Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-06-2024
Beste Tweakers,

Vooraf, ik weet niet zo veel van audio. Daarom ben ik hier. Ik heb al een DT 990 Pro 250 ohm. Ik heb tijdens aanschaf bij bax-shop een Devine Centro 2i2o gekocht. Maar hij kraakt soms spontaan. Ook als ik de USB kabel er uit haal en er weer opnieuw in stop Bluescreend mijn computer Ik wil nu eigenlijk een andere AMP/DAC vinden (Ik weet niet eens of ik beiden nodig heb of niet), maar ik heb geen idee welke.

Mijn budget zit op maximaal 100 euro. Nu heb ik geen idee wat ik nodig heb dus ik hoop dat iemand mij de goede kant op kan wijzen.

Als ik nog dingen vergeten ben te benoemen die nodig zijn vraag het gerust.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Hazardous_Boy op 01-11-2020 18:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wanneer kraakt hij, als je aan de kabel zit? Aan de volumeknop? Anders?

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 01-11-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Gewoon spontaan, ik zit dan nerges aan en ben gewoon youtube aan het kijken of een les aan het volgen op Teams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Je zou kunnen proberen of je de buffer iets groter in kan stellen.

[ Voor 31% gewijzigd door TBTL op 01-11-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Ik zal eerlijk zijn, ik weet niet wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Buffer: https://www.soundonsound....atency-pc-audio-interface
Tevens kan je proberen of een andere, bij voorkeur kortere, usb-kabel het probleem oplost.

Meestal is gekraak een slechte connector of iets met de volumepotmeter, maar dan zou je gekraak moeten horen op het moment dat je aan de kabel rommelt of aan de volumeknop draait. Als ik je goed begrijp, is dat niet het geval. Klopt dat of kan je hiermee ook gekraak veroorzaken?

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 01-11-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Ik heb nog een verbetering toegepast, dat mijn PC bluescreend als ik de kabel er uit haal.
De kabel kan trouwens niet korter gemaakt worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Hazardous_Boy op 01-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 11:52
Om bij het begin te beginnen: zijn de drivers/firmware van de Devine audio interface geïnstalleerd?
Audio met gekraak op computers kan ook komen door DPC latency issues. Bijvoorbeeld veroorzaakt door issues met drivers, zware load, een buggy virusscanner of een instabiele overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

aud>cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:29
Gebruik je de Devine Centro 2i2o ook als input, en moet je ook voor de input een vervanging dan hebben?

De driver is trouwens ondertekend door esi audiotechnik.

Zou de driver van https://www.esi-audio.com/products/maya22usb/ er ook voor werken? Die heeft vergelijkbare specificaties.

--edit--
Er staat ook een franstalige review onder:
https://www.bax-shop.nl/e...-interface#productreviews
Pourquoi 3 étoiles ? Au demeurant cette interface est excellente et au juste prix mais, depuis la MAJ Windows 10 pro v2004 le pilote est à la ramasse décrochages; désyncro in/out; plantage etc... Alors il existe quand même une solution mais franchement c'est pas terrible Pour solutionner le problème il suffit d'installer la v1.5 du pilote ESI-AUDIO U22XT car ce sont les mêmes comme d'autres interfaces concurrentes sur le marcher. ( à faire manuellement dans le gestionnaire de périphériques ) Donc une petite MAJ s'il vous messieurs et ce sera parfait qualité audio connectiques taille et stabilité vraiment excellent. Dommage pour ce pilote ...
Waarom 3 sterren? Bovendien is deze interface uitstekend en voor de juiste prijs, maar sinds de Windows 10 pro v2004-update pikt de bestuurder drop-outs op; desynchroniseren in / uit; crash enz ... Dan is er nog steeds een oplossing, maar eerlijk gezegd is het niet verschrikkelijk Om het probleem op te lossen is het voldoende om v1.5 van de driver ESI-AUDIO U22XT te installeren omdat ze hetzelfde zijn als andere concurrerende interfaces op de markt. (moet handmatig worden gedaan in de apparaatbeheerder) Dus een kleine update als jullie en het zal een perfecte audiokwaliteit zijn, de afmetingen van de aansluitingen en de stabiliteit echt uitstekend. Jammer voor deze piloot ...
Dus probeer de nieuwste driver van de https://www.esi-audio.com/products/u22xt/ eens.
Die kun je hier downloaden. https://download.esi-audi....com/?w=esi&p=95&g=2&l=en

Deze is vorige maand nog geupdate naar 1.61, terwijl de site van bax nog op de 1.4 versie van vorig jaar zit.

