Buiten Switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 08:47
Goedemorgen allen,

Ik wil graag 2 tal switches buiten plaatsen om camera's aan te sluiten want wifi is niet altijd stabiel en
camera's kunnen ook via utp aangesloten worden. Switch zal wel onder een een afdakje hangen maar wel buiten.

Kan niet veel over vinden op bekende verkoopsites. Genoeg switches te koop maar echt iets voor buiten
heb ik nog niet kunnen vinden.

Zijn er mensen met ervaring hierover ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57

Blokker_1999

Full steam ahead

Waarom zou je de switch zelf buiten willen plaatsen? Over hoeveel camera's spreken we en welke afstand totdat je een kabel binnen hebt?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:17
Hang een kunststof kastje op met voldoende IP klasse met daarin de switch en gebruik kabelwartels om de kabels naar binnen te krijgen. Een RJ45 plug is niet echt geschikt voor een "natte" omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ubiquiti USW-Flex is geschikt voor buiten

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
Blokker_1999 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:14:
Waarom zou je de switch zelf buiten willen plaatsen? Over hoeveel camera's spreken we en welke afstand totdat je een kabel binnen hebt?
Ik wil dus maar 1 gat boren naar buiten en daar vandaan verdelen naar camera's. Gaat om 3 camera's,
afstand naar switch zal max 5m zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
Invisible_man schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:16:
Hang een kunststof kastje op met voldoende IP klasse met daarin de switch en gebruik kabelwartels om de kabels naar binnen te krijgen. Een RJ45 plug is niet echt geschikt voor een "natte" omgeving.
Ben ij ook aan het bekijken. Is wel een optie inderdaad. Hoop alleen dat het switch niet te warm wordt in de kastje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 21:36
Derkan schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:31:
[...]

Ik wil dus maar 1 gat boren naar buiten en daar vandaan verdelen naar camera's. Gaat om 3 camera's,
een gat waar 3 utp kabels door kunnen is vrij klein,
boortje 8 moet lukken

[ Voor 3% gewijzigd door bdevogt op 02-11-2020 12:34 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
[...]

We zitten in de zelfde situatie.
Ook hier heb ik 4 plekken buiten aan de gevel waar ik elk 2a3 camera's ga inpluggen en op 2 plekken een wifi buiten antenne

Omdat ik voor een totaal ubiquiti netwerk ga, de usw flex gekozen.. (nu nog tijd vinden om alles te kopen en op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bdevogt schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:34:
[...]

een gat waar 3 utp kabels door kunnen is vrij klein,
boortje 8 moet lukken
De meeste IP camera's hebben maar een 100Mbit NIC aan boord dus je hoeft er écht geen CAT7 bekabeling heen te trekken. CAT5E kabeltjes kun je (ruim) met drie'en door een 10mm gat halen zónder dat er een RJ45 connector aan zit.

Acteraf zo'n connector er aan knijpen en klaar is Kees.... Óf @Derkan in dit geval :*)

Wat voor een camera's hebben we 't eigenlijk over? Met PoE (+) kun je de camera's ook nog mooi middels die kabel van op de switch van stroom gaan voorzien en hoef je buiten ook niet met stroom en / of adapters te gaan lopen 'klooien'.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-11-2020 12:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Is het niet veel beter om je wifi stabiel te maken?

Anders, switch binnen en lange kabel naar buiten zou ik eerder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
Meerdere camera's over wifi streamen gaat wel maar je moet het niet willen als het met een beetje extra moeite/geld bekabeld kan!

Die usw flex is zeker geschikt maar ik had zelf de switch binnen gehangen als het ff kan.
Zo'n buiten switch gebruik je vooral op een buiten terrein/paardenstal etc.

Als je het gat naar buiten boort, boor dan wel onder een neergaande hoek zodat er nooit water naar binnen kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
tweakerharrie schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:44:
Is het niet veel beter om je wifi stabiel te maken?

