Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor 4k bewerken en dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Suraj21
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-11-2020
Goedendag,

Ik zou graag wat hulp (advies) willen vragen over de aanschaf van een PC. Ik ben er uit dat ik deze wil 'laten bouwen' en geen kant en klare pc wil kopen. Zelf bouwen is iets waar ik zelf nog onzeker over ben i.v.m. gebrek aan kennis.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc om dagelijks online te kunnen surfen, ik werk er ook op vanuit huis, Ik log in via een portaal en kan dan via een VM inloggen op mijn bedrijfsomgeving. Ik hoef hier niks voor te installeren. Ik heb daarnaast Teams. Word en Excel openstaan Ik ben ook hobby fotograaf en ben 1/2x in de week bezig in lightroom, af en toe in photoshop. Soms neem ik met mijn camera (Fuji X) filmpjes op in 4k van mijn dochter en wil deze dan kunnen bewerken (knippen/muziek erachter/titel/overgangen). Ik gebruik geen after effects of zware colour grading. Gamen doe ik (nog) niet, maar mocht het mogelijk zijn dan zou ik een keer flight simulator willen proberen. Maar dit zal meer iets van een vrije zondag zijn i.p.v. dagelijks. Ik vind het belangrijk dat ik ruime opslag voor mijn foto's en video's heb en dat deze pc voorbereid is voor de toekomst (5 jaar minimaal). Het hoeft niet superbudget, als het maar lekker vlot werkt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou er niet meer dan €1800-€2000 voor willen uitgeven, inclusief verzenden en assembleren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, toetsenbord, muis en speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het graag simpel houden, maar toekomstproof

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?