Vloerverwarming pomp

Pagina: 1
Acties:

• Perry3110
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01-2023
Goedemiddag, ik wou een vragen hoe de pomp op de verdeler precies werkt als ik thermische kranen op de groepen wou zetten en hoe de pomp dan reageert als die allemaal dicht zouden staan, is dat een probleem voor de pomp?

Mvg perry

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die gaat dan vrolijk in zijn eigen water staan rondpompen. Tenzij je er een pompschakelaar bij hebt die bij geen afname van warm water (omdat je kranen dichtslaan wordt er geen warmte gebruikt) de pomp uitschakelt. Sowieso beter voor je portonomee aangezien de pomp dan niet overbodig draait

• Perry3110
Oke ja dat ga ik eens op onderzoek uit maar zat zowiezo niet te kijken of de pomp zou kapot draaien

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 00:30
laat hem eens een uurtje in zijn eigen water rondpompen is hij warm dan gaat het zelf fout.
de pomp verbrandt als hij geen koeling krijgt. dus je hand erop leggen doet deze zeer dan gaat fout.
lauw warm mag nog wel maar kokendt heet is tever.

• Perry3110
Heb de handleidingen opgezocht van de pomp
Het is een wilo yonos para deze heeft zoals ik kan zien geen uitschakeling zoals masaman aangeeft

• Perry3110
Ondertussen heb ik het werkend, maar de evohome gaat soms in een zone na 5 graden. Iemand bekend met probleem

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 17:11
Als alle groepen geregeld zijn moet je een AVDO (drukverschilventiel) plaatsen waardoor de pomp dus altijd kan blijven pompen.

Die evohome: zet je die tijdelijk in hogere stand? dan valt ie vanzelf weer terug naar de oude stand op het schakelmoment (als die er niet is op een dag, dan is dat middernacht)

• Perry3110
Nee staat eigenlijk permanent op 1 temperatuur en zet zichzelf na 5graden

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:09
Moeten alle kringen dicht kunnen gestuurd worden? Misschien kan je de kring naar de badkamer constant openlaten om zo bypass te creëren?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Perry3110
Deze zones werken
Een hce80 alles verdeeld met pompschakeling

Zone 1 en 2 woonkamer
Zone 3 badkamer

Pomp schakelt ook uit indien die niet nodig is

Nu voor de keuken is een verdeler
Met 4 groepen en 1 pomp

Heb nog bdr91 nu is mijn vraag mag ik de pomp schakelen daarover?

Mvg Perry
Pagina: 1