Goedemorgen,
ik heb een vraag over VBA in Excel: ik zou graag data kopieren van een invulsheet naar een datasheet om historie op te bouwen. Nu heb ik daar al een script voor. Maar ik wil nu iets maken dat voorkomt dat mensen 2 keer dezelfde data gaan wegschrijven naar het historie blad (zie bijlage)
ik zit te denken aan het wegschrijven van een weeknummer na het kopieren van de data. Op het moment dat je de data wilt wegschrijven zou eerst een check moeten volgen is de data al gekopieerd (op basis van weeknummer), indien ja geef een melding dat de data al gekopieerd is. indien niet, dan de data wegschrijven en een datumcode (weeknr) invullen.
hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Grt Martijn
Sub DataWegschrijven()
'
' DataWegschrijven Macro
'
'
Range("A11:I11").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.Copy
Sheets("HISTORIE").Select
Range("A1").Activate
Selection.End(xlDown).Activate
ActiveCell.Offset(1, 0).Activate
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Save
End Sub
...
ik heb een vraag over VBA in Excel: ik zou graag data kopieren van een invulsheet naar een datasheet om historie op te bouwen. Nu heb ik daar al een script voor. Maar ik wil nu iets maken dat voorkomt dat mensen 2 keer dezelfde data gaan wegschrijven naar het historie blad (zie bijlage)
ik zit te denken aan het wegschrijven van een weeknummer na het kopieren van de data. Op het moment dat je de data wilt wegschrijven zou eerst een check moeten volgen is de data al gekopieerd (op basis van weeknummer), indien ja geef een melding dat de data al gekopieerd is. indien niet, dan de data wegschrijven en een datumcode (weeknr) invullen.
hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Grt Martijn
Sub DataWegschrijven()
'
' DataWegschrijven Macro
'
'
Range("A11:I11").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.Copy
Sheets("HISTORIE").Select
Range("A1").Activate