Toon posts:

Amd Duron 800 + Abit KT7A + Coolermaster

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers. :)

Ik ga vandaag of morgen nieuw hardware kopen.
Ik heb het geld nu om het volgende te kopen.

; Amd Duron 800 149,-
; Abit KT7A 389,-
; CoolerMaster CB5-5G12 koperen cooler 49,-

Nu heb ik een paar vragen over deze onderdelen.

1. Gaat dit goed werken met mijn systeem dat in mijn sigature staat?
2. Gaat de Life 1024 Value geen probelemen geven?
3. Is de cooler goed, en is het verstandig om die onderdelen te kopen?
4. Kan ik de Duron 800 op 900 of zelfs op 1000mhz laten lopen zonder dat deze te warm wordt?
5. Graag snelle reactie want dan kan ik vandaag nog naar de winkel. >:)

edit:

Ik heb de prijzen er ff bijgezet.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 14:06
1) Zo te zien wel, als je geheugen tenminste 100Mhz (ik denk het wel, maar goed)
2) is op te lossen met een bios-upgrade (als je er last van krijgt)
3) Cooler is prima, al voldoet een goedkopere coolermaster ook wel
4) Dat moet je uitproberen
5) :)

Verwijderd

Weet je dat je het icoon van Femme hebt 'geleend'?
Dat is niet echt snugger :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
normaal heeft een p2 350 een FSB100, dus ram moet werken, de rest dan ook veronderstel ik, als je de duron wilt oc (en oa een hogere FSB instellen, toch beter PC133 ram kopen, ook omdat een VIA chipset het geheugen asynchroon kan doen lopen met de FSB = sneller) zou ik dus nieuw ram kopen, is toch goedkoop, koop direct een 512mb dimm of zo

Verwijderd

Gaat allemaal werken. En die Duron die moet je gewoon op 1000Mhz laten lopen, anders heb je een klote 800Mhz gekocht. Koop trouwens direct een Tb 1Ghz. is niet zoveel duurder (100 gulden ofzo) en beduidend sneller!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:33 schreef CB het volgende:
Gaat allemaal werken. En die Duron die moet je gewoon op 1000Mhz laten lopen, anders heb je een klote 800Mhz gekocht. Koop trouwens direct een Tb 1Ghz. is niet zoveel duurder (100 gulden ofzo) en beduidend sneller!
Helaas heb ik niet meer te besteden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen is 133mhz.
Dus een Life Kan problemen geven.
Wat dan? :P

(Sorry dat ik mieschien domme vragen stel maar nog nooit een Amd systeem gehad dus vandaar). :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:27 schreef HlpDsK het volgende:
Weet je dat je het icoon van Femme hebt 'geleend'?
Dat is niet echt snugger :)
Oh, sorry mag dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

das femmes icoon !

kut dat zei hlpdsk al

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 10:04
denk ut nie

Verwijderd

Topicstarter
Is dat geen verlies 64 kb op de Duron?
Ik wil daar graag iets meer over weten voordat ik het ga kopen.

Verwijderd

Duron is snel zat, verschil tussen 64KB en 256KB cache zul je niet zo snel merken, alleen in de wat zwaardere apps.

PS. Je gaat het zeker bij Funprice halen :-)

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:39
Hmmm ik zou het toch eerder bij: http://www.gistron.com halen

Abit KT7A 335,-
Duron 800 149,-
Coolermaster DP5-6H51 25,-
------------------------------------+

509,-

Meestal binnen 2 dagen geleved.. En goede service. Heb al veel goede ervaringen bij hun. En meestal de goedkoopste prijzen.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik snap het niet, waarom koop je voor dat geld niet een snellere proc voor je huidige pc? Die p3b-f is nog steeds goed (tenzei er iets mis mee is). Is de bx, als je die combineerd met een snelle p3 is echt wel leuk, of met een celeron2, en dan op 100 fsb laten lopen, of een nieuwere celeron2 en die dan op 133 laten lopen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

move HA >> PMG

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:45 schreef Def_P het volgende:
Ik snap het niet, waarom koop je voor dat geld niet een snellere proc voor je huidige pc? Die p3b-f is nog steeds goed (tenzei er iets mis mee is). Is de bx, als je die combineerd met een snelle p3 is echt wel leuk, of met een celeron2, en dan op 100 fsb laten lopen, of een nieuwere celeron2 en die dan op 133 laten lopen.
Nee hoor, niets mis mee, aleen hij zit een beetje onder de stof heb ik net gezien.
Ook ben ik net naar Funprice geweest, alles wat ik graag wil hadden ze niet meer. :(
Ik ga niet online kopen, als er iets mee is moet het weer terug gestuurd worden ect.
Ik ga vanavond mijn Asus p3b-f en mijn Pentium II 350 verkopen op ibazar.nl en dan koop ik direct een Amd Athlon 1.2 ghz met Abit KT7A.
Duron is een ' Value ' dus een budget procesor, daar hou ik niet zo van.
Aangezien Celeron procesor heel traag zijn in Unreal Tournament enz. koop ik geen Celeron procesor.
Dus nog even wachten. :)

