Advies 55 inch of groter tv max €700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusmagnus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-04-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV 55inch of groter

Wat is je budget?
HTot €700,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken op dit moment voornamelijk Netflix series en Fox Sports. Ben ook een zeer onregelmatige casual gamer met een PS4 waar eigenlijk, als ik tijd heb, alleen Destiny 2 op draait. Wie weet komt er nog een PS5.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al meerdere budget merken langs zien komen, maar heb daar op dit moment weinig vertrouwen in. Op dit moment heb ik de volgende bekeken in de mediamarkt:
- SAMSUNG Crystal UHD 55TU7020
- SONY 4K KD-55X7055
- PHILIPSPHILIPS 65PUS6704/12
- LG 65UM7400PLB
Ik heb ondertussen echt geen idee meer wat een goede keuze is voor mijn gebruik. De verkoper bij de MM wist mij ook niet veel wijzer te maken en te ondersteunen in een keuze maken..

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan en waarom? Mocht deze info niet genoeg zijn, laat dan even weten dan vul ik het meteen aan. Alvast bedankt mensen!!!!.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 19:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hoe belangrijk is een goede kijkhoek? Hoeveel waarde hecht je aan goede zwartwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusmagnus
Een goede kijkhoek is van ondergeschikt belang. Wij zitten vrijwel recht voor de tv met de bank en er wordt eigenlijk niet of nauwelijks vanuit een hoek op gekeken. De zwartwaarden vind ik wel tot enige mate belangrijk voor de beleving,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In de basis moet je kiezen tussen een IPS tv of een VA tv. De TU-serie van Samsung kan beide zijn. De Sony is waarschijnlijk VA. Philips en LG gebruiken IPS panelen. Op verschil in lcd-type na zijn het bij alle merken de instapmodellen met min of meer dezelfde beeldkwaliteit. De Philips en LG zijn 2019 modellen en voor minder te krijgen.

Ik zou naar de NANO86 kijken voor IPS. Met cashback binnen je budget. Voor een VA tv met FALD en Dolby Vision zie de U7QF. Hier een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusmagnus
Thanks! welke zou je persoonlijk adviseren voor licht gamen en voetbal kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IPS tv's hebben lagere pixel response tijden dan 60Hz VA types. Dit resulteert in minder motion blur bij snelle beelden. Als je daar gevoelig voor bent is de LG een betere keuze. Wat contrast, zwartwaarde en hdr prestaties is de Hisense veel beter. Wat motion blur zal 'ie vergelijkbaar zijn met de Sony en Samsung (in VA). Casual gamen kan prima op elke tv tegenwoordig. Input lag was een probleem van vroeger.

Van beide tv's zijn een aantal goede reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusmagnus
Super! Bedankt voor deze feedback en tips. Ik ga ze beiden eens zien en kijken wat voor mij zwaarder weegt.
Pagina: 1