Televisie voor Xbox Series X (onder 1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoi! Ik ben op zoek naar een goede 4K-televisie voor de Xbox Series X die hopelijk deze maand binnenkomt. Met mijn huidige TV, een wat goedkope (400 euro) 4K-televisie van Philips, denk ik dat ik er lang niet alles uithaal, dus ben ik al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe televiisie.

Ik zoek een 4K Televisie die het next-gen gamen de moeite waard maakt. 4K60FPS dus met HDR die ook echt meerwaarde biedt. Op mijn huidige tv is dat niet zo.

Wat is je budget? Maximaal 1000 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Ik wil het liefst niet gelijk tegen die duizend euro aanzitten. Zelf zat ik te denken aan iets tussen de 500 en 800 euro. Met mijn beperkte kennis kan ik alleen niet echt inschatten of je dan een goede tv voor de Xbox Series X hebt. Logischerwijs begrijp ik dat je concessies moet doen, geld voor een OLED-tv heb ik niet, maar wellicht is het één en ander mogelijk. Is 120 FPS nou bijvoorbeeld echt een meerwaarde?

Zelf heb ik het liefst een televisie van Samsung, LG of Sony, omdat ik positieve ervaringen heb met dat merk. Met Philips heb ik dat minder. Ik heb al wat het één en ander gevonden in de Pricewatch, maar ik zou het erg waarderen als er hier ook wat input kan komen. Het lukt me niet echt om het één van het ander te onderscheiden. Wel is 55 inch de ondergrens met 58 inch als meest ideale grootte.

Ik heb deze in de pricewatch zien staan:
https://tweakers.net/pric...ung-ue58ru7100-zwart.html
https://tweakers.net/pric...msung-55ru7170-zwart.html
https://tweakers.net/pric...tu8000-55-inch-zwart.html
https://tweakers.net/pric...80/sony-55xh80-zwart.html
https://tweakers.net/pric...s-q70t-55-inch-zwart.html
https://tweakers.net/pric...lg-55nano866na-zwart.html

Welke televisie raden jullie aan? Alvast bedankt voor de tips! :*)

Beste antwoord (via Soccer98 op 08-11-2020 11:50)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De U7QF. Heeft als enige FALD, een piekhelderheid boven de 500nits en Dolby Vision ondersteuning.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:25
Als je:
- HDMI 2.1 (4K120)
- VRR
- Lage inputlag

en onder de 1000 euro wilt zitten, kan ik de Sony KD-55XH9005 aanraden.
Normaliter net boven de 1000 euro, maar de outlet model op mediamarkt zit eronder. Sony promote het zelf als PS5 ready.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
OLED prijzen topic kijken, met een simpel belletje/mailtje betaal je ver onder de adviesprijs en zit je met 1000 euro op een C9 OLED volgens mij.

Dan zit je met beeldkwaliteit meteen aan de top.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Alle tv's die je gevonden hebt komen wat hardware betreft te kort. Voor meerwaarde bij HDR moet je naar een FALD tv met VA paneel kijken (of een OLED). Met 4K120 ondersteuning is de Q80T de beste optie met daaronder de XH90. Dan heb je nog U8QF, XG95 of XF90, maar dan moet je het net als nu doen zonder VRR en 4K120.

De OLED754 en O8B vallen net binnen budget, maar hebben geen gaming features en een relatief hoge input-lag. De LG's (B9,C9, BX6, CX6) zijn dan de beste keuze, maar met prijsaanvraag waarschijnlijk net boven budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
LuisjeNL schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:35:
OLED prijzen topic kijken, met een simpel belletje/mailtje betaal je ver onder de adviesprijs en zit je met 1000 euro op een C9 OLED volgens mij.

Dan zit je met beeldkwaliteit meteen aan de top.
Lees toch eens wat de topicstarter vraagt...

En als jij voor 1000€ een C9 kan bemachtigen dan staan ze bij jou aan te schuiven volgens mij😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Oke, oke. Ik zie al wel een aantal mooie opties voorbijkomen! Wat als ik de hoogte van het budget omlaag gooi naar 700 euro, wat voor televisies scoort dan het best? Ik moet zeggen dat een 120hz echt een keuze zou zijn uit pure luxe. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een gameplayvideo van DIRT 5 in die modus, vind ik de meerwaarde te verwaarlozen.

[ Voor 41% gewijzigd door Soccer98 op 01-11-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:13:
Oke, oke. Ik zie al wel een aantal mooie opties voorbijkomen! Wat als ik de hoogte van het budget omlaag gooi naar 700 euro, wat voor televisies scoort dan het best? Ik moet zeggen dat een 120hz echt een keuze zou zijn uit pure luxe. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een gameplayvideo van DIRT 5 in die modus, vind ik de meerwaarde te verwaarlozen.
Puur voor gaming de NANO86 met CB (IPS) en Q70T (VA). Anders de U7QF (VA). Het minste motion blur zal je bij de LG hebben, maar ook het slechtste contrast. Voor impactvol hdr moet je de eerder genoemde duurdere opties bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
stevenleemans schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:02:
[...]

Lees toch eens wat de topicstarter vraagt...

En als jij voor 1000€ een C9 kan bemachtigen dan staan ze bij jou aan te schuiven volgens mij😁.
Ik lees precies wat hij vraagt en ik geef enkel een tip, zelf even wezen zoeken maar dat ging om de b9.

Verder is het aan hem of hij er wat mee wilt doen toch :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Bedankt voor de suggesties! Ik neig op het eerste oog naar de pricewatch: Hisense 55U7QF Zwart, zoals @benbaba die aanhaalde, of de pricewatch: Samsung QLED Series Q70T 55" Zwart.

Nu we hier dan toch zijn. Hoe zit het met de beeldfrequenties? Bij sommige tv's zie ik 50hz staan op de winkelpagina, wat dus in feite een maximale framerate van 50 fps inhoudt? Maar op Tweakers zie ik bij hetzelfde model 60hz. Vanwaar dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necoroyals
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-06 11:37
Soccer98 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:35:
Nu we hier dan toch zijn. Hoe zit het met de beeldfrequenties? Bij sommige tv's zie ik 50hz staan op de winkelpagina, wat dus in feite een maximale framerate van 50 fps inhoudt? Maar op Tweakers zie ik bij hetzelfde model 60hz. Vanwaar dit verschil?
Voor zover ik weet is dat een quirk die gebonden is aan Europa. 50Hz komt normaal gezien overeen met 60Hz en 100hz met 120Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyvh
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:21
Mijn tip wacht even tot black friday en cyber Monday, dan gaan tv's meestal flink in de uitverkoop om over jarige modellen uit de schappen te halen.

Ik heb bijvoorbeeld 2jaar geleden 60% korting op mijn 4k 120hz oled tv van LG gekregen.

In het algemeen kan je niet fout gaan met LG of Samsung tv's bijna alle oled tv's gebruiken LG panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik heb even de tijd genomen om jullie adviezen te bestuderen en mijn vergelijkingslijstje op Tweakers in te korten. Ik heb nu vier modellen in mijn pricewatchlijstje:

- pricewatch: Samsung Series 8 TU8000 65" Zwart
- pricewatch: Samsung 65RU7170 Zwart
- pricewatch: Hisense 55U7QF Zwart
- pricewatch: Samsung QLED Series Q70T 55" Zwart

Eén van deze vier wordt het, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Welke zouden jullie kiezen? 120 FPS gamen interesseert me niet zo veel, 60 FPS is meer dan genoeg en volgens mij is dat het grootste verschil wat HDMI 2.1 maakt dacht ik. Voor mij is beeldkwaliteit het belangrijkst. Op welke tv ziet mijn Xbox Series X-game er het mooiste uit?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De U7QF. Heeft als enige FALD, een piekhelderheid boven de 500nits en Dolby Vision ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
benbaba schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:54:
Ja, dat zijn inderdaad een aantal belangrijke voordelen. Ik lees echter wel dat Hisense kampt met motion blur. Hoe vervelend wordt zoiets geacht bij het spelen van games en het kijken naar voetbal en Formule 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Dat is moeilijk te zeggen. Motionverwerking is deels persoonlijk. Het zal niet slechter zijn dan een 60Hz VA paneel uit de RU/TU-serie.
In hoeverre dat voor jou geldt is niet te zeggen. Bij tv's uit jouw lijstje moet je sowieso ergens water bij de wijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Oke! Dan heb ik mijn keuze gemaakt. Bedankt iedereen voor de tips!
Pagina: 1