Verwijderd

Je moet overigens niet de CB5 nemen, dit is een zeer kleine cooler, met ene zeer kleine fan, waardoor de koelprestaties echt zwaar waardeloos zijn.
De Coolermaster EP5-6I11 is een goeie cooler, voor weinig geld en goede prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 16:14 schreef TweakGuy het volgende:
Je moet overigens niet de CB5 nemen, dit is een zeer kleine cooler, met ene zeer kleine fan, waardoor de koelprestaties echt zwaar waardeloos zijn.
De Coolermaster EP5-6I11 is een goeie cooler, voor weinig geld en goede prestaties.
Die is 10,- goedkoper.
Waarom?

Verwijderd

Omdat koper niet echt bepaald goedkoop is, die EP5 is opgebouwd uit aluminium, maar is qua heatsink veel groter

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 16:32 schreef TweakGuy het volgende:
Omdat koper niet echt bepaald goedkoop is, die EP5 is opgebouwd uit aluminium, maar is qua heatsink veel groter
Hoe groter hoe beter?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus de Ep5.

Verwijderd

Topicstarter
En toen was het stil. :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:34 schreef TweakGuy het volgende:
Duron is snel zat, verschil tussen 64KB en 256KB cache zul je niet zo snel merken, alleen in de wat zwaardere apps.
Jij hebt duidelijk nog geen Duron naast een TBird zien staan...

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog ik hem nog nooit een Amd gehad.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:49 schreef xenoke het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog geen Duron naast een TBird zien staan...
'k Heb thuis 3 PC's staan.
1 met Athlon 1200, 1 met Duron 750 en 1 met Duron 800.
Met spellen is het verschil zo klein, zeker als je een Geforce2 MX oid. gebruikt, waar de geheuegnbandbreedte de bottleneck is bij systemen met een Duron 800 of hoger, waardoor scores op een TB zo weinig meer zijn dan op een Duron

Verwijderd

Topicstarter
Dus het komt erop neer dat games nu net zo goed draaien als op een Adm Athlon 1.2 ghz?

Verwijderd

Topicstarter
En ik gebruik dus een Asus V6800 Geforce DDR Deluxe.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
als je alleen een paar spelletjes doet en af en toe wat mp3tjes encoden dan is een duron 800 snel zat. Ik zie dat je ook nog een geforce 1 hebt. In spellen zal je het verschil tussen een duron 800 en een athlon 1000 in combinatie met een gf1 nauwelijks merken. Toch zou ik (maar ik doe meer dan spelletjes) als je wat zwaardere apps draaid zoals renderen, dvd's rippen enz voor een tb 1ghz+ gaan, scheelt iets meer dan 100 piek en alles loopt gewoon smoother

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is nu ondertussen 640,-
Dus dan een Amd Athlon?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het maandag of dinsdag halen, aangezien er wordt gezecht dat mijn Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe toch niet sneller zal gaan met een Amd Athlon.

Ze hadden het weer eens niet op vooraad. :(

Verwijderd

Topicstarter
Er kan ook krap aan een Amd Altlon 900mhz in.
Beter? Hoeveel % is dat beter?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Kan je beter een K7T Turbo (limited) kopen..die clocken zeer ver over, zijn erg goedkoop en geven weinig problemen.

maw je wint er niets mee behalve financieel voordeel :)
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:22 schreef UrgoanElsa het volgende:
Hallo tweakers. :)

Ik ga vandaag of morgen nieuw hardware kopen.
Ik heb het geld nu om het volgende te kopen.

; Amd Duron 800 149,-
; Abit KT7A 389,-
; CoolerMaster CB5-5G12 koperen cooler 49,-

Nu heb ik een paar vragen over deze onderdelen.

1. Gaat dit goed werken met mijn systeem dat in mijn sigature staat?
2. Gaat de Life 1024 Value geen probelemen geven?
3. Is de cooler goed, en is het verstandig om die onderdelen te kopen?
4. Kan ik de Duron 800 op 900 of zelfs op 1000mhz laten lopen zonder dat deze te warm wordt?
5. Graag snelle reactie want dan kan ik vandaag nog naar de winkel. >:)

edit:

Ik heb de prijzen er ff bijgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 22:27 schreef majic het volgende:
Kan je beter een K7T Turbo (limited) kopen..die clocken zeer ver over, zijn erg goedkoop en geven weinig problemen.

maw je wint er niets mee behalve financieel voordeel :)
[..]
Nee, het wordt zowiezo een Abit mobo of een Asus mobo. ik heb nog nooit een MSi gehad en dat wil ik graag zo houden.
Overklokken kan altijd nog wel als het een maandje of 2 - 3 goed loopt ga ik wel eens wat proberen.

Dus nog even wachten en dan koop ik het volgenden:
(Als er nog reacties op zijn hoor ik ze graag).

Amd Athlon 900mhz
Abit KT7A
Coolermaster Ep5 cooler.

Verwijderd

Zie mijn gegevens dit, systeem loopt als een trein en is in sisoft sandra sneller dan een PIII 1000 mhz en een thunderbird 1000 mhz.
Het abit moederbord is een zeer goed overklok bord.
De duron 800 zal gerust niet harder lopen dan 1000 mhz en een duron 900 loopt ook niet sneller dan circa 1000 mhz.
Die 1000 mhz schijnt een grens te zijn bij de duron.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 14:24 schreef melanieromy het volgende:
Zie mijn gegevens dit, systeem loopt als een trein en is in sisoft sandra sneller dan een PIII 1000 mhz en een thunderbird 1000 mhz.
Het abit moederbord is een zeer goed overklok bord.
De duron 800 zal gerust niet harder lopen dan 1000 mhz en een duron 900 loopt ook niet sneller dan circa 1000 mhz.
Die 1000 mhz schijnt een grens te zijn bij de duron.
Het wordt een Amd 900 Athlon. Of als het er uit kan een 1000.
Duron is leuk, maar als ik later een progje draai die erg zwaar belastend is kan dat niet.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:23 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Het wordt een Amd 900 Athlon. Of als het er uit kan een 1000.
Duron is leuk, maar als ik later een progje draai die erg zwaar belastend is kan dat niet.
Interessante opmerking. Volgens mij slaat dat nergens op.
Baseer je dit ergens op ???
Een Duron op 1000 of een TBird op 1000 scheelt bar weinig.
Pas als je naar een TBird 1300/1400 gaat heb je merkbaar een hogere snelheid.

Als je niet veel wilt uitgeven, koop eem Duron 800/850 en wacht tot de Palomino/Athlon4 betaalbaar wordt.

Wil je meteen zo snel mogelijk zijn, koop een TB1400/1333. (En bereid je maar vast voor op problemen in de PC met hitte, koeling, stabiliteit...)

Wil je persé flink gaan overklokken, koop een TBird 1000 met de AYHJAR stepping.
(Leuk, de 1000 doet tot ca.1700 gemiddeld, de 1400 tot 1780. Dat schiet niet echt op dus als je naar de prijs kijkt.)

Dat denk ik er van .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 15:57 schreef Hooi het volgende:

[..]

Interessante opmerking. Volgens mij slaat dat nergens op.
Baseer je dit ergens op ???
Een Duron op 1000 of een TBird op 1000 scheelt bar weinig.
Pas als je naar een TBird 1300/1400 gaat heb je merkbaar een hogere snelheid.

Als je niet veel wilt uitgeven, koop eem Duron 800/850 en wacht tot de Palomino/Athlon4 betaalbaar wordt.

Wil je meteen zo snel mogelijk zijn, koop een TB1400/1333. (En bereid je maar vast voor op problemen in de PC met hitte, koeling, stabiliteit...)

Wil je persé flink gaan overklokken, koop een TBird 1000 met de AYHJAR stepping.
(Leuk, de 1000 doet tot ca.1700 gemiddeld, de 1400 tot 1780. Dat schiet niet echt op dus als je naar de prijs kijkt.)

Dat denk ik er van .. ;)
Mja, mja, ik ga de komende 2 - 3 maanden toch niet overklokken.
Wat is een AYHJAR stepping?
Ik heb nog nooit Amd gehad, wel op HWi gelezen dat een Duron minder warmte gebruik omdat die mindere volt heeft dan de Athlon.
En beter te overklokken is omdat die maar 64 L2 chache heeft.
En ook stond er dat die procesor minder fout kan gaan omdat er minder transtoren zijn?.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, een MSi KT7 Turbo LE had hij wel, iets goedkoper maar hij zij dat de Abit en de Asus mobo`s wel een heel stuk beter waren, wat vinden jullie?

Verwijderd

Jo blijf je aan de gang, ik vindt dat je al wijs genoeg bent gemaakt

Verwijderd

Een Tbird 900Mhz is net zo snel als een Duron 1000Mhz, en soms zelfs wat sneller,

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 19:52 schreef melanieromy het volgende:
Jo blijf je aan de gang, ik vindt dat je al wijs genoeg bent gemaakt
De KT7A dus... :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

make up your mind dude :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ondanks dat je je vragen zelf had kunnen beantwoorden met Search en reviews, heb ik 'm open laten staan. Het is misschien handig als je af en toe je eigen posts aanpast met de edit functie, ipv elke keer een nieuwe post te plaatsen en je topic omhoog te schoppen. Ik denk dat je nu echt wel voldoende geholpen bent, dus als je nu nog geen keuze kunt maken dan moet je toch echt wat meer gaan lezen en zoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.