[ Voor 79% gewijzigd door NESFreak op 02-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Ik heb de drivers ja en heb die al een aantal keer volledig verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Ik gebruik het ook als input momenteel. Maar dat ben ik van plan ook te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
@Hazardous_Boy zie de edit in @NESFreak zijn post. Lijkt me het proberen waard, die 1.61 drivers.
Goed gevonden NESFreak, samen komen we d'r wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Ik heb nu die drivers geïnstalleerd van esi-audio, maar hoe koppel ik die aan mijn versterker.
Klinkt nu hetzelfde als zonder drivers, met veel gekraak dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Omdat deze drivers niet voor de Centro zijn, maar een ander product met dezelfde interne tech van ESI, zal Windows de drivers niet automatisch gebruiken.

Daarom ook de toevoeging in de (vertaalde) Franse recensie "moet handmatig worden gedaan in de apparaatbeheerder".

- Zoek en open via start "apparaatbeheer" (Engels: device manager) en zoek hier de Centro. Ik vermoed dat deze ergens onder "audio-invoer en -uitvoer" of "besturing voor geluid, video en spelletjes" zal staan.
- Rechtermuisklik "stuurprogramma bijwerken" en vervolgens "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken".

- Nu zijn er wat opties:
1) Onderaan is nu een optie die je laat kiezen uit drivers die al op de computer zijn geïnstalleerd. Hier zou de driver bij moeten staan. Wel even het selectievinkje uitzetten bij "compatible hardware weergeven". In de linker kolom zoek je naar ESI Audiotechnik GmbH. Het gevonden apparaatmodel zou U22 XT zijn. Deze kies je. Next, next, " weet je het zeker, deze lijk niet te horen bij dit apparaat" Ja, ik weet het zeker ...etc.
2) De drivers staat er niet bij in optie 1. Cancel, en nog maar een keer proberen. Maar nu zelf bladeren naar drivers.
Wellicht is er bij installatie iets als C:\Program Files(x86)\ESI aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardous_Boy
Ik heb die drivers er op gezet maar toen bluesceende mijn pc gelijk en bij het opstartte bleef hij maar bluescrenen. Dus ik denk dat deze oplossing niet werkt. Toch bedankt allemaal voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Oh bummer. Als je nog zin hebt en durft, zou je alle met dit apparaat gerelateerde drivers kunnen verwijderen en proberen of v1.5 installeren wel werkt. (nb. apparaat verwijderen en fysiek ontkoppelen voor installatie)

Alternatief: met de oorspronkelijke drivers en dan in het geïnstalleerde controle panel in het systeemvak zoeken naar een latency config. Stel deze latency iets hoger in (bijvoorbeeld 256 samples = ~6ms bij 44.1kHz samplerate). Andere naam is 'buffer size'.

Een andere interface / dac-amp zou een oplossing kunnen zijn, maar het kan ook aan (software/drivers op) je pc liggen.
Check latency gedrag bijvoorbeeld met LatencyMon.
Bij mij was het bijvoorbeeld Malwarebytes die (maanden terug) na lang zoeken de veroorzaker bleek van mijn audio issues.

Edit: om dan toch met een advies voor een DAC/AMP te komen. Onder de 100 euro kan ik er maar 1 bedenken die te matchen valt met een 250ohm headphone: FiiO E10K USB DAC and Headphone Amplifier (Black)

[ Voor 15% gewijzigd door Propheticus op 04-11-2020 13:57 ]

Pagina: 1