Windows 10: na update instellingen en app-icons weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 19:46
Mijn vraag:
Mijn ouders zijn op hun PC alle instellingen en taakbalk icoontjes/gedownloade apps kwijt. Hoe kan dit, is dit een vaker voorkomend probleem? Of juist specifiek met de laatste updates? En is dit nog terug te draaien of moet ik gewoon een paar dagen lang al hun probleempjes oplossen als ze ze tegenkomen oOo

Als er een update voor Windows klaar staat word deze altijd direct gedownload, de afgelopen week waren er dat een stuk of 4 volgens hun. Nadien is het probleem ontstaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

pre-build medion pc met een Ryzen 5 2600
Windows 10 home versie 2004
Buildnr. 19041.572
Windows feature experience pack 120.2212.31.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Niet bar veel, ben niet (meer) zo thuis in windows 10. Heb alleen gecontroleerd of alles nog werkte en of alle foto en word bestanden er nog opstonden.

Wees niet bang om te zeggen dat ze t zelf hebben gedaan, kan maarzo. Ze kunnen er namelijk goed genoeg mee overweg om dingen anders in te stellen, met de trial and error methode wel te verstaan.

Alvast bedankt voor eventuele info. Had nog gezocht op recente update problemen maar kon alleen oudere topics vinden.

Vr.gr.
Albert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats je vraag even van Client Software Algemeen naar de Windows-buren en ik pas de topictitel wat aan: 'Windows 10 update probleem' maakt niet duidelijk welk probleem dan :)

Inhoudelijk: zijn ze wel ingelogd als de zelfde user als altijd? Zijn de applicaties nog wel geinstalleerd, gaat het alleen om de snelkoppelingen?

Check ook C:\Users op welke profielen daar staan. Maar maak eerst een extra (?) backup van alles.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 19:46
Ik zit het nog eens te bekijken en alles ziet er uit als een clean install met terug geplaatste data backup. Geen enkele gedownloade app of game oid die op de (C:)schijf stond zit er meer op. Wat op de (D:)schijf was geïnstalleerd is wel allemaal nog aanwezig.
Qua accounts zie ik geen veranderingen. Ze hadden ook t scherm om instellingen af te ronden gekregen die je normaal alleen in een verse install krijgt.

Ondertussen heeft de pc nog 2 updates er door geforceerd, ik kon er niks aan tegen houden. Daardoor eerst geen backup kunnen maken. Heb t nu pas kunnen doen. Bureaublad achtergrond is toch aan het account gekoppeld? Deze is namelijk nog wel het zelfde. Vind t heel vreemd allemaal.

Ook nog een scherm gekregen over nieuwe functies in Edge browser. Deze kwam er even voor en flitste toen weer weg. Geen idee waar dat over ging. Alles werkt normaal en geen foutmeldingen worden weergegeven.

Ga nu maar alles weer installeren en instellen zoals t was. Hopen dat t niet weer gebeurd.