Kopen: Prins Dingemanse Grote Zeeuwse mo.. of AH Mosselen XL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Normaal haal ik ze bij de Makro maar met deze lockdown mijdt ik die liever en bestel ik ze online. Ik koop vrijwel uitsluitend Prins & Dingemanse mosselen als ik mosselen koop -altijd goed- maar toen ik 2 weken geleden Prins & Dingemanse Grote zeeuwse mosselen was ik niet bijzonder onder de indruk van de omvang van de mossel in de schelp. Verder wel genoten, was qua smaak prima. Maar nu zit ik dus ik zit nu te overpeinzen of ik misschien de AH Mosselen XL zal nemen.

Heeft iemand ervaring met de AH Mosselen XL? Zaken als:
- Zijn ze redelijk schoon (Veel zand?) of moet ik ze 10x spoelen.
- Echt groot of alleen in naam?
- Smaak goed?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Mosselen eet ik voor de smaak, niet voor de grootte... Ik heb liever een mossel van het formaat knikker maar met een heerlijke smaak dan eentje zo groot als een aardappel maar smaakloos.

Verder heb je Zeeuwse mosselen of "Zeeuwse" mosselen. De eerste zijn ook in de Oosterschele opgegroeid, die van de AH hebben waarschijnlijk alleen maar even aan de Oosterschelde mogen ruiken...

Wat spoelen betreft, gewoon een uurtje in een grote bak met water laten liggen. Een goede vitale mossel zal zelf het zand en andere "onreinheden" uitspugen.

Ergo, ik zou altijd voor Prins&Dingemans gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door bvk op 02-11-2020 15:54 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Geen verstand van mosselen. Maat hier ben ik vaak 1 van de weinige in de makro/sligro. Makkelijk om minstens 10 meter afstand van elk persoon te houden.
Onvergelijkbaar met supermarkten of drogisterijen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dennis1812 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:15:
Geen verstand van mosselen. Maat hier ben ik vaak 1 van de weinige in de makro/sligro. Makkelijk om minstens 10 meter afstand van elk persoon te houden.
Onvergelijkbaar met supermarkten of drogisterijen.
Wanneer ben je er voor het laatste geweest? Het is sinds de opening voor particulieren aanzienlijk drukker op sommige momenten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
@bvk
"De mosselen worden rechtstreeks vanuit onze eigen kwekerijen geleverd. De kwekerijen zijn gelegen in Nederland (oosterschelde en waddenzee), Duitsland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. "

Over dat zeeuws maken is een leuke Keuringsdienst van Waarde aflevering.
6 (?) weken in bakken met water in zeeland en presto :)

@Dennis1812
Ik ga in Amsterdam Zuid Oost naar de Makro en verwacht dat het daar druk is.
Maar ik ga sowieso niet.
Is wel lekkere lokatie, daar zit Makro pal naast Sligro en een grote aziatische toko.
Er zit ook een Hanos vlak bij maar daar kom ik nooit.

[ Voor 28% gewijzigd door MrMonkE op 04-11-2020 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:53
https://www.ah.nl/product...ales-hangcultuur-mosselen
AH verkoopt ook Fish Tales mosselen, deze vonden we kwalitatief veel beter dan P&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46
bvk schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:53:
Mosselen eet ik voor de smaak, niet voor de grootte... Ik heb liever een mossel van het formaat knikker maar met een heerlijke smaak dan eentje zo groot als een aardappel maar smaakloos.

Verder heb je Zeeuwse mosselen of "Zeeuwse" mosselen. De eerste zijn ook in de Oosterschele opgegroeid, die van de AH hebben waarschijnlijk alleen maar even aan de Oosterschelde mogen ruiken...

Wat spoelen betreft, gewoon een uurtje in een grote bak met water laten liggen. Een goede vitale mossel zal zelf het zand en andere "onreinheden" uitspugen.

Ergo, ik zou altijd voor Prins&Dingemans gaan.
Dit klopt niet. Gezonde mosselen gaan in zoet water niet open ;)

Als je verse mosselen wil, rijd dan gewoon naar een winkeltje aan de haven van Yerseke.

Prins & Dingemanse is tegenwoordig een van de grootste 'leveranciers'. Dit zegt weinig over de kwaliteit (al zou ik zeggen dat het misschien eerder negatief is dan positief). Ook zegt de grote van de schelp niks over de kwaliteit van de mossel. Moet altijd lachen als er weer Belgen komen voor 'jumbo's', omdat dit de beste zijn.

De kwaliteit wordt uitgedrukt in het gewicht schelp/vis verhouding. Die zal je bij supermarkten nooit zien. Wel kan ik je verklappen dat de mindere kwaliteit hier heen gaat. Als je bij een winkel koopt kun je hier wel naar vragen. Alleen de vraag zorgt er vaak al voor dat je betere kwaliteit krijgt.

Enfin, het is wel een mooie tijd voor mosselen en ze zijn goed dit jaar.

Stuur me een PM en ik kan wel een tip geven voor een goed zaakje, die ze misschien wel willen bezorgen voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 04-11-2020 13:07 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
die tip wil ik ook wel :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

Honesty

kattenneus!

Erasmo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:06:
[...]

Wanneer ben je er voor het laatste geweest? Het is sinds de opening voor particulieren aanzienlijk drukker op sommige momenten.
Ik kom er wekelijks maar vind het ook meevallen, kom er wel voor 5 uur dus geen idee hoe het ''s avonds is. Met een horeca of goldpas kan je ook voor 9 uur winkelen en dan ben je echt alleen met het personeel.
Zijn wel meer particulieren maar ook veel minder ondernemers nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Honesty op 04-11-2020 13:17 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
millerman_sf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:44:
https://www.ah.nl/product...ales-hangcultuur-mosselen
AH verkoopt ook Fish Tales mosselen, deze vonden we kwalitatief veel beter dan P&D.
Hmm, ik zag ze inderdaad.
Maar er zat zo'n marketing lulverhaal bij van mosselman Jaap. Knapte ik op af.
Ik heb nog tot middernacht om te beslissen :P
virtualJac schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:06:
[...]
Als je verse mosselen wil, rijd dan gewoon naar een winkeltje aan de haven van Yerseke.
180km :/

Ik zag online dat ze ook per koerier mosselen leveren vanuit Zeeland.
Dat is dan waarschijnlijk goedkoper dan 360km in mijn auto rijden. ;)

okay; Fishtales 1.5kg staat in de bestelling.
Ik ga deze proberen.

Volgende keer als XL in de aanbioeding is misschien, vind ze een beetje te duur voor te proberen.
@millerman_sf better be good ;)

edit:
*BURP*
Was 1.5 Kilo van Fishtales.
Precies genoeg voor mij. Past ook bete rin mijn pan.
Waren wel OK maar de Prins Dingemans die ik vorige keer had waren denk ik beter.
Maar dat was ook de eerste keer dit jaar dus misschien vertekend beeld.

NB: Zag filmpje dat je drijvende mossels moet weggooien, wat een onzin.
Gooi gewoon in een s teel pannetje apart en zodra ze open gaan die in de grote pan erbij.
6 drijvers, 5 gingen open. 1 ging de afvalbak in.

Bon Apetite!

[ Voor 59% gewijzigd door MrMonkE op 06-11-2020 20:03 . Reden: visser/man ]

Pagina: 1