Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Settler11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 13:28
Hoi!

Ik ben bezig met een custom build en hiervoor heb ik deze voeding tot beschikking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwtsl7jMs8Bg9qsRLntblS6bGPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/At2H5LxZTA7BPBrrwd7jexdP.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een kleine voeding van een Lenovo AIO, en de kwaliteit ervan doet er even niet aan toe. Mijn vraag is of ik de voedingskabels ervan kan verlengen, en zo ja hoe? En wat voor kabel(s) heb ik hiervoor nodig?

Ter informatie; de connector heeft een kleine 14 pins aansluiting. Je hebt er verloopstukjes van naar 24 pins, maar ook het originele mobo ga ik gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Natuurlijk kan je dat verlengen. Het hangt er alleen vanaf hoe handig je bent. Ik zelf zou de snoeren gewoon doorknippen en er een extra stuk tussen solderen. Even afwerken met krimpkous, en je hebt naar mijn mening het beste resultaat.

Alternatief is even kijken naar een standaard verlengkabel. Wellicht is deze wel ergens te koop. Dit is natuurlijk geen standaard ATX stekker, maar zal vermoedelijk iig door Lenovo in meerdere computers worden toegepast, dus wellicht ben je niet de enige met deze vraag.

Anders zul je zelf een verlengkabel moeten maken. Je moet dan eerst het type stekker weten. Daarbij helpt het om de pitch (afstand tussen hart van de contacten) te kennen. Vermoedelijk is het iets molex minifit-jr achtigs, of een vergelijkbare stekekr met een 2,54mm pitch. Het nadeel is dat je ook speciale tangen nodig hebt om dit soort stekkers aan te zeggen. Heel ingewikkeld is het niet, maar een goede krimpverbinding maken is niet iets dat je de eerste keer zomaar goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
SuperKris schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:18:
...
Vermoedelijk is het iets molex minifit-jr achtigs, of een vergelijkbare stekekr met een 2,54mm pitch.
...
2.54mm lijkt me een beetje krap. Standaard ATX is 4.2mm en vziw is die lenovo stekker dezelfde pitch als normale ATX (maar dan met andere pinout en aantal pinnen uiteraard). Verder ben ik het helemaal met je eens :)

[ Voor 5% gewijzigd door DJFliX op 01-11-2020 20:25 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Het lijkt me een molex mini-fit stekker, de normale maat die ook de atx stekker is.

Ik zou gewoon een moederbordplug-verlengkabel halen en daar de pinnen afslopen die je niet gebruikt.
Dus een 20/24pins verlenger zoals deze: pricewatch: Startech.com 24 Pin ATX 2.01 Power Extension Cable - 20 cm Multi-...
Daar kijk je ff in welke pinnen je 14 polig plug past en de rest erafsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
SA007 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:32:
Het lijkt me een molex mini-fit stekker, de normale maat die ook de atx stekker is.

Ik zou gewoon een moederbordplug-verlengkabel halen en daar de pinnen afslopen die je niet gebruikt.
Dus een 20/24pins verlenger zoals deze: pricewatch: Startech.com 24 Pin ATX 2.01 Power Extension Cable - 20 cm Multi-...
Daar kijk je ff in welke pinnen je 14 polig plug past en de rest erafsnijden.
Heb je dan niet te maken met keying? Daarbij doel ik er op dat dergelijke connectoren niet altijd voor elke pin dezelfde vorm in het kunststof hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
SuperKris schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:49:
[...]

Heb je dan niet te maken met keying? Daarbij doel ik er op dat dergelijke connectoren niet altijd voor elke pin dezelfde vorm in het kunststof hebben.
Mini-fit heeft een vast patroon, dus er is een stuk waarbij het gewoon past.
Pagina: 1