Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:25
Goeiendag beste mede Tweakers.

Al voor bijna 4 jaar gebruik ik mijn Asus ROG Strix GL502VS-FY247T met veel plezier. Eigenlijk heeft deze laptop het altijd goed gedaan, maar helaas wilde deze vorige week ineens niet meer opstarten. Als ik de oplader er insteek gaat er zelfs geen lampje meer branden (ik heb ook al een andere lader geprobeerd waarvan ik weet dat die het doet).

Ik heb vervolgens de accu en de batterij van het mobo losgemaakt en even laten staan om vervolgens alles weer terug te koppelen, toen heb ik het nog 1x voor elkaar gekregen om mijn laptop op te starten. Helaas was dat eenmalig en is het nu helemaal klaar. Deze week heb ik de laptop langsgebracht bij een reparatie toko in Amsterdam, die kerel vertelde mij zaterdag dat de GPU kapot is (die vast zit aan het mobo) wat blijkbaar bijna niet te repareren is.

Mijn vraag is of hier mensen zijn die nog suggesties hebben voor plekken waar ze dit wellicht kunnen repareren of dat er misschien nog andere vervolgstappen zijn. Ik hoor het graag van jullie! Bij voorbaat bedankt.

Beste antwoord (via WilliamP op 02-11-2020 15:21)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb iets soortgelijks ooit met een Compaq laptop ervaren. Fix betekent nieuw moederbord. Zoals mijn voorganger zegt, dat ie ie niet meer waard. Uithuilen, onderdelen er uit slopen en een nieuwe uitzoeken dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:14

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Het probleem van de Asus service is dat zij alleen het volledige moederbord kunnen vervangen wat dus betekend dat zowel de CPU als GPU vervangen worden. Deze kosten zouden dan op ~800-900 euro uitkomen, dat is de laptop niet meer waard.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb iets soortgelijks ooit met een Compaq laptop ervaren. Fix betekent nieuw moederbord. Zoals mijn voorganger zegt, dat ie ie niet meer waard. Uithuilen, onderdelen er uit slopen en een nieuwe uitzoeken dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
The Eagle schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:39:
Behoorlijk uithuilen... Ik da dan nog maar eventjes wachten tot de nieuwe AMD 5000 series en de nieuwe generatie GPUs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voordat we beginnen met uithuilen is het misschien goed om even kijken wat Asus er zelf van zegt:

https://rma.asus-europe.eu/nl/info/warranty

En een laptop die maar 4 jaar meegaat? Ik weet niet hoe duur het ding was, maar van een laptop boven de 1000 euro zou ik meer verwachten. Wellicht kun je de winkel nog overtuigen om je een vergoeding te geven wegens het vroege overlijden, eventueel na aftrek van de 4 jaren waarin je het apparaat probleemloos hebt kunnen gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
De laptop was 1450 euro, dus is misschien het proberen waard. Geen idee of Coolblue coulant is met dit soort gevallen, maar ik zal het eens proberen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ik heb net contact gehad met Coolblue maar die gaan niks doen. Mij werd verteld dat laptops die duurder zijn dan 300 euro een economische/verwachte levensduur hebben van 3 jaar. Ikzelf vind dit wel redelijk kort voor een laptop van bijna anderhalf duizend euro.

Toch maar even contact opnemen met mijn rechtsbijstand, kijken wat zij zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:35
WilliamP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:21:
Ik heb net contact gehad met Coolblue maar die gaan niks doen. Mij werd verteld dat laptops die duurder zijn dan 300 euro een economische/verwachte levensduur hebben van 3 jaar. Ikzelf vind dit wel redelijk kort voor een laptop van bijna anderhalf duizend euro.

Toch maar even contact opnemen met mijn rechtsbijstand, kijken wat zij zeggen...
4 jaar is gewoon een redelijke levensduur van een laptop van 1400 euro.. Ik zou je de moeite besparen en lekker een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
jessy100 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:24:
[...]

4 jaar is gewoon een redelijke levensduur van een laptop van 1400 euro.. Ik zou je de moeite besparen en lekker een nieuwe kopen.
Tsja.. dat is behoorlijk subjectief, ik ben het er niet mee eens. Zeker als het om een probleem gaat waar ik geen invloed op heb.
Pagina: 1