Niet kunnen toevoegen kindaccount

Pagina: 1
Acties:
  • 17.943 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Precies een week terug had ik voor het eerst mijn iPhone 12 pro vast. Via Bluetooth alles overgezet van m’n Xs. Ging prima!

Mijn vrouw toegevoegd in delen met gezin.
Nu wil ik ook een kindaccount aanmaken voor mijn zoon. Dit gaat goed tot het toevoegen van een betaalmiddel. Ik kan alleen een creditcard toevoegen die ik niet heb en zie geen keuze in andere betaalmiddelen.

Alle andere betaalmiddelen heb ik wel geactiveerd in mijn instellingen denkend aan iTunes card, ApplePay, iDEAL en PayPal. Betalen met je telefoon provider kon ik helaas niet activeren.

Ben al een week aan het mailen met Apple support zelf en mijn zaak is over genomen door een Senior, maar werken doet het niet!

Heb stille hoop dat het hier wel lukt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Je moet een creditcard invullen om je leeftijd te verifiëren.

Delen met Gezin: https://support.apple.com/nl-nl/HT201084
Betaalmethoden in Nederland: https://support.apple.com...1#europerussiacentralasia
Met daarbij IDEAL en PayPal met voetnoot 4: "Deze betaalmethode kan niet worden gebruikt voor 'Delen met gezin'."

Bij veel banken is een creditcard gewoon gratis, dus bekijk dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

:X

[ Voor 99% gewijzigd door SuBBaSS op 01-11-2020 12:59 . Reden: Of je vergeet even dat itunes geen ding meer is bij Apple.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Haal anders bij de Primera een p2day kaart, gelijk even wat erop zetten max is 150,- en dan even activeren met je telefoonnummer. Die werkt ook gewoon.

Vind het zelf ook zwaar irritant dat voor aankopen van het gezin de kaart word gebruikt en niet je iTunes tegoed, maar helaas is het niet anders. Meeste apps koop ik dan zelf via mijn account en deel met family.

[ Voor 41% gewijzigd door Bulligan op 01-11-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Belachelijk dat dit de enige optie is. Maar bedankt voor de info, dat is in een paar uur al veel duidelijker dan een week mailen met Apple zelf. Die beweren dat het wel kan met PayPal, maar geven toe dat het met iDEAL niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Nouja, belachelijk... Apple moet voldoen aan de wet. En dat is soms erg lastig (goeie wet dus).
Ze moeten valideren dat jij een volwassene bent wil jij voor kinderen een account maken. Dat kan door een scan van een legitimatiebewijs, maar die verwerken is lastig en dan zijn er weer andere wetten en regels.

Gewoon internetbankieren kan al vanaf jonger, dus ideal kan niet.
Paypal is ook niet echt strikt met de leeftijd.

Maar hoe kom je er dan achter? Nou, een creditcard. Die kan een minderjarige niet bezitten. Want geen bank die een minderjarige een krediet geeft.

Lastig? Mwa. Het is alleen dat in nederland niet standaard iedereen een creditcard heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 01-11-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Eigen ervaring , onlangs mijn schone zus geholpen. met. een apple account voor haar zoon, ze heeft geen credit card , mijn broer ook niet,we hebben Paypal voor haar aangemaakt en aan haar apple account gekoppeld, toen konden we voor haar zoon het account aanmaken en instellen met Delen met gezin etc. Paypal werkt dus ook.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
MacIsCool schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:13:
Eigen ervaring , onlangs mijn schone zus geholpen. met. een apple account voor haar zoon, ze heeft geen credit card , mijn broer ook niet,we hebben Paypal voor haar aangemaakt en aan haar apple account gekoppeld, toen konden we voor haar zoon het account aanmaken en instellen met Delen met gezin etc. Paypal werkt dus ook.
Hmm vreemd dat het bij mij niet lukt dan.
Ik zelf probeer het als volgt.
Open instellingen
Klik op mijn naam
Klik op delen met gezin
Klik op voeg lid toe
Klik op Maak kinderaccount aan
Klik op ga door
Heb dan alleen de keuze Creditcard / Pinpas

Welke stap mis ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Ciedric schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:08:
[...]

Hmm vreemd dat het bij mij niet lukt dan.
Ik zelf probeer het als volgt.
Open instellingen
Klik op mijn naam
Klik op delen met gezin
Klik op voeg lid toe
Klik op Maak kinderaccount aan
Klik op ga door
Heb dan alleen de keuze Creditcard / Pinpas

Welke stap mis ik nu?
Wellicht eerst Paypal toevoegen via instellingen, Apple ID, payment & shipping. Alvorens je gezinsleden toevoegd.
jeroen3 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:36:
Nouja, belachelijk... Apple moet voldoen aan de wet. En dat is soms erg lastig (goeie wet dus).
Ze moeten valideren dat jij een volwassene bent wil jij voor kinderen een account maken. Dat kan door een scan van een legitimatiebewijs, maar die verwerken is lastig en dan zijnuu er weer andere wetten en regels.

Gewoon internetbankieren kan al vanaf jonger, dus ideal kan niet.
Paypal is ook niet echt strikt met de leeftijd.

Maar hoe kom je er dan achter? Nou, een creditcard. Die kan een minderjarige niet bezitten. Want geen bank die een minderjarigen een krediet geeft.

Lastig? Mwa. Het is alleen dat in nederland niet standaard iedereen een creditcard heeft.
Beetje onzin uiteraard. Aangezien iedereen een prepaid CC kan halen, daar wat geld op kan zetten en activeren (zelfs met een prepaid Sim zonder registratie). En die word wel geaccepteerd.

[ Voor 51% gewijzigd door Bulligan op 02-11-2020 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ciedric
Hooli-gan schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:04:
[...]

Wellicht eerst Paypal toevoegen via instellingen, Apple ID, payment & shipping. Alvorens je gezinsleden toevoegd.
Dat kan ik nog proberen.
Heb deze zaak al lopen bij Apple zelf en er zit nu zelfs een senior advisor op die de zaak nu waarschijnlijk door zet naar het Engineering Team.
Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik heb inderdaad eerst Paypal toegevoegd als betaalmiddel, en daarna het delen met gezinslid/kindaccount aangemaakt

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Even een update!
Het is opgelost en wel op de volgende manier:
Het eindaccount activeren vanaf mijn iMac. Dit werkte vrijwel direct zonder gedoe. Vanuit PayPal kreeg ik een sms met 2-staps verificatie en het was geregeld.

Kortom het is dus gewoon mogelijk zonder creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margrietju
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 30-07-2021
Hoe werkt dit dan precies met Pay Pal?
Zie niet hoe ik die verificatie aan kan vragen.
(Heb al jaren een pay pal account aan mijn Apple account hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi @Margrietju, welkom op GoT :)

Een vraag in andermans topic stellen (i.e. topickaping) is niet echt handig, omdat mensen vaak de vraag van de originele vraagsteller (topicstarter) gaan beantwoorden, in plaats van jou vraag. Dit topic gaat dan ook op slot.

Je kunt het beste nieuw topic openen met je vraag, waarin je ook duidelijk aangeeft wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Op die manier kunnen we je het beste helpen. Lees ook Het algemeen beleid goed door, en met name de quickstart om te weten wat we hier van je verwachten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.