Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is dat de desktop fijn werkt met blender > hardsurface / cycles rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 a 1800 (heel misschien 2000, mits het echt de moeite waard is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, ik draai Blender nu op een iMac.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst heb ik vanuit hier samengesteld:
https://www.cgdirector.com/best-computer-for-blender/
Enkel de lijst:
https://www.cgdirector.com/pc-builder/?=6LAB5
Tweakers wenslijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig heel erg naar AMD omdat ik inmiddels Intel moe ben. Ik heb niets met NVIDA maar CUDA schijnt echt lekker voor Blender te zijn. Belangrijkste is gewoon: BLENDER BANG FOR BUCKS en dat houd in Geen gezeik met drivers of missende openCL dingen, maar gewoon gaan met die banaan en zo snel mogelijk de mooiste creaties renderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is een desktop die dagelijks gebruikt gaat worden, en het liefst gaat er Linux op. Logisch als er gerenderd moet worden dat hij staat te blazen maar continue bij een start baan zitten is niet echt lekker. Advies mbt stil en krachtig is welkom. Goede koeling, weinig geluid. Ik zoek niets uit op RGB dus een systeemkast met glas lijkt me ook overkill. Wat voor kast zou jij pakken? Minimalistisch en klein heeft mijn voorkeur, maar in dit geval gaat performance voor design.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning. Maar als er iets is wat overgeclockt kan worden, dan gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
1 - Dit wordt m'n eerste build sinds Windows ME, please be gentle
2 - Het mobo heeft geen WLAN. Wat is een goed alternatief?
3 - Wat vind je van deze lijst? Aan het budget valt niet (echt) te tornen.
4 - Misschien heb je net zelf een blender render desktop in elkaar gezet en wil je je ervaring delen.
5 - Alle advies is welkom! Ik weet dat er mooi spul van AMD aan komt, maar lang wachten totdat het betaalbaar wordt zie ik niet (echt) zitten.
Belangrijkste is dat de desktop fijn werkt met blender > hardsurface / cycles rendering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 a 1800 (heel misschien 2000, mits het echt de moeite waard is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, ik draai Blender nu op een iMac.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst heb ik vanuit hier samengesteld:
https://www.cgdirector.com/best-computer-for-blender/
Enkel de lijst:
https://www.cgdirector.com/pc-builder/?=6LAB5
Tweakers wenslijst:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 432,- | € 432,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | € 515,05 | € 515,05 |
1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Pro 2 Tempered Glass | € 126,69 | € 126,69 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,55 | € 74,55 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 110,90 | € 110,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 166,- | € 166,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.720,14 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig heel erg naar AMD omdat ik inmiddels Intel moe ben. Ik heb niets met NVIDA maar CUDA schijnt echt lekker voor Blender te zijn. Belangrijkste is gewoon: BLENDER BANG FOR BUCKS en dat houd in Geen gezeik met drivers of missende openCL dingen, maar gewoon gaan met die banaan en zo snel mogelijk de mooiste creaties renderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is een desktop die dagelijks gebruikt gaat worden, en het liefst gaat er Linux op. Logisch als er gerenderd moet worden dat hij staat te blazen maar continue bij een start baan zitten is niet echt lekker. Advies mbt stil en krachtig is welkom. Goede koeling, weinig geluid. Ik zoek niets uit op RGB dus een systeemkast met glas lijkt me ook overkill. Wat voor kast zou jij pakken? Minimalistisch en klein heeft mijn voorkeur, maar in dit geval gaat performance voor design.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning. Maar als er iets is wat overgeclockt kan worden, dan gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
1 - Dit wordt m'n eerste build sinds Windows ME, please be gentle
2 - Het mobo heeft geen WLAN. Wat is een goed alternatief?
3 - Wat vind je van deze lijst? Aan het budget valt niet (echt) te tornen.
4 - Misschien heb je net zelf een blender render desktop in elkaar gezet en wil je je ervaring delen.
5 - Alle advies is welkom! Ik weet dat er mooi spul van AMD aan komt, maar lang wachten totdat het betaalbaar wordt zie ik niet (echt) zitten.