Fan of complete GPU vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik gebruikt nog een 9 jaar oude desktop pc HP P6330NL.
Windows 10 draait hierop, nog nooit een component vervangen (wel een gigabit netwerk kaart geplaatst voor sneller internet).

De fan van de GPU (GeForce G 210 - 512 MB DDR2) maakt sinds een paar maanden vreselijke herrie, hoogstwaarschijnlijk defect want geluid is ook onregelmatig, soort onbalans geluid. Paar weken geleden pc kast ontdaan van stof, ook videokaart, maar herrie blijft. Fan kabel erin/eruit helpt ook niet.

Aangezien GPU is een soort plastic behuizing zit vraag ik me af of het wel mogelijk is de fan te vervangen ?
Zo niet, welke nieuwe videokaart zou geschikt zijn voor mijn oude systeem, prijs liefst onder de 50 euro ?

PC wordt alleen gebruikt voor internet/email, online Facebook games.

Alle reacties

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou lekker een gevraagd advertentie plaatsen hier op Tweakers voor een instapmodel videokaartje (die G210 stelt ook niet heel veel voor). Kans is groot dat iemand je wel kan helpen voor een euro of 5, en dan kan je PC'tje nog weer even mee :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Je hoeft de videokaart voor jou gebruik zelfs helemaal niet te vervangen, gewoon eruit halen en je scherm aansluiten op de video-uitgang van het moederbord.

Je chipset (Intel G41) heeft een ingebouwde grafische kaart en die is ruim voldoende voor standaard huis tuin en keukenwerk.

Je moederbord heeft geloof ik wel alleen maar VGA uit, dus als je HDMI, displayport of DVI gebruikt heb je of een verloopje of toch een videokaartje nodig. Nieuw kan je eigenlijk alles wel nemen, zelfs het goedkoopste is beter dan je G210, maar een tweedehandsje van een tientje is ook meer dan prima.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2020 12:51 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Daar had ik nog overheen gekeken. Nog betere oplossing!

Hier stond een dode link.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Tijd voor een nieuwere budget videokaart. Voor onder de 40 euro gewoon een GTX 750/GT1030 erin doen, het bekijken van content op hoge resolutie, alsook het kunnen spelen van een casual spel, is het zeker waard.

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Moederbord zelf heeft idd alleen maar VGA, dus mijn beeldscherm (displayport kabel) kan ik daar niet op aansluiten. Ik wou bijna een GTX 750 kopen waar Ludwig005 het over had, maar zag nog net op tijd dat het een PCI x8 versie was (tenminste, ik kon zo gauw geen andere varianten vinden). Alleen PCI x16 kan in het moederbord. Uiteindelijk toch een goede videokaart gevonden met 1 GB geheugen: Gigabyte GV-N210D3-1GI (Rev. 6.0). Zelfde serie als oude videokaart lijkt het, ook een GeForce 210, maar ga ervan uit dat dit een iets nieuwer model is ?

Kostte iets van 45 euro, heb 'm al geplaatst en hij werkt, nu eindelijk geen herrie meer. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht je de kaart willen houden. Als je het plastic van de koeler af haalt en er een 80mm fan of groter op half vermogen er op laat blazen ben je er ook. Die videokaart wordt sowieso niet heel heet, dus met een beetje airflow ben je er al en dan is het nog stiller dan origineel ook.
Pagina: 1