Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik een eerste PC bouwen om wat te gamen maar ook voor e-mail/web/werk. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een 3440x1440p monitor vanwege de functionaliteit voor excel enz. In de toekomst ga ik waarschijnlijk programma's als photoshop en MATLAB gebruiken voor onderzoeksdoeleinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget ben ik exclusief monitor bereid rond de 800-1200 te besteden en ga ik voor bang for the buck.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht niet het nieuwste van het nieuwste nodig te hebben en hoop stiekem op een prijsdaling van huidige producten in de komende weken met name tijdens black friday. Ik heb niet veel kennis van het effect van verschillende componenten maar een videokaart die degelijk presteert met huidige games op 3440x1440p is een must. Daarnaast loopt er geen ethernet kabel naar de ruimte waar de pc komt te staan en moet er dus een wifi-kaart of onboard aanwezig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen groot systeem, hoeft niet fluisterstil te zijn maar is wel mooi meegenomen. Ik ben zelf geen fan van RGB en het systeem mag een zakelijke look hebben.
Ga je overklokken?
Geen ervaring met overclocken, hoef zelf ook niet het maximale dus voor nu niet het geval.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Zien jullie in het huidige systeem een direct bottleneck?
-Zijn er componenten die ik nu te goedkoop heb gekozen en beter nu iets meer kan investeren voor de toekomst?
-Is 16gb RAM voldoende voor veel chrome tabs/grote excel bestanden?
-Is een RX 5700 XT voldoende voor te gamen op 3440x1440p of zou ik hier nog op kunnen besparen aangezien ik geen grote gamer ben?
-Is een 650w voeding geschikt voor de huidige configuratie?
Alvast bedankt voor jullie feedback/hulp!
Graag wil ik een eerste PC bouwen om wat te gamen maar ook voor e-mail/web/werk. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een 3440x1440p monitor vanwege de functionaliteit voor excel enz. In de toekomst ga ik waarschijnlijk programma's als photoshop en MATLAB gebruiken voor onderzoeksdoeleinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget ben ik exclusief monitor bereid rond de 800-1200 te besteden en ga ik voor bang for the buck.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht niet het nieuwste van het nieuwste nodig te hebben en hoop stiekem op een prijsdaling van huidige producten in de komende weken met name tijdens black friday. Ik heb niet veel kennis van het effect van verschillende componenten maar een videokaart die degelijk presteert met huidige games op 3440x1440p is een must. Daarnaast loopt er geen ethernet kabel naar de ruimte waar de pc komt te staan en moet er dus een wifi-kaart of onboard aanwezig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen groot systeem, hoeft niet fluisterstil te zijn maar is wel mooi meegenomen. Ik ben zelf geen fan van RGB en het systeem mag een zakelijke look hebben.
Ga je overklokken?
Geen ervaring met overclocken, hoef zelf ook niet het maximale dus voor nu niet het geval.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Zien jullie in het huidige systeem een direct bottleneck?
-Zijn er componenten die ik nu te goedkoop heb gekozen en beter nu iets meer kan investeren voor de toekomst?
-Is 16gb RAM voldoende voor veel chrome tabs/grote excel bestanden?
-Is een RX 5700 XT voldoende voor te gamen op 3440x1440p of zou ik hier nog op kunnen besparen aangezien ik geen grote gamer ben?
-Is een 650w voeding geschikt voor de huidige configuratie?
Alvast bedankt voor jullie feedback/hulp!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B550M-A (WI-FI) | € 108,61 | € 108,61 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC | € 379,90 | € 379,90 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 977,21 | ||