Allrounder gezocht voor Office en licht fotobewerking en gam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
De goedendag!
Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een nieuwe laptop voor onze antiquiteiten te kunnen opbergen. Mijne is een 12 jaar oude HP .... die overhit en de hare is een relatieve nieuwe ASUS R753U. Maar daarvan hebben we al problemen met de voeding die slecht contact geeft op het moederbord. Ik heb het laten herstellen maar het probleem is er opnieuw en het leek me dan ook beter om een nieuwe te kopen.

Wat ga je met je laptop doen?

Mijn vrouw gebruikt het voornamelijk voor standaard internetten, cursussen en powerpoints te maken en punten in te voeren, dus een numeriek toetsenbord en Windows zijn een must. Alsook een AZERTY toetsenbord en groot (genoeg) scherm ;)
Ikzelf zal de laptop minder gebruiken, behalve voor af en toe wat (lichte) fotobewerking en gamen. Ik ben niet op zoek naar the latest greatest, maar een aangename ervaring tijdens het gamen is wel gewenst. Dus een ruime SSD met eventuele aanvulling van een HDD en als het kan een dedicated GPU.
Helaas ben ik al geruime tijd niet meer op de hoogte wat nu het beste voor mijn budget is, en of het interessanter is om een tijdje te wachten (Cyber Monday of nieuwe uitgaves van iets..)
Als het kan zonder Windows voorgeïnstalleerd.

Wat is je budget?
Budget is ergens rond de €1000, harde limiet is €1200 als dit navenante voordelen met zich meebrengt. Idealiter gebruik ik het restbedrag voor te investeren in degelijke muis en headset :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De grootste afstand die de laptop zal afleggen is de afstand tussen de tafel en de zetel. Heel uitzonderlijk zal die meegaan naar de school van mijn vrouw maar hier moet geen rekening mee gehouden worden. Een goede accu is wel altijd tof.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn ervaringen zijn beperkt tot HP en ASUS maar eerlijk gezegd maakt het niet uit. Lenovo's zien er degelijk uit. Liefst een deftig model van een bedrijf met een goede reputatie. Ik ben totaal niet meer mee met wat AMD en Intel bezig zijn dezer dagen dus geen loyaliteit hier, gewoon liefst "bang for buck" :)

Zelf heb ik deze al gevonden:

https://www.coolblue.be/n...rh-81ll003emb-azerty.html

Lenovo Legion 5P 15IMH05H
Processor : Intel Core i5-10300H-processor (2,50 GHz, tot 4,50 GHz met Turbo Boost, 4 kernen, 8 MB cache)
Memory : 8 GB DDR4, 2933 MHz SoDIMM
Second Hard Drive : 1 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
Type beeldscherm : 15,6-inch FHD (1920 x 1080), IPS, ontspiegeld, 300 nits, 60 Hz, smalle rand, 100% sRGB, geen touchscreen
Graphic Card : NVIDIA GTX1660Ti 6 GB GDDR6 192
Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dit graag :)

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt
Anthony

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Acer Nitro 5
HP Omen 15
Lenovo Legion 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken naar modellen met een Ryzen CPU?

Veel performance voor een interessante prijs:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B500C2MB, Azerty toetsenbord)

Invoegen doe je zo!