Vraag

• Marleyy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en twijfel tussen Samsungs S20 en iPhone 11. Heb al jaren iPhone maar twijfel of ik de overstap naar Android moet maken.

Redenen:
- idealiter wil ik niet een mega groot scherm. Ondanks dat Samsung S20 iets groter is, ziet hij er wel minder grof uit dan de iPhone 11(S20 is smaller, minder dik en lichter en licht daarom lekkerder in de hand).
- geheugen kan uitgebreid worden (is iets waar ik iedere 2 jaar tegenaanloop bij Apple.
- meer mogelijkheden tot personaliseren

Maaaar ik ben verder dus wel mega tevreden over iPhone. Vooral de gebruiksvriendelijkheid. Zijn er meer mensen die recent de overstap gemaakt hebben van IOS naar Android? Hoor graag jullie ervaringen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb beide besturingssystemen in gebruik (iOS van Werk, Android privé) en kan je dit zeggen, functioneel zijn ze even gemakkelijk (waar iPhone ooit eenvoudig was door minder functionaliteiten heeft Apple een inhaalslag gemaakt, maar daarmee is iOS wel complexer geworden, mensen in het ecosysteem zijn daarin meegegroeid). Uitdaging voor een overstap is leren waar alles zit en hoe het heet in het andere OS.
Zelf ben ik voorstander om af en toe eens iets anders uit te proberen, het is goed voor de hersenen om zich te blijven ontwikkelen.

Oh, en je moet niet over stappen, je kunt ook wachten op de iPhone 12 mini die en dezer dagen beschikbaar gaat komen.

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 22:00
Ik ben pas geleden overgestapt van de iPhone X naar de Samsung S20 FE 5G. Mijn belangrijkste redenen waren het 120HZ scherm en de grote 4500 batterij. In het begin miste ik wat handige IOS functionaliteiten zoals het naar boven swipen voor het afsluiten van apps maar naar een tijdje went Android wel en ontdek je daarin weer unieke functionaliteiten zoals het kunnen aanpassen van alle menu's. Zowel Samsung als Iphone hebben hun eigen voor en nadelen kijk vooral naar de opties die voor jou belangrijk zijn.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

fanta22 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:39:
In het begin miste ik wat handige IOS functionaliteiten zoals het naar boven swipen voor het afsluiten van apps maar naar een tijdje went Android wel en ontdek je daarin weer unieke functionaliteiten zoals het kunnen aanpassen van alle menu's. Zowel Samsung als Iphone hebben hun eigen voor en nadelen kijk vooral naar de opties die voor jou belangrijk zijn.
Dat zit ook in OneUI van S20 FE bij Instellingen > Display > Navigatiebalk > Gebaren op volledige scherm > Meer Opties > Vegen vanaf zijkanten en onderkant

Review QNAP TS-230 NAS

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11 22:53
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma kan mijn abo verlengen en heb nu een S10+ en twijfel ook om nu voor een iphone 12 te gaan. Eigenlijk omdat ik het wel leuk vind om zo nu en dan te switchen. .
Ben er nog niet helemaal over uit of ik het wel ga doen, ben namelijk bang dat ik een hoop functies ga missen zoals: Always on display, splitscreen, edge lightinig.

Tegenwoordig heeft ios wel widgets en picture in picture modus. Weten jullie hoe het tegenwoorig bij ios zit met gemiste meldingen? Moet je nog steeds je telefoon oppakken om te kunnen zien of je iets gemist hebt?