Anders, switch binnen en lange kabel naar buiten zou ik eerder doen.
Gebruik een EZVIZ systeem CS-X3C-8EEU Ezviz Vault Plus With Netwerk Video Recorder (NVR). Moet zeggen dat de bereik tegen valt. Ook werkt het niet denderend met een extender (Netgear AC1200, EX6150v2) Totaal 5 camera's.

Ik ben voor de rest erg tevreden over beelkwaliteit en alarm opties. Maar bereik blijft een issue.
Dus ik dacht ga een aantal dicht bij het huis bedraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
als de afstand tussen je switch en de camara klein is, dan zou ik voor elke camara een eigen kabel trekken.

als de afstand zoals bij mij 50meter+ is tussen de switch en de camera,
dan is de flex een leuke optie...

camera's via wifi moet je niet doen, niet als de camara's gebruikt worden waarvoor ze zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
jack zomer schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:16:
Ubiquiti USW-Flex is geschikt voor buiten
Bedankt. kan er alleen niet veel over vinden .

The UniFi Switch Flex is a managed, Layer 2 Gigabit switch with auto-sensing 802.3af PoE support. The USW-Flex supports a maximum PoE output budget of 46W when powered by 60W 802.3bt PoE++. Four ports offer auto-sensing 802.3af PoE output to power multiple devices on the network. The USW-Flex is designed for indoor or outdoor use. With its weatherproof housing and versatile mounting options, the USW-Flex provides both flexibility and durability for environments with extreme temperature variations.

Dus POE op de poorten detecteert automatisch of er power nodig is en geeft dat door ? Zo ja dan kan ik dus Niet-POE appraten zonder problemen aansluiten. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
jack zomer schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:21:
als de afstand tussen je switch en de camara klein is, dan zou ik voor elke camara een eigen kabel trekken.

als de afstand zoals bij mij 50meter+ is tussen de switch en de camera,
dan is de flex een leuke optie...

camera's via wifi moet je niet doen, niet als de camara's gebruikt worden waarvoor ze zijn gemaakt.
een aantal bij het huis zijn dichtbij maar heb er ook 2 aan de schuur hangen. Dat is een vrijstaande gebouw.
Zit te denken om een powerline adapter te gebruiken daarvoor. Ervaring daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Derkan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:23:
[...]

Bedankt. kan er alleen niet veel over vinden .

The UniFi Switch Flex is a managed, Layer 2 Gigabit switch with auto-sensing 802.3af PoE support. The USW-Flex supports a maximum PoE output budget of 46W when powered by 60W 802.3bt PoE++. Four ports offer auto-sensing 802.3af PoE output to power multiple devices on the network. The USW-Flex is designed for indoor or outdoor use. With its weatherproof housing and versatile mounting options, the USW-Flex provides both flexibility and durability for environments with extreme temperature variations.

Dus POE op de poorten detecteert automatisch of er power nodig is en geeft dat door ? Zo ja dan kan ik dus Niet-POE appraten zonder problemen aansluiten. ?
Yups!!!

Én meteen een waarschuwing erbij: Dit geld voor ALLE gestandaardiseerde PoE / PoE+ switches. UBNT heeft ook nog een propiety PoE vorm waarbij er stroom op de kabel gezet wordt zónder dat er eerst met het device aan de andere kant onderhandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derkan
ok. goed om te weten. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Derkan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:28:
[...]

een aantal bij het huis zijn dichtbij maar heb er ook 2 aan de schuur hangen. Dat is een vrijstaande gebouw.
Zit te denken om een powerline adapter te gebruiken daarvoor. Ervaring daarmee ?
''powerline'' en ''mesh'' zouden ritueel verbrand moeten worden

het kan werken, maar met applicaties zoals cameras voor veiligheid moet je er in mijn optiek niet aan beginnen..

kabels switch poe helemaal prima. mesh, powerline, wifi bad...(voor cameras dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De USW-Flex ondersteund dat obsolete / propriety protocol geloof ik al niet meer (gelukkig), Dat protocol, voor zover je daar van kunt spreken, is feitelijk niets meer dan een domme PoE adapter welke je ook los in de kabel kunt zetten.

