Hoi;
Hoe kan ik : 'Vind mijn apparaat' uitzetten ?
zonder verdere consequenties of gegevens (zie hieronder) te wissen.
Zodat ik ook uiteindelijk Google Play-services kan uitzetten of in ieder geval de toegang tot mijn telefoon sterk kan beperken (zie 'toestemmingen' bij deze app). Nu blijft Google Play-services constant 'zeuren' dat hij meer toegangen wilt (tot zowat 'alles') omdat 'vind mijn apparaat' actief is. wat erg hinderlijk is. (& ik heb 'vind mijn apparaat' niet nodig; noch heb ik Google Play-services nodig). Wel wil ik alle gegevens behouden (zoals: contacten; agenda; bel data; whatsapp data; etc. behouden).
Dus niet als volgt (eerder hier gevonden):
1. Open Google Instellingen (waar eigenlijk?)
2. Ga naar Beveiliging en zet "op afstand vergrendelen en wissen" uit
3. Ga via je APPARAAT instellingen naar apps en zoek naar Google Play Services
4. Klik op "ruimte beheren" en vervolgens "alles gegevens wissen"
5. Ga terug naar Google Instellingen en zet "op afstand vergrendelen en wissen" weer aan
6. Apparaat herstarten
Telefoon is een Huawei met vrijwel de meest recente Android versie (tenminste het is een huawei waar nog android op geinstalleerd mocht zijn... ;-)
Cheers,
JRE
Hoe kan ik : 'Vind mijn apparaat' uitzetten ?
zonder verdere consequenties of gegevens (zie hieronder) te wissen.
Zodat ik ook uiteindelijk Google Play-services kan uitzetten of in ieder geval de toegang tot mijn telefoon sterk kan beperken (zie 'toestemmingen' bij deze app). Nu blijft Google Play-services constant 'zeuren' dat hij meer toegangen wilt (tot zowat 'alles') omdat 'vind mijn apparaat' actief is. wat erg hinderlijk is. (& ik heb 'vind mijn apparaat' niet nodig; noch heb ik Google Play-services nodig). Wel wil ik alle gegevens behouden (zoals: contacten; agenda; bel data; whatsapp data; etc. behouden).
Dus niet als volgt (eerder hier gevonden):
1. Open Google Instellingen (waar eigenlijk?)
2. Ga naar Beveiliging en zet "op afstand vergrendelen en wissen" uit
3. Ga via je APPARAAT instellingen naar apps en zoek naar Google Play Services
4. Klik op "ruimte beheren" en vervolgens "alles gegevens wissen"
5. Ga terug naar Google Instellingen en zet "op afstand vergrendelen en wissen" weer aan
6. Apparaat herstarten
Telefoon is een Huawei met vrijwel de meest recente Android versie (tenminste het is een huawei waar nog android op geinstalleerd mocht zijn... ;-)
Cheers,
JRE