Oude pc naar mijn vader enkele vragen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk256
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-03-2021
Hallo Allemaal,

Binnenkort krijg ik een nieuwe game desktop. Mijn vader gaat mijn oude desktop krijgen, Mijn vader wil enkele upgrades gaan doen naast de pc maar ik ben benieuwd of mijn huidige desktop dit aan kan.
Hieronder een lijstje wat er nu in zit.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock H61M-VG4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 148,24€ 148,24
1Voedingenbe quiet! Pure Power L8 630W CM€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,24

Daarnaast zit er 8gp ddr3 geheugen in. Komt uit 2013, geen idee welk merk het is.

Wat doet mijn vader op de desktop.
-Internetten.
-Volgende fotoshop programma's
Adobe Photoshop CS 3
Adobe Illustrator CS 3
QuarkXpress 4.1
Het is al heel oude software (15 jaar en ouder)
Deze programma’s staan vaak samen open.
- Waarschijnlijk af en toe een game toen het net begon, denk aan cosmos en wolfenstein . Allemaal games uit 1980-1990 ergens.
De desktop die mijn vader nu gebruikt is echt waardeloos 10 minuten opstarten en laadtijden zijn extreem. Dus dit zal al een flink upgrade zijn.

Upgrade die ik er zelf nog in wil zetten is een ssd kaart. Nog niet zeker welke.

De vraag.
Daarnaast wil mijn vader 2 4k schermen gaan kopen. Nu is mijn vraag natuurlijk kan deze pc dit aan? met de programma's die mijn vader nu gebruikt. Kan iemand hier advies over geven.
Nog niet bekend welke schermen dit zullen zijn maar hoogst waarschijnlijk budget schermen.

Opties+ vervolg vragen.
Mocht de desktop de 2 4k schermen niet aan kunnen met de programma's die meestal aan staan. wat zou dan de optie kunnen zijn. Andere moederbord met 2de videokaart? of gewoon een andere videokaart? of ligt het probleem dan ook bij het ram geheugen of processor.

Alvast bedankt voor jullie hoop.

Groet,
Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:01
2x 4K is geen probleem voor de 1050 Ti.

Voeding zit aan de betrouwbare levensduur als deze tegelijk met cpu en moederbord is aangeschaft.

Als dit systeem niet is voorzien van een ssd zal het opstarten nog steeds lang duren. Neem een goedkope want met sata-300 ga je toch niet alles uit een ssd halen. pricewatch: Toshiba TR200 480GB of pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31
Wél een SATA300 SSD. De genoemde Programma's varen wel bij meer geheugen. Dat uitbreiden naar 16GB (ff tweedehands googelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar fotoshoppen op 4K budgetschermen? Waarom niet 2 1440p schermen die kleuren correcter weergeven? Ik heb een budget 4K scherm en de kleuren en uniformiteit zijn best slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 01-11-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:08
Ik denk dat de SSD inderdaad de grootste upgrade is, 8 GB erbij plaatsen zodat je 16GB hebt en je hebt een heel mooi systeem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

mark_vs schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:52:
Wél een SATA300 SSD. De genoemde Programma's varen wel bij meer geheugen. Dat uitbreiden naar 16GB (ff tweedehands googelen).
Waarom persé een SATA300 schijf?

En varen die programma's zo wel beter bij meer geheugen? Ik kan niet zo snel duidelijk vinden of CS3 überhaupt 64 bit is. Wel dat er beta's waren maar geen bevestiging dat het voor CS3 ooit gekomen is. Dus of lekker veel ram nou zo'n nuttige toevoeging is als de programma's er geen gebruik van kunnen maken :?

Aan de andere kant kost het in verhouding weinig maar ik ken het budget van de TS niet dus....

En over de 4K schermen, mijn ervaring is dat zeker bij oudere een hogere resolutie niet altijd een fijn iets is. Hoe vaak ik wel niet de schaling aan moet zetten bij mensen als het scherm te klein word of de resolutie te hoog.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk256
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-03-2021
jodeltje schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:57:
Maar fotoshoppen op 4K budgetschermen? Waarom niet 2 1440p schermen die kleuren correcter weergeven? Ik heb een budget 4K scherm en de kleuren en uniformiteit zijn best slecht.
Ik snap je reactie, die heb ik ook gemaakt maar hij wil het graag dus prima.
Uszka schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:47:
2x 4K is geen probleem voor de 1050 Ti.

Voeding zit aan de betrouwbare levensduur als deze tegelijk met cpu en moederbord is aangeschaft.

Als dit systeem niet is voorzien van een ssd zal het opstarten nog steeds lang duren. Neem een goedkope want met sata-300 ga je toch niet alles uit een ssd halen. pricewatch: Toshiba TR200 480GB of pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB bijvoorbeeld.
Voeding is later gekocht. ik denk ik 2016 of zoiets. Pc is een keer kapot gegaan door piekstroom waarschijnlijk.
sapphire schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:17:
[...]
Ik denk dat we dan maar even aankijken als het niet goed werkt dan overwegen om 8gb erbij te kopen.

Waarom persé een SATA300 schijf?

En varen die programma's zo wel beter bij meer geheugen? Ik kan niet zo snel duidelijk vinden of CS3 überhaupt 64 bit is. Wel dat er beta's waren maar geen bevestiging dat het voor CS3 ooit gekomen is. Dus of lekker veel ram nou zo'n nuttige toevoeging is als de programma's er geen gebruik van kunnen maken :?

Aan de andere kant kost het in verhouding weinig maar ik ken het budget van de TS niet dus....

En over de 4K schermen, mijn ervaring is dat zeker bij oudere een hogere resolutie niet altijd een fijn iets is. Hoe vaak ik wel niet de schaling aan moet zetten bij mensen als het scherm te klein word of de resolutie te hoog.
Allemaal bedankt voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Luuk256 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:34:

Ik snap je reactie, die heb ik ook gemaakt maar hij wil het graag dus prima.
Misschien is hij straks ontevreden en koopt ie een beter scherm(en) en geeft de brakke aan jou. Dat is hoe ik aan mijn brakke 4K monitor kom in elk geval :+
Pagina: 1