De USW8-150 kan dat middels een te managen setting vanwege Backwards Compatibilty naar oude WiFi Acces-Point nog als énige kleine UBNT switch, geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-11-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
Will_M schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:29:
[...]

Yups!!!

Én meteen een waarschuwing erbij: Dit geld voor ALLE gestandaardiseerde PoE / PoE+ switches. UBNT heeft ook nog een propiety PoE vorm waarbij er stroom op de kabel gezet wordt zónder dat er eerst met het device aan de andere kant onderhandeld wordt.
Je bedoelt de oude 24v neem ik aan?

De AC-Lite serie werd bij release op 24v uitgeleverd maar in 2017 had ik een 5 pack gekocht die 802.3af (48v) ondersteunt en ik neem aan dat na 2017 er geen oude 24v modellen meer gemaakt of verkocht werden (m.u.v. oude voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gman schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:26:
[...]

Je bedoelt de oude 24v neem ik aan?

De AC-Lite serie werd bij release op 24v uitgeleverd maar in 2017 had ik een 5 pack gekocht die 802.3af (48v) ondersteunt en ik neem aan dat na 2017 er geen oude 24v modellen meer gemaakt of verkocht werden (m.u.v. oude voorraad).
Dat 'spul' dus!! Levensgevaarlijk voor non PoE apparaten aan de andere (client) kant van de kabel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:31
[...]

mijn advies : boor eens met 16mm , kan je makkelijk 3x cat5e doorsteken (of mss zelfs 4 , zodat je ook een accespoint buiten kan plaatsen)...

whoops, die ubiquiti switch die ze hier aanhalen kan wel degelijk buiten & poe passthrough...... ik ben er wel geen fan van ... zeker gezien er ,zoals wel vaker bij unifi, geen IP rating word gehanteerd voor dit product

[ Voor 32% gewijzigd door ijske op 02-11-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ijske schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:21:
[..
een outdoor-poe switch gaat je ontiegelijk veel geld kosten+ gezeik dat je ook nog is electra daar naartoe moet voorzien
moest je toch echt willen ... Dahua 8 Port PoE Switch, DH-PFS3110-8P-96 - 8x PoE - 96W is er eentje die je op rail kan zetten , dat icm met een ip6* rated electra kast zou het moeten doen...
vergeet ook niet de juiste wartels te kopen voor de utp kabels
Mmm.

Ubiquiti usw flex 75 euro
Dahua DH-PFS3110-8P-96 99 euro....

Dus of je bent voor 75 euro bijna klaar... De stroom komt immers vanuit de reeds getrokken utp kabel.. of je bent voor 99 euro nog niet klaar, want er moet nog een waterdichte kast omheen...

Mijn punt wat exact gaat ontiegelijk veel geld kosten, en gezeik opleveren mbt tot stroom? Ik zie het even niet.
ijske schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:21:

whoops, die ubiquiti switch die ze hier aanhalen kan wel degelijk buiten & poe passthrough...... ik ben er wel geen fan van ... zeker gezien er ,zoals wel vaker bij unifi, geen IP rating word gehanteerd voor dit product
daar heb je een punt.. ja voor buiten maar geen ip rating.
Gelukkig heeft ubiquiti daar een oplossing voor (en misschien ook om extra omzet te halen). De UniFi Switch Flex Utility
https://eu.store.ui.com/c...3lQgjsEAQYAiABEgKDc_D_BwE

De 2de afbeeldingen in de link heeft eigenlijk perfect aan waar de ts hem voor wilt gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door jack zomer op 02-11-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Derkan alles.gelukt?

Pagina: 1