Onedrive blijft downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Ik heb in alle onedrive mappen "Ruimte vrijmaken" aangeklikt. Vervolgens wordt alles gesynchroniseerd en heb ik 130GB vrij op mijn lokale harde schijf. Een dag later blijkt dat alles vrolijk weer gedownload wordt en is de vrije ruimte lokaal terug naar 50GB.
Dit gaat keer op keer zo door.

Is er een instelling die ik moet/kan wijzigen, of is er iets anders loos?

Heb ook al een keer de PC ontkoppeld, mappen leeggemaakt en opnieuw gekoppeld.

Rara?? Iemand een oplossing hiervoor?

Win10 O365

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een proces die de files "touched" zoals een backup of antivirus van een 3e partij? Hij zet files niet op cloud-only als ze veel gebruikt worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
Dank je Fewture.

Nog eens nader gekeken, maar het blijkt om de afbeeldingsbestanden te gaan. Alle jpg en png worden terug gedownload na ruimte vrijmaken. mp4's, pdf's etc in dezelfde mappen worden met rust gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Baseco schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:26:
Dank je Fewture.

Nog eens nader gekeken, maar het blijkt om de afbeeldingsbestanden te gaan. Alle jpg en png worden terug gedownload na ruimte vrijmaken. mp4's, pdf's etc in dezelfde mappen worden met rust gelaten.
Heb je de folder op "icons" staan? Zo ja dan snap ik hem... iedere keer dat je de map opent wil hij die icons tonen maar daar moet ie wel het bestand voor downloaden. Hij kan tenslotte niet lezen uit de cloud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
Hm, da's een goeie. De map Afbeeldingen staat idd op Icons.

Kan het zijn dat als ik een map in mijn Verkenner open, alle onderliggende mappen dan ook "bekeken" worden?

Hoe dan ook. Ik ga dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
Helaas, het instellen van de weergave in een