(Tweedehands) laptop voor werk gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-06 18:34

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Zoals de titel aangeeft, ben ik op zoek naar een laptop voor mijn werk. Door corona werk ik op dit moment volledig ik thuis en het ziet er niet naar uit dat dit binnenkort gaat veranderen. Voor nu werk ik in mijn huis op een Mac Mini met een 24 inch monitor en dit werkt uitstekend. Alleen heb ik een latrelatie en zou het fijn zijn om af en toe bij mijn vriendin thuis te werken.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn werk log ik in op een remote desktop omgeving van de zaak. De laptop zelf hoeft dus geen zware taken uit te voeren. Alles gebeurt in de cloud. Mijn werk bestaat vooral uit onderzoeken, mailen en dossiers bijhouden. Er wordt dus wel veel getypt.

Wat is je budget?
Ongeveer 250 EU met een max van 300. Dit is niet super veel, maar aangezien de laptop af en toe gebruikt zal worden, heb ik er ook niet veel meer voor over. Vandaar dat ik het ook via V&A of marktplaats wil aanschaffen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dat is auto in/auto uit, dus niet relevant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit nu volledig in het Apple ecosysteem (Mac, iPad en iPhone), maar om een goede MacBook te vinden voor deze prijs is erg lastig. Ik zit daarom aan een Windows laptop te denken, maar misschien dat een ChromeBook ook aan al mijn wensen voldoet? Iemand die daar ervaringen mee heeft?

Verder heb ik het liefst een schermgrote van 13,3 tot 15,6 inch en een full-HD paneel.

De keuze bij tweedehands is nogal extreem groot, dus zie door de bomen het bos niet meer. Wat vinden jullie van typische (oude) kantoor laptops, zoals een HP EliteBook of Dell Latitude? Zijn die juist extra goed, omdat ze robust zijn of extra versleten omdat ze zakelijk zijn gebruikt?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Een tweedehands Lenovo Thinkpad gaat je het meeste waar voor je geld bieden in die prijscategorie. Zie bijv:

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T450 met Intel Core i5-5300U 8GB 180GB SSD Wi...
(nb: geen full hd maar wel heel close).

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 01-11-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou juist een model uit de zakelijke lijn van HP, DELL of Lenovo kopen. Zijn lekker robuust en voor een prima prijsje te vinden. Er zijn ook veel bedrijfjes die handelen in dergelijke laptops. Veelal krijg je via zulke bedrijven 3-24 maanden garantie.

Is het trouwens geen optie om de Mac mini mee te nemen? Scheelt je weer het aanschaffen van een laptop en persoonlijk, werk ik tocg liever op een goed LCD dat fatsoenlijk af te stellen is. Zeker als je 8 uur per dag achter een scherm moet doorbrengen.