Toon posts:

Abit THII-7 binnenkort in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu alle te koop in the states voor $209. De P4 1.5Ghz S478 versie gaat rond de 400-500 kosten en 128MB RIMM PC800 gaat rond de F140 kosten (zorg ik wel voor, eigen bedrijf iComputers). Abit gaat de eerste bedrijf worden die met S478 platfrom zal komen. Zijn er meerder mensen die van plan zijn deze mobo aan te schaffen?.

Verwijderd

Ik koop denk ik gewoon de Abit BL7-RAID

http://www.tweakers.net/nieuws/17158?highlight=BL7

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik denk dat Rambus way to go is waarom?. Enorme bandbreedte, daar kan geen 1 aan tippen en Rambus komt soon met Yellowstone (samen met Northwood??). Ik vindt eigenlijk geen goede argument om te zeggen dat Rambus duur is. Het is dat SDRAM enorm in prijs is gedaalt ik heb vorige jaar maart F370 neergeteld voor 128MB PC133 nu betaal je zo'n F40. Zo extreem duur is Rambus ook weer niet als je high-end geheugen met high-end vergelijkt.

Verwijderd

Maar de Lacenties zijn om van te kotsen. Daarom neem ik maar liever gewoon 3x 256MB PC133. Of van dat OCZ geheugen wat op 180Mhz kan lopen, kun je supervet overclocken :9

(BTW Rambus geheugen is niet leuk om over te klokken, dat geheugen kan maar tot 125Mhz en dan houdt het op. Zo kom je dus nooit verder dan 125Mhz FSB wat niet zo bevordelijk is voor het OC werk. (Rambus kun je ook niet zeg maar "Merk" kopen zoals met gewoon PC133, wat je dan dus lekker kunt OC'en))

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

ff een nadenkertje. Hoe snel zijn NASCAR auto's? en hoe bestuurbaar zijn die?
Enorme geheugenbandbreedte alleen is niet zaligmakend...

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
ALs je een platform van intel kiest gaat het HEEL lang mee zeker de S478. Ik zie meer heil in Rambus (Yellowstone) met een bandbreedte van 6.4GB/sec (huidige is 3,2). Voor mij is het dus dan een simpele upgrade alleen andre geheugen module en i am done. SDRAM is bijna net zo snel als DDR, als je het goed overklokt. Ik las gisteren op anandtech dat een persoon rambus met 157fbs overklokte (met de P4T) en had mad onion als bewijs dat zijn pc zo snel draaide 1800@2100. Rambus is je kan zeggen wat je wilt sneller dan SDR en DDR, dat kan alleen maar beter gaan.

Verwijderd

Mjah daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar je kunt op een P4 bordje 2 dingen kiezen voor je RDRAM: PC600 of PC800, op de eerste heb je met Sisoft 1000, en met PC800 heb je 1500, en op PC800 kom je niet erg hoog met je FSB. En het scheelt enorm veel bandbreedte.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gasten gezien die PC800 op 927 draaien, dat is al een best vette OC. Rambus gaat dual channel 927x2=1854 lekkere bandbreedte hoor. Yellowstone gaat PC1066 supporten dan komen we al gauw tegen de 2,1GB/sec. Juist doordat Rambus dual channel gebruikt hoeft de FBS niet zo hoog, want wordt toch al verdubbelt.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:39

ken

laat maar

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb gelezen dat je voor dit Mobo ook een speciale kast moet aanschaffen anders pastie niet :?

Ik heb nu een Aopen HQ08 (300W) met een Abit KT7. past die Abit TH7II daar niet in dan :?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:42 schreef insane het volgende:
iComputers
[ot]
is da jou winkel?

Verwijderd

Topicstarter
Same here
Volgens mij moet het kunnen er zit namelijk naast die speciale connector (4 pins) zo'n ATX connector, dus dat zit wel goed volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://firingsquad.gamers.com/hardware/th7ii/images/1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
[ot]
is da jou winkel?
Yes Sir

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 22:14 schreef insane het volgende:

[..]

Yes Sir
ok, dan weet ik dat ik daar nix meer hoef te bestellen.. :P
nah.. heb al een keer iets bij jou besteld :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 12 augustus 2001 22:14 schreef insane het volgende:

[..]

Yes Sir
oh my god ;)
[offtopic]
eej b*tch-ass konijn :D, waarom ben je nooit in HK? :P

[ontopic]
Zelf kijk ik nog even de kat uit de boom, wil zelf namelijk wel weer upgraden >:) :P

39

Verwijderd

Topicstarter
haha he Homediskie
Hoe is die (konijnekoppie)
De 845 presteert zoals ik verwachte BAGGER!!

Zie Anandtech review
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1518&p=1

De VIA komt enigzins in de buurt, maar verslaat 850/Rambus combo niet en tis VIA he :)

Straight from Anandtech:
You cannot ignore the truth which is that the i850 with its controversial RDRAM does offer higher performance than VIA's P4X266.
Dus voor optimale prestatie is 850/Rambus way to go.
Pagina: 1