Monitor wiebelt tijdens het typen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 11:09
Ik ben sinds kort verhuist, ik heb een IKEA Bekant bureau aangeschaft en werk sinds vandaag achter het bureau.

Als ik typ dan wiebelt mijn monitor, ik heb al geprobeert te kijken of het te verhelpen is met van die anti kras plakkers en de afstelling van het bureau. Ook geprobeerd het bureau wel of niet tegen de muur te plaatsen. Helaas weinig succes.

Nu zou bijvoorbeeld een monitor arm aan de muur een oplossing kunnen zijn, maar eigenlijk zou ik dan een arm willen die ook in hoogte verstelbaar is. Ik overweeg namelijk een andere monitor aan te schaffen in de toekomst, dan is het handig als ik geen nieuwe gaten hoef te boren.

Wellicht zou een u-profiel aan de muur waar ik mijn bureau schuif ook een oplossing zijn of wellicht een andere oplossing om het bureau te verankeren. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Kun je niet beter proberen de stijfheid van het bureau te verhogen?

* Rukapul heeft een Bekant zit/sta onderstel waar ik zelf een houten bureaublad heb geschroefd uit een oudere IKEA serie. Dat geeft in elk geval geen problemen met wiebelende schermen.

Je kunt ook overwegen het bureau retour te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Niet flauw bedoeld, maar misschien een wat degelijker bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 12:41
Ik weet niet of je dit altijd kan oplossen. Ik heb een LG monitor die een hele wiebelige poot heeft. An sich staat het geheel stabiel, maar op één of andere manier is de poot gewoon niet degelijk genoeg. Dat ligt volgens mij dan ook niet aan het bureau hoewel dat natuurlijk wel kan bijdragen als je die nét wat stabieler krijgt.

De vraag is dus wat er wiebelt: is het echt je monitor zelf die onstabiel op de poot staat, of beweegt je bureau heel erg? Dat laatste kun je denk ik het nog het beste controleren met bijv. een glaasje water. Als je het water als een tsunami in het glas ziet rondgaan, dan ligt het waarschijnlijk aan hoe je het bureau hebt staan :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Rukapul schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:31:
Kun je niet beter proberen de stijfheid van het bureau te verhogen?

* Rukapul heeft een Bekant zit/sta onderstel waar ik zelf een houten bureaublad heb geschroefd uit een oudere IKEA serie. Dat geeft in elk geval geen problemen met wiebelende schermen.

Je kunt ook overwegen het bureau retour te doen.
Een ander blad is eventueel ook een optie.
N1ckk schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:32:
Ik heb mijn veel geld geinvesteerd in mijn woning, dus als het goedkoop op te lossen is ga ik liever voor een iets goedkopere oplossing. Wel genoeg geld uitgegeven de laatste tijd ;)
Arjan90 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:35:
Ik weet niet of je dit altijd kan oplossen. Ik heb een LG monitor die een hele wiebelige poot heeft. An sich staat het geheel stabiel, maar op één of andere manier is de poot gewoon niet degelijk genoeg. Dat ligt volgens mij dan ook niet aan het bureau hoewel dat natuurlijk wel kan bijdragen als je die nét wat stabieler krijgt.

De vraag is dus wat er wiebelt: is het echt je monitor zelf die onstabiel op de poot staat, of beweegt je bureau heel erg? Dat laatste kun je denk ik het nog het beste controleren met bijv. een glaasje water. Als je het water als een tsunami in het glas ziet rondgaan, dan ligt het waarschijnlijk aan hoe je het bureau hebt staan :+
Een glas water wiebelt ook wel een beetje maar een tsunami is het niet. Deze monitor had ik al toen ik nog bij mijn ouders woonde, toen had ik een enorm keukenblad aan de muur, toen geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:44
Ik heb een monitorarm gekocht die je aan de achterkant van je bureau vastmaakt. Zoiets zou kunnen, of gewoon een zwaardere voet. Als je VESA gaten in je monitor hebt zijn er genoeg mogelijkheden.

En een IKEA bureau kun je wellicht nog wat verstevigen.

[ Voor 13% gewijzigd door TacoTaco op 02-11-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
TacoTaco schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:55:
Ik heb een monitorarm gekocht die je aan de achterkant van je bureau vastmaakt. Zoiets zou kunnen, of gewoon een zwaardere voet. Als je VESA gaten in je monitor hebt zijn er genoeg mogelijkheden.
Ik vind een monitor arm wel mooi, maar zit er ook een soort gimbal in net als sommige selfie sticks om je telefoon te stabiliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Vrijwel alle tafelpoten van ikea zijn wiebelig. Hoe hoger hoe erger.
Als je een stevig bureau wilt van ikea moet je een GERTON blad nemen met een FINNVARD schraag.
Of gebruik de hoekjes om je blad aan de muur te bevestigen in combinatie met twee normale poten.

