Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor 4k bewerken en dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Suraj21
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-11-2020
Goedendag,

Ik zou graag wat hulp (advies) willen vragen over de aanschaf van een PC. Ik ben er uit dat ik deze wil 'laten bouwen' en geen kant en klare pc wil kopen. Zelf bouwen is iets waar ik zelf nog onzeker over ben i.v.m. gebrek aan kennis.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc om dagelijks online te kunnen surfen, ik werk er ook op vanuit huis, Ik log in via een portaal en kan dan via een VM inloggen op mijn bedrijfsomgeving. Ik hoef hier niks voor te installeren. Ik heb daarnaast Teams. Word en Excel openstaan Ik ben ook hobby fotograaf en ben 1/2x in de week bezig in lightroom, af en toe in photoshop. Soms neem ik met mijn camera (Fuji X) filmpjes op in 4k van mijn dochter en wil deze dan kunnen bewerken (knippen/muziek erachter/titel/overgangen). Ik gebruik geen after effects of zware colour grading. Gamen doe ik (nog) niet, maar mocht het mogelijk zijn dan zou ik een keer flight simulator willen proberen. Maar dit zal meer iets van een vrije zondag zijn i.p.v. dagelijks. Ik vind het belangrijk dat ik ruime opslag voor mijn foto's en video's heb en dat deze pc voorbereid is voor de toekomst (5 jaar minimaal). Het hoeft niet superbudget, als het maar lekker vlot werkt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou er niet meer dan €1800-€2000 voor willen uitgeven, inclusief verzenden en assembleren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, toetsenbord, muis en speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het graag simpel houden, maar toekomstproof

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in mijn werkkamer in een open bureaukast. Ik vind het belangrijk dat ik niet de hele tijd zoemende fans hoor.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden wat advies te krijgen over welke onderdelen ik het beste zou kunnen gebruiken voor hetgeen ik wil gaan doen. Ik heb jaren een iMac gebruikt en daar was het een compleet systeem. Nu weet ik door het aanbod van zoveel onderdelen niet goed welke nou het beste is voor wat ik er mee wil doen. Ik zou denken, duurder is beter, maar weet niet of ik dat wel nodig heb.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Afhankelijk van hoor groot je hoort is:

Een r7 met een 32 gb 3200c16, 1660 super en 1 tb ssd is al ruim voldoende.
Als fotobewerken een grotere hobby is kan je kijkenof je toch boven de 1250 wilt betalen

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
als ik het zo hoor is het meer knippen / plakken in 4K. Daar zou ik geen 1800+ euro op stuk slaan.
Een R5 3600, 32GB RAM, 1650 Super en 1TB SSD is voldoende en valt onder de categorie <1000 euro. Kun je rustig nog wat meer SSD ruimte nemen en een harde schijf voor data.

[ Voor 16% gewijzigd door Djarune op 02-11-2020 15:18 ]

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-11 19:52
wat djarune zegt. ik doe ongeveer hetzelfde met mijn pc en heb weliswaar een r7 maar had makkelijk met een r5 toegekund. Ik zou onder of rond de 1000 euro uitgeven en het extra geld in een mooi scherm investeren (als dat er nog niet is.
qua geluid zou ik me ook niet zo'n zorgen maken. Zorg dat je de stock koeler laat vervangen voor iets van rond de 40e. Een paar premium case fans en je bent er al.

• Suraj21
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-11-2020
Djarune schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:17:
als ik het zo hoor is het meer knippen / plakken in 4K. Daar zou ik geen 1800+ euro op stuk slaan.
Een R5 3600, 32GB RAM, 1650 Super en 1TB SSD is voldoende en valt onder de categorie <1000 euro. Kun je rustig nog wat meer SSD ruimte nemen en een harde schijf voor data.
Bedankt voor de reactie. Mijn camera kan ook bestanden opslaan in H265 HEVC. Mijn iMac kon deze bestanden niet goed aan in Premire Pro of iMovie. Hiermee bedoel ik, veel haperen, niet vloeiend kunnen afspelen. Zou dat met deze configuratie wel probleemloos kunnen? Ik gebruik nu eigenlijk noodgedwongen een lagere kwaliteit codec.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Suraj21 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor de reactie. Mijn camera kan ook bestanden opslaan in H265 HEVC. Mijn iMac kon deze bestanden niet goed aan in Premire Pro of iMovie. Hiermee bedoel ik, veel haperen, niet vloeiend kunnen afspelen. Zou dat met deze configuratie wel probleemloos kunnen? Ik gebruik nu eigenlijk noodgedwongen een lagere kwaliteit codec.
alle kaarten van de Pascal generatie en later ondersteunen H265 HEVC. Als je niet gaat gamen is de pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC al goed genoeg. De GTX 16xx reeks is van de Turing generatie (opvolger van Turing). Nu zijn de eerste Ampere generatie kaarten te koop en dat is weer de opvolger van Turing.
Pagina: 1