Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel 1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-12-2020
Mijn vraag
Samsung geeft aan dat de selfiecamera 32 MP is. Ik dacht dat is fijn bij beeldbellen. Ik heb aida 64 en DevCheck op mijn telefoon gedraaid en die geven allebei maar 5.2 MP aan. Hoe kan ik dat nog controleren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Carel 1 op 03-11-2020 09:55)

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 19:01
Het is een type camera dat 32 megapixels heeft, maar geen 32 megapixel foto's produceert. Dit doen ze om, simpel gezegd, de beeldkwaliteit te verhogen bij minder licht en voor die techniek gebruikt de camera meer pixels dan er in de foto terugkomen. Je bent dus head first in de marketing van Samsung gevallen. Overigens heb je bij beeldbellen niets aan aan superveel pixels: die worden toch niet verzonden/getoond.

Het is een beetje alsof je het koppel van je motor uit de catalogus pakt en verwacht dat 'ie dat op de wielen bij elke versnelling heeft... Dus los van waar je 't voor nodig hebt: je hebt precies gekregen wat je beloofd is, je begreep het misschien alleen niet helemaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 02-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 22:07
Selfies on the Fan Edition are an odd story. You'd expect 8MP shots out of a 32MP Quad Bayer imager, but these end up being 10MP
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel 1
Hallo China Geek, het is niet belangrijk wat ik er mee doe maar als ik iets koop moet dat dat ook voldoen aan wat er belooft wordt. Op youtube staan een groot aantal testen en reviews van dit toestel en daarin wordt ook hoog opgegeven van de 32 MP selfie camera. Als ik een auto koop die van 0 naar 100 in 5 seconden kan dan moet dat ook kunnen alhoewel ik dat nooit zal gebruiken. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Er gaat wat fout in je gedachtegang denk ik. 32megapixel fijn voor beeldbellen?

De resolutie van 32 megapixel is 6464 x 4864, knappe jongen die een telefoon heeft die dat kan weergeven, en een verbinding die dat kan ontvangen - en dan moet jij dat nog kunnen verzenden ook.

Goed, wil je nou testen hoeveel MP hij kan weergeven, kijk dan naar de max. resolutie die je krijgt op je selfiecamera - en dan kan het nog steeds zo zijn dat de software niet meer dan x wil geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 19:01
Het is een type camera dat 32 megapixels heeft, maar geen 32 megapixel foto's produceert. Dit doen ze om, simpel gezegd, de beeldkwaliteit te verhogen bij minder licht en voor die techniek gebruikt de camera meer pixels dan er in de foto terugkomen. Je bent dus head first in de marketing van Samsung gevallen. Overigens heb je bij beeldbellen niets aan aan superveel pixels: die worden toch niet verzonden/getoond.

Het is een beetje alsof je het koppel van je motor uit de catalogus pakt en verwacht dat 'ie dat op de wielen bij elke versnelling heeft... Dus los van waar je 't voor nodig hebt: je hebt precies gekregen wat je beloofd is, je begreep het misschien alleen niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
De S20 FE heeft de Sony IMX616 als selfie camera sensor, dit is dezelfde sensor als te vinden is in de OnePlus Nord. Hardwarematig heeft deze een output van 32MP, echter is de resolutie van de foto's 3648 * 2736 ≈ 10MP.

Daarnaast film je nooit op 32 of 10MP, FHD is ongeveer 2.1MP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNYghHR1N1250aQMfK5n1aGTVTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl8wMg28u2MnS4Ig03lu6X17.jpg?f=fotoalbum_large

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel 1
Oke. het is me iets duidelijker geworden. dit zijn antwoorden waar je iets aan hebt. het zou ook fijn zijn als Samsung daar wat opener in zou zijn. ik denk dat veel meer mensen hier niet alles van begrijpen. iedereen bedankt voor de antwoorden.
Pagina: 1