Of fabriceer een steunkruis tussen de achterpoten, maar dat lukt met BEKANT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

N1ckk schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:32:
Zelf heb ik ook de Bekant sinds 2 weken (elek. in hoogte verstelbaar) en die is gewoon stabiel op alle hoogtes. Degelijk bureau dus. M'n 27" monitor hangt aan een Arctic Z1 Gen 3, wel even een extra latje tussen de voet en het bureaublad, en dat staat allemaal zeer degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:05
WVB >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:44
LightPhoenixNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:56:
[...]

Ik vind een monitor arm wel mooi, maar zit er ook een soort gimbal in net als sommige selfie sticks om je telefoon te stabiliseren?
In die van mij niet, maar het is wel stabieler dan de voeten van mijn monitoren, die wiebelden ook nogal. Ik heb een voet voor twee monitoren overigens. Heb je ook meteen meer bureaubladruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:26

LankHoar

Langharig tuig

@LightPhoenixNL kun je hem nog omruilen? Ik zou voor de iets duurdere variant gaan, namelijk de Idasen. Ik heb zelf ook al bijna 2 jaar een Bekant (zit/sta variant), en dat wiebelen blijft gewoon een ding.. Had ik dit vantevoren geweten dan had ik ook de Idasen genomen. Deze komt namelijk veel beter uit de bus in gebruikersreviews, o.a. hier op GoT getuigden mensen dat deze niet zo wiebelt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 09:00
LankHoar schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:54:
@LightPhoenixNL kun je hem nog omruilen? Ik zou voor de iets duurdere variant gaan, namelijk de Idasen. Ik heb zelf ook al bijna 2 jaar een Bekant (zit/sta variant), en dat wiebelen blijft gewoon een ding.. Had ik dit vantevoren geweten dan had ik ook de Idasen genomen. Deze komt namelijk veel beter uit de bus in gebruikersreviews, o.a. hier op GoT getuigden mensen dat deze niet zo wiebelt.
Toevallig kom ik van een bekant en heb ik recentelijk een Idassen aangeschaft. Klopt, Bekant is niet zo geweldig, betreft het "skelet" (dus de poten + gedeelte waar tafel op rust)

Toen ik m'n nieuwe Idasen in elkaar zette, merkte ik al dat de poten veel steviger vastzitten aan de skelet. Ook hebben de poten meer grip op m'n vloer, zelfs wanneer ik sta, wiebelt 't bureau niet erg.

Ik had hetzelfde issue met m'n bekant, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
LankHoar schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:54:
Waar zit dat wiegelen dan in?

Ik heb dus ook de Bekant zit/sta onderstel, maar ondervind geen wiebelen. Zou het te maken hebben met de massa? Ik heb namelijk het volgende aan massa:
• houten bureaublad (eerdere IKEA serie, tegenwoordig is het honingraat papier en dus lichter)
• 28" monitor
• 23" monitor
• 5 pakken papier
• 15" laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb gewoon mijn monitor aan de muur bevestigd, dan heb je meteen geen lelijke monitorstandaard op je bureau. Dat oogt super strak en lost meteen je probleem op. Je kan hem niet meer in hoogte verstellen maar wel vooruit/achteruit tot vlak tegen de muur. Hoeft ook niet veel te kosten, voor rond de 20 euro heb je zo'n arm.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:26

LankHoar

Langharig tuig

@Rukapul wellicht is het productieproces niet optimaal en wijken de bureau's onderling van elkaar af in kwalitit/stabiliteit. Ik heb er twee zware speakers op staan (beiden op een hoek), een 23" monitor, toetsenbord en een grote houten plaat met bekleding, en nog steeds wiebelt het. Sterker nog, ik hoef enkel mijn vinger zachtjes te tappen op het blad en mijn monitor gaat al heen en weer. Niet heel prettig :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb eerder dit jaar wat geld naar Ikea gebracht voor een bureau, en ik heb daarbij gekozen voor een THYGE. Stevig blad (en niet zo'n papieren ding) en stabiel...
Mijn ervaringen met schragen zoals in de Bekant van TS zijn... wat wankel ;)
Als ik in de schoenen van TS zou staan zou ik inderdaad kijken naar een ander bureau en deze omruilen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1