Probleem activeren Apple TV+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Probleem activeren Apple TV+ op iPhone

Precies een week terug had ik voor het eerst mijn iPhone 12 pro vast. Via Bluetooth alles overgezet van m’n Xs. Ging prima!
Bij dit toestel krijg ik een jaar gratis Apple TV + en Apple Arcade voor 3 maanden.

Nu heb ik op de Instelling pagina van de iPhone wel 10 keer geklikt op ‘Een jaar gratis Apple TV+‘ en ook elke keer zegt de app dat het gelukt is, maar de activeer button blijft bij maar bij Instellingen staan en gaat niet weg. Ook staat het niet bij mijn abonnementen!

Inmiddels zegt de app niet meer dat het gelukt is.
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat mijn vrouw en ik delen van gezin aan hebben gezet.
In april heeft zij een MacBook aangeschaft en na meerdere pogingen, de link werkte niet, heeft zij gratis Apple TV + geactiveerd. Dat te zien is bij haar abonnementen overzicht.

Aangezien mijn vrouw haar Apple TV in april al heeft geactiveerd wil ik die van mij ook activeren omdat ik dan anders geen vol jaar Apple TV kan kijken.

Nu heb ik mijn vrouw uit het delen gezet en ook het delen met gezin uitgezet. iPhone opnieuw opgestart. Ik kon logischer wijs niet in Apple TV kijken zonder te betalen. Wederom op de button ‘een jaar lang gratis Apple tv kijken’ geklikt in Instellingen, maar nu gaf hij aan dat ik € 4,99 moest betalen. Dit heb ik gedaan in de hoop dat het gratis is, maar denk het niet! Zie Apple TV nu wel bij mijn abonnementen staan met als eind datum 1-12-2020.

Heb het maar meteen weer gestopt en mijn vrouw toegevoegd aan delen met gezin en het delen aangezet.

Kortom hoe moet het nu, wat het werkt dus niet zoals het zou moeten in mijn inziens.

Beste antwoord (via Ciedric op 07-11-2020 20:10)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:47
Helaas heb je pech. De actie is 1x geldig per gezin, niet per persoon of device. Zie de voorwaarden: https://www.apple.com/nl/promo/pdf/NL_TV_Plus_Promo.pdf
Eén aanbieding per gezin, ongeacht het aantal aangeschafte devices. Via 'Delen met
gezin' kun je het gratis jaar Apple TV+ delen met maximaal vijf andere gezinsleden.
Hoewel ik het met je eens bent dat het belachelijk is gezien de prijs van dergelijke devices, staat het wel gewoon aangegeven in de voorwaarden. Ik neem even aan dat deze voorwaarden dan ook maar gecommuniceerd zijn, maar een strijd daarover met Apple is toch een vrij onbegonnen zaak lijkt mij.

Verder eens met @mathias82, contant is vrij matig (maar dat weet je natuurlijk zelf ook al). Zelf heb ik het al tijden niet meer geopend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Kleine update!
Mijn vrouw heeft in april 2020 een gloednieuwe MacBook Pro gekocht.
Ik zelf heb 16 oktober 2020 de iPhone 12 Pro besteld en die op 25 oktober in ontvangst genomen en geactiveerd. Vervolgens ben ik gaan stoeien met gezin delen, heb ik mijn vrouw kunnen toevoegen en zit ik nog te stoeien met het kindaccount, zie ander topic.

Nu maak ik dus blijkbaar gebruik van mijn vrouw haar Apple TV+ Dit gratis abonnement van haar loopt af op april 2021. Dit houdt dus in dat ik met de aanschaf van mijn nieuwe iPhone uit oktober 2020 een half jaar korter gebruik kan maken van het gratis Apple TV+ abonnement wat mij wel beloofd is toen in de iPhone twee weken aanschafte? In mij inziens vind ik dit dus oneerlijk.

Hierop heb ik besloten om mijn vrouw uit het delen voor het gezin te zetten, zodat ik alsnog mijn gratis 12 maanden Apple TV+ kan activeren. Dit is niet gelukt wat resulteerde in de betaalde versie van 1 maand a €4,99 gekocht te hebben.

Graag alsnog het volle recht willen hebben op de beloofde 1 jaar gratis Apple TV+ tot minimaal 1 november 2021.
Zoals ik al eerder noemde heb ik een nieuwe iPhone 12 pro van ruim €1000 aangeschaft. Verder is er ook nog een gloednieuwe iMac van bijna €2000 onderweg en dan heb ik het nog niet eens over de recent aangeschafte AirPods.

Beetje jammer dit :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-07 08:43
Ik denk dat je best even contact opneemt met Apple, zij gaan dit wel voor je kunnen oplossen.

Ik vind die Apple TV trouwens een kat in een zak: je moet voor bijna alle content bijbetalen, je kan gewoon een paar series gratis zien en that's it.

offtopic:
Los daarvan maakt Apple er een grote knoeiboel van met alles wat online/cloud is. Ik heb al tientallen problemen met iCould / Apple TV gehad bij klanten: privacy policies die je moet accepteren maar niet getoond worden, iCloud foto's die de foto's van de laatste maanden niet laten zien, boodschappen telkens terugkomen als je ze wegklikt op Apple TV, iCloud die telkens terug vastloopt op iMac zodat je hem zelfs niet kan uitschakelen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:47
Helaas heb je pech. De actie is 1x geldig per gezin, niet per persoon of device. Zie de voorwaarden: https://www.apple.com/nl/promo/pdf/NL_TV_Plus_Promo.pdf
Eén aanbieding per gezin, ongeacht het aantal aangeschafte devices. Via 'Delen met
gezin' kun je het gratis jaar Apple TV+ delen met maximaal vijf andere gezinsleden.
Hoewel ik het met je eens bent dat het belachelijk is gezien de prijs van dergelijke devices, staat het wel gewoon aangegeven in de voorwaarden. Ik neem even aan dat deze voorwaarden dan ook maar gecommuniceerd zijn, maar een strijd daarover met Apple is toch een vrij onbegonnen zaak lijkt mij.

Verder eens met @mathias82, contant is vrij matig (maar dat weet je natuurlijk zelf ook al). Zelf heb ik het al tijden niet meer geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Het enige wat ik kan doen is het ontmantelen van mijn gezin en dan zelf opnieuw gratis Apple TV+ configureren. Dan pas zou ik tot november 2021 Apple TV+ kunnen kijken.