor ik zelf nog de overstap van 10 uur naar 2 uur heb weten te krijgen. Heb de nieuwe E-tickets nu ook al in de mail aangezien ik het nu ook om Gate1 wil regelen.

Het lijkt dus allemaal nog wel goed gekomen te zijn, al zit het mij nog steeds niet lekker dat Gate1 op deze manier mensen 'trickt' in het annuleren van je eigen vluchten. En nog even voor de mensen die twijfelen of ze ooit met Gate1 willen boeken: lees de recensies online en gebruik een andere site :)
Mijn bescheiden mening is dat jij niks geannuleerd hebt, op welke link je ook geklikt hebt. Je hebt eerder hun algemene voorwaarden gelinkt die expliciet aangeven dat je een formulier dient in te vullen om vluchten te annuleren.

Waar jij op geklikt hebt is volgens mij een kennisgeving, en doordat Swiss de vluchten geannuleerd heeft geeft Gate1 die op hun website als geannuleerd weer. Ik kan me voorstellen dat je dan in de war bent en denkt dat je zelf die vluchten geannuleerd hebt, maar zo zit de vork niet in de steel.

Enfin, eind goed al goed, blij dat Swiss je heeft omgeboekt. d:)b

P.S. De EU-wetgeving die ik eerder aanhaalde is van toepassing op vluchten die van/naar Europa vliegen. Dus jouw vlucht naar Zuid-Afrika valt daar weldegelijk ook onder. Daarover leek je ook in de war te zijn. Kan altijd van pas komen bij een volgende intercontinentale reis.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1