Toon posts:

one way satelliet internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren een stuk in de computer idee aan het lezen over satelliet internet (test). Er stond bij:

Bij sommige kaarten (voor one way satelliet internet (dvb kaart)) is het mogelijk om in plaats van een telefoonlijn een kabelinternetverbinding al uplink te gebruiken.

Betekent dat dus ook dat je een kabelinternet abonnement nodig hebt?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ja :P

Alleen aantrekkelijk voor KaasHema users lijkt me!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar toch logisch

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:34 schreef atothec het volgende:
Jammer, maar toch logisch
lijkt me ook wel :+ maar down snelheden zijn wel leuk alleen dat inloggen op de telefoonlijn is niet echt alles :+

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel kost zo'n abonnement voor oneway satteliet? Inloggen maakt mij niet zoveel uit, je kunt de verbinding verbreken als je iets gaat downloaden.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Misscien heb je hier wat aan :P

• Redleg

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:17 schreef Redleg het volgende:
oeps solly de link :) http://www.satelliet-shop.nl/internetsat_hoe_werkt_het.html
wow..!
klinkt leuk :)
en niet duur :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Redleg
Ik ben nog ff aan het informeren geweest maar zo snel is het niet 2 a 3 keer zo snel :Z dus met chello is het nog sneller maar er zijn wel ontwikkelingen gaande en het schijnt er nu regelmatig uit teliggen

• Redleg
2a3 ker zo snel als isdn bedoelde ik

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:31 schreef atothec het volgende:
Ik was gisteren een stuk in de computer idee aan het lezen over satelliet internet (test). Er stond bij:

Bij sommige kaarten (voor one way satelliet internet (dvb kaart)) is het mogelijk om in plaats van een telefoonlijn een kabelinternetverbinding al uplink te gebruiken.

Betekent dat dus ook dat je een kabelinternet abonnement nodig hebt?
In de Cid hadden ze toch een schotel met een ontvangst en verzend kop?? Want ze stonden ergens op de afsluitdijk en hadden daar internet, dus het zou niet hoeven....

• Redleg
ja dat is zo... maar het zenden via de sataliet is gigantisch duur kwa abbo maar er zijn wel ontwikkeling in die richting dus misschien word het goed koper:)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 15:14 schreef Redleg het volgende:
2a3 ker zo snel als isdn bedoelde ik
Daar hebben ze nou een knopje voor uitgevonden: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/edit.gif

Verwijderd

In principe is dat onloghisch als je kabel hebt, is het toch goed, tenzij je echt flink wilt downen, best wel cool idee dat dit via sateliet gebeurt he

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:02 schreef Guru.Inc het volgende:
In principe is dat onloghisch als je kabel hebt, is het toch goed, tenzij je echt flink wilt downen, best wel cool idee dat dit via sateliet gebeurt he
Ja cool en duur als je nog geen schotel hebt zoals vele van ons.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:31 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Ja cool en duur als je nog geen schotel hebt zoals vele van ons.
Een schotel is helemaal niet duur hoor! Weet je wat pas duur is?? De Satteliet kaart die je in je pc moet gooien. Die is 7x duurder dan een schotel.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Redleg --> Als je fouten maakt in een post, dan kan je daar de "edit" functie voor gebruiken ipv extra replies aan te maken. (vervuild een thread nogal)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:52 schreef DSmarty het volgende:
Redleg --> Als je fouten maakt in een post, dan kan je daar de "edit" functie voor gebruiken ipv extra replies aan te maken. (vervuild een thread nogal)
Je praat me na jo :o

Maargoed wijze raad kun je niet genoeg krijgen :)

ps. misschien als een mod het zegt komt het 'geloofwaardiger' over

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Dit vond ik wel een interessante link over Satelliet internet:
http://www.weethet.nl/dutch/isat.htm

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:25 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Daar hebben ze nou een knopje voor uitgevonden: [afbeelding]
Sommige mensen willen gewoon weten dat ze newbie zijn... :)

Maar ff ontopic:

Ik ben van mening dat totdat er 2-weg satelliet internet voor een redelijk bedrag beschikbaar is satelliet internet geen waardevolle toevoeging is aan het isp-segment...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:43 schreef Escobar het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat totdat er 2-weg satelliet internet voor een redelijk bedrag beschikbaar is satelliet internet geen waardevolle toevoeging is aan het isp-segment...
Die mening deel ik, schiet niet op als je naast je satteliet ook nog moet inbellen voor je upstream....

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:12 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Die mening deel ik, schiet niet op als je naast je satteliet ook nog moet inbellen voor je upstream....
Precies, ten eerste kan je niet fatsoenlijk een ftp runnen en ten tweede kost het klauwen met geld...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Redleg
heey ik zat nog is wat rond te kieken maar hier wil ik het wel een jaartje voor doen
http://www.europeonline.com/whatandhow/whatitcosts.html Heb ik ook meteen een leuk tv kaartje >:)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Nicap

Tsssk....

Ik heb het vorig jaar ook een tijdje gehad, dat sateliet internet, ongeveer een half jaar. In het begin was het wel mooi, toen had ik constant een snelheid van 60KB/s. Maar in de laatste twee maanden was het fuck. Europeonline is toen veranderd van dienst. Ze hebben ook een dienst die file-fetch heet, en die gebruiken ze nu meer. Op zich wel leuk. Het gaat zo: jij wil een file en die zet je op de europeonline site in een cache. Zodra dat bestand is gedownload door europeonline kun je hem aanvragen en word hij via sat me 2Megabit naar je toegestuurd. Maar lang niet alle files willen. Zo kan je niet(of kon) bij die sites met die 50MB ruimtes(myspace etc). Maar m'n neef heeft het nog wel en net toen ik het zakie weer verkocht had, kwam hij met iets leuks. Een duitser heeft wat leuke proggies geschreven en daar kan je de hele cache van europeonline mee doorzoeken. Dus als iemand wat leuks heeft gevonden en wil dat hebben, kan jij dat ook ontvangen. Dat leuks zijn meestal divx-films of iso-games. Op zich is dat wel mooi. Ik geloof dat de snelheden met directe verbinding nu weer iets bijtrekken. In de laatste twee maanden was de directe snelheid bij mij toen net zo snel als de ISp die ik heb(das Rendodekooi, a la casema).

Gelukkig krijgen we in september ofzo ADSL.

• Redleg
dus die snelheid van 2 Mbit zie je niet ?

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:57 schreef Nicap het volgende:
Ik heb het vorig jaar ook een tijdje gehad, dat sateliet internet, ongeveer een half jaar. In het begin was het wel mooi, toen had ik constant een snelheid van 60KB/s. Maar in de laatste twee maanden was het fuck. Europeonline is toen veranderd van dienst. Ze hebben ook een dienst die file-fetch heet, en die gebruiken ze nu meer. Op zich wel leuk. Het gaat zo: jij wil een file en die zet je op de europeonline site in een cache. Zodra dat bestand is gedownload door europeonline kun je hem aanvragen en word hij via sat me 2Megabit naar je toegestuurd. Maar lang niet alle files willen. Zo kan je niet(of kon) bij die sites met die 50MB ruimtes(myspace etc). Maar m'n neef heeft het nog wel en net toen ik het zakie weer verkocht had, kwam hij met iets leuks. Een duitser heeft wat leuke proggies geschreven en daar kan je de hele cache van europeonline mee doorzoeken. Dus als iemand wat leuks heeft gevonden en wil dat hebben, kan jij dat ook ontvangen. Dat leuks zijn meestal divx-films of iso-games. Op zich is dat wel mooi. Ik geloof dat de snelheden met directe verbinding nu weer iets bijtrekken. In de laatste twee maanden was de directe snelheid bij mij toen net zo snel als de ISp die ik heb(das Rendodekooi, a la casema).

Gelukkig krijgen we in september ofzo ADSL.
Dus het is helemaal niets.... :( Maar er zijn meerdere aanbieders ofnie???

Go wat ben ik blij dan met m'n chello lijntje van 1.5 mbit aka 189 kByte/s INCLUSIEF upload!!! (ook al is het maar 16 kByte/s)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Nicap

Tsssk....

Op zich is het wel wat. Het is niet duur(het abbo dan). Als die directe verbinding maar constant rond de 50KB zit en dat is meestal niet het geval. "s nachts is het meestal wel aardig, maar ja. En met gebruik van die proggies van Merlin kun je wel leuke dingen mee binnenhalen. Als je leuke FTP's weet met leuke software en films is het wel lachen, want dan krijg je dus wel 2Mbit. Die files kan je laten downloaden door europeonline en naar je toesturen met 2Mbit.
Als je dus geen leuke adressen weet zou ik het dus niet doen.
Pagina: 1