Op een boerderij gericht op de zorg zou ik graag het wifibereik vergroten zodat iedereen overal gebruik kan maken van internet. Het is de bedoeling dat er ongeveer 20 telefoons / tablets tegelijkertijd gebruik kunnen maken van internet.
Huidige situatie
- Glasvezel Solcon 150/150 Mbit/s
- Fritzbox 7530 met Wifi netwerk privé en gasten
Aangesloten op de Fritzbox:
- Netgear Prosafe Switch (Printer, itv kastjes, UTP contactdozen verschillende kamers)
- TP-Link TL-WDR4300 Access Point (privé en gasten wifi)
Op dit moment hebben we alleen wifi binnen. Om het bereik te vergroten zat ik zelf te denken aan een extra access point waarop we ook weer een privé en gastennetwerk kunnen instellen. Ik vraag me alleen af of ik het bereik ga halen met een extra punt of dat ik meerdere punten nodig heb en of er een andere betere oplossing is.
Voor een beter beeld heb ik even een plattegrond gemaakt
Het gedeelte terras en activiteitenweide moeten worden voorzien van wifi. Het access point zou ik kunnen bevestigen op de hoek van de woning. Daar ligt ook een ethernetkabel vanaf de Fritzbox. Buiten de woning liggen er verder geen ethernetkabels.
Ik heb de volgende producten gevonden die mij wel interessant lijken om toe te passen:
pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor
Deze lijkt ideaal qua prijs, maar is volgens mij al redelijk oud en werkt ook het beste samen met een pricewatch: TP-Link Omada Cloud Controller OC200.
pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD
pricewatch: Cisco Wireless-AC/N WAP571E
Ook ben ik deze tegen gekomen maar ik vraag me af of dit een goede oplossing voor buiten is: pricewatch: Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 3 stuks) We zouden ze eventueel wel in waterdichte kastjes kunnen monteren.
Graag ontvang ik jullie ervaringen en tips
Huidige situatie
- Glasvezel Solcon 150/150 Mbit/s
- Fritzbox 7530 met Wifi netwerk privé en gasten
Aangesloten op de Fritzbox:
- Netgear Prosafe Switch (Printer, itv kastjes, UTP contactdozen verschillende kamers)
- TP-Link TL-WDR4300 Access Point (privé en gasten wifi)
Op dit moment hebben we alleen wifi binnen. Om het bereik te vergroten zat ik zelf te denken aan een extra access point waarop we ook weer een privé en gastennetwerk kunnen instellen. Ik vraag me alleen af of ik het bereik ga halen met een extra punt of dat ik meerdere punten nodig heb en of er een andere betere oplossing is.
Voor een beter beeld heb ik even een plattegrond gemaakt
:strip_exif()/f/image/4Vng2iUtGlB2B3ScoVkcjF6p.jpg?f=fotoalbum_small)
Het gedeelte terras en activiteitenweide moeten worden voorzien van wifi. Het access point zou ik kunnen bevestigen op de hoek van de woning. Daar ligt ook een ethernetkabel vanaf de Fritzbox. Buiten de woning liggen er verder geen ethernetkabels.
Ik heb de volgende producten gevonden die mij wel interessant lijken om toe te passen:
pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor
Deze lijkt ideaal qua prijs, maar is volgens mij al redelijk oud en werkt ook het beste samen met een pricewatch: TP-Link Omada Cloud Controller OC200.
pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD
pricewatch: Cisco Wireless-AC/N WAP571E
Ook ben ik deze tegen gekomen maar ik vraag me af of dit een goede oplossing voor buiten is: pricewatch: Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 3 stuks) We zouden ze eventueel wel in waterdichte kastjes kunnen monteren.
Graag ontvang ik jullie ervaringen en tips
[ Voor 3% gewijzigd door Riessie85 op 01-11-2020 19:36 . Reden: aanvulling, zie reactie ]