Wij hebben ons dak opnieuw laten isoleren en aanleggen.
Het gaat om een plat dak met een bitumen bekleding.
We hebben nu in totaal 20 cm isolatie waarvan 2x10 cm met pir platen.
Als bekleding hebben we opnieuw gekozen voor een nieuwe laag bitumen van bauder karat.
Nu zag ik op internet voorbij komen dat er zoiets bestaat als een rubber verf als extra bescherming.
Echter heb ik dit zelf nog nooit ergens gezien ?
Mijn dakwerker heeft hier geen ervaring
Mee alleen heeft hij wel ook witte bitumen maar na 5 jaar verkleurd deze heel erg bruin en was deze ook nog een stuk duurder waardoor hij dit nooit aanraad.
Mij lijkt het fijn omdat een witte laag ook weer meet hitte afketst dan aantrekt ipv zwart.
Ook zouden zonnepanelen meer rendement hebben door licht weerkaatsing al lijkt me dit sterk ?
Voordelen waarom ik het zou doen
-witte kleur betere afweer voor zonstralen
-extra laag over bitumen = extra bescherming voor bitumen van uv stralingen
-indien toch effectief kleine meerwaarde voor zonnepanelen ?
Hoe houd dit zich bv na 5 jaar ?
Verkleurd dit ook bruin door uv regen en vuil wat op het dak komt.
Kan deze verf ook gaan afbladeren of uitdrogen ?
Om de hoeveel tijd dient er een extra laag over te komen ?
Of zijn er nog andere speciale dingen waar er rekening mee gehouden dient te worden ?
Ik kan geen stenen op mijn plat dak leggen vanwege een holle steen als dallen en ik dit niet vertrouw of het dragend vermogen vandaar dat dit alsnog een fijn alternatief zou zijn.
Positieve dingen zijn reeds bekend maar zijn er ook negatieve dingen en hoe is houdt dit product tov lange termijn +- 10 jaar of meer.
Het gaat om een plat dak met een bitumen bekleding.
We hebben nu in totaal 20 cm isolatie waarvan 2x10 cm met pir platen.
Als bekleding hebben we opnieuw gekozen voor een nieuwe laag bitumen van bauder karat.
Nu zag ik op internet voorbij komen dat er zoiets bestaat als een rubber verf als extra bescherming.
Echter heb ik dit zelf nog nooit ergens gezien ?
Mijn dakwerker heeft hier geen ervaring
Mee alleen heeft hij wel ook witte bitumen maar na 5 jaar verkleurd deze heel erg bruin en was deze ook nog een stuk duurder waardoor hij dit nooit aanraad.
Mij lijkt het fijn omdat een witte laag ook weer meet hitte afketst dan aantrekt ipv zwart.
Ook zouden zonnepanelen meer rendement hebben door licht weerkaatsing al lijkt me dit sterk ?
Voordelen waarom ik het zou doen
-witte kleur betere afweer voor zonstralen
-extra laag over bitumen = extra bescherming voor bitumen van uv stralingen
-indien toch effectief kleine meerwaarde voor zonnepanelen ?
Hoe houd dit zich bv na 5 jaar ?
Verkleurd dit ook bruin door uv regen en vuil wat op het dak komt.
Kan deze verf ook gaan afbladeren of uitdrogen ?
Om de hoeveel tijd dient er een extra laag over te komen ?
Of zijn er nog andere speciale dingen waar er rekening mee gehouden dient te worden ?
Ik kan geen stenen op mijn plat dak leggen vanwege een holle steen als dallen en ik dit niet vertrouw of het dragend vermogen vandaar dat dit alsnog een fijn alternatief zou zijn.
Positieve dingen zijn reeds bekend maar zijn er ook negatieve dingen en hoe is houdt dit product tov lange termijn +- 10 jaar of meer.
:strip_exif()/f/image/T4KSdmEtX3zZ1CVPqgOsSrKU.jpg?f=fotoalbum_large)