• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:22
hallo beste tweakers.

ik heb onlangs een nieuwe deurbel met camera gekocht het gaat om de hikvision EZVIZ DB1.

heb voor deze gekozen omdat het beeld goed is en ik erna ook camera's buiten op de gevel wil gaan plaatsen en dit allemaal werkend is op 1 platform.

ik heb in het andere topic al veel doorgenomen maar ik blijft echter tegen de installatie opbotsen en het lukt me niet om deze werkend te krijgen.
heb hier ook op gereageerd maar daar reageert echter niemand meer vandaar een los topic aangezien ik niet weet waar of wat het probleem is en wil dit graag zo snel mogelijk opgelost krijgen.

hierboven heb ik zelf een duidelijk schema gemaakt van hoe ik de bel zelf heb aangesloten.

gebruikte materialen

-Ezviz DB1

-honeywell DING DONG H117

- transfo 12V

- transfo 24V

als ik de bel op de 12V transfo aansluit maakt hij tijdens de eerste x koppelen een kleine ding maar dan begint er iets te zoemen en reageerd hij echter verder nergens meer op.

op dezelfde manier had ik de 24V transfo aangesloten en deze was direct doorgebrand en viel de stroom af waardoor er zeker iets wijst op een verkeerde montage.

bruin en blauw heb ik ook al gewisseld en hier lag het ook niet aan.

kan iemand mij met behulp van mijn bovenstaande tekening van mijn huidige aansluiting zeggen waar het mis loopt en wat er aangepast moet worden om de bel werkend te maken ?

ik zie dat sommige namelijk ook nog een relais ertussen hebben geplaatst is dit ook van toepassing bij mij ?

loop nu al enkele weken te proberen en kom er niet meer aant uit :? 8)7

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt de bel nu parallel over de trafo, dat gaat niet werken, je moet de bel in serie met de de hikvision aansluiten.

[Voor 59% gewijzigd door Sine op 01-11-2020 13:19]

Repareren doe je zo.

• Philtjens
Sine schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:10:
Je hebt de bel nu parallel over de trafo, dat gaat niet werken, je moet de bel in serie met de de hikvision aansluiten.
welke kleur kabels moet ik dan waar plaatsen ?
dit is voor mij makkelijker aangezien ik geen kennis van elecktriciteit heb :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
@Philtjens
Zie plaatje boven, eigenlijk zoals je een normale mechanische bel ook zou aansluiten, alleen komt die powerkit er bij over de bel heen.

[Voor 5% gewijzigd door Sine op 01-11-2020 13:23]

Repareren doe je zo.

• Philtjens
Sine schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:23:
@Philtjens
Zie plaatje boven, eigenlijk zoals je een normale mechanische bel ook zou aansluiten, alleen komt die powerkit er bij over de bel heen.
Heb het zo aangesloten en werkt nu op de 12 volt transfo nu alleen nog installeren allemaal 👍

Heel erg bedankt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee