Ik heb deze tutorial gevolgd en alles eigenlijk werkende. ITV on demand / gids / netflix alles werkt. Echter het live beeld stottert en na ca 5 sec het bekende blauwe scherm met zender is tijdelijk niet beschikbaar.
In eerste instantie dacht ik dat zal de switch zijn. Ik hen nu echter maar 1 STB aangesloten en deze rechtstreeks op een vrije poort van de pfSense met een eigen ip range 192.168.250.xxx. Zodra dat werkt ga ik verder testen met een switch voor de andere 2 stb's.
:strip_exif()/f/image/3nZcLvQEE6MyXfdwvSqEp0QY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vlan 4 komt netjes online in de juiste reeks dus dit klopt.
:strip_exif()/f/image/kHlcyha9z1Q4zIDZKNpwRMZA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Options worden netjes meegegeven in de DHCP van de itv lan. STB krijgt ook netjes een ip uit de 192.168.250.xxx reeks.
:strip_exif()/f/image/i3sjwQULfAbtxLsq6s2SVkP9.jpg?f=fotoalbum_medium)
IGMP staat netjes ingesteld en draait. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar eigenlijk overal zie ik deze range terugkomen online. In de routes tabel worden ook netjes de 2 ranges aangemaakt bij het opzetten van Vlan 4.
:strip_exif()/f/image/x4KQanKu2CeX2CngXE3eFE5v.jpg?f=fotoalbum_medium)
Firewall rules STB
:strip_exif()/f/image/lhi3KiADBqywzMkBgGt5ZckF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Firewall rules itv_wan (vlan 4)
Zoals je bij de firewall rules kan zien komt er duidelijk verkeer eroverheen. Ook als ik een live weergaven van vlan 4 doen en een stream start zie je ca 10/12 mbit aan verkeer langskomen. De routering lijkt dus juist te gaan.
Iemand enig idee wat het issue is met stotterend en vastslaan beeld ? Lijkt me een multicast/firewal/routing issue namelijk. Want zodra ik het live beeld even 2 sec op pauze zet en weer afspeel, waardoor het als ik het goed heb unicast verkeer wordt (feitelijk speel je dan een opname af 2 sec terug in de tijd) dan gaat het beeld soepel.
Is dus alleen het live beeld voor de rest werkt alles perfect!
In eerste instantie dacht ik dat zal de switch zijn. Ik hen nu echter maar 1 STB aangesloten en deze rechtstreeks op een vrije poort van de pfSense met een eigen ip range 192.168.250.xxx. Zodra dat werkt ga ik verder testen met een switch voor de andere 2 stb's.
:strip_exif()/f/image/3nZcLvQEE6MyXfdwvSqEp0QY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vlan 4 komt netjes online in de juiste reeks dus dit klopt.
:strip_exif()/f/image/kHlcyha9z1Q4zIDZKNpwRMZA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Options worden netjes meegegeven in de DHCP van de itv lan. STB krijgt ook netjes een ip uit de 192.168.250.xxx reeks.
:strip_exif()/f/image/i3sjwQULfAbtxLsq6s2SVkP9.jpg?f=fotoalbum_medium)
IGMP staat netjes ingesteld en draait. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar eigenlijk overal zie ik deze range terugkomen online. In de routes tabel worden ook netjes de 2 ranges aangemaakt bij het opzetten van Vlan 4.
:strip_exif()/f/image/x4KQanKu2CeX2CngXE3eFE5v.jpg?f=fotoalbum_medium)
Firewall rules STB
:strip_exif()/f/image/lhi3KiADBqywzMkBgGt5ZckF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Firewall rules itv_wan (vlan 4)
Zoals je bij de firewall rules kan zien komt er duidelijk verkeer eroverheen. Ook als ik een live weergaven van vlan 4 doen en een stream start zie je ca 10/12 mbit aan verkeer langskomen. De routering lijkt dus juist te gaan.
Iemand enig idee wat het issue is met stotterend en vastslaan beeld ? Lijkt me een multicast/firewal/routing issue namelijk. Want zodra ik het live beeld even 2 sec op pauze zet en weer afspeel, waardoor het als ik het goed heb unicast verkeer wordt (feitelijk speel je dan een opname af 2 sec terug in de tijd) dan gaat het beeld soepel.
Is dus alleen het live beeld voor de rest werkt alles perfect!