meer magneten in rotatiesensor, minder kracht nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelletje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-01-2024
Helaas heb in een sterk verminderde longfunctie, COPD. Niettegenstaande wandel en fiets ik zeer veel om een beetje conditie op peil te houden. Met een bosch performance middenmotor lukt het net, maat vraagt toch wat inspanning. Beschik ook over een crystalyte motor in een Stevens fiets. Heb zaterdag een ritje gemaakt in de omgeving van Kanne, doe ik vaak, minstens 20 keer per jaar. Had nu een nieuwe route ontdekt, maar het was zeer lastig om sommige hellingen te doen. Normaal lukt de Slingerberg wel met veel moeite. Dit heeft mij aan het denken gezet. Ik denk dat de rotatiesensor als volgt werkt: hoe meer toeren je maakt met de trapas, hoe meer motorondersteuning je krijgt. Aangezien ik met de kleinste versnelling de trapas amper rondkrijg bergop, gaat de motor minder ondersteuning geven. Klopt deze theorie?
Helpt het als ik een rotatiesensor met meer magneten plaats? Misleid is zo de controller???
Of heeft iemand andere voorstellen. Zeer dankbaar voor een oplossing. Met vriendelijke groeten, marcel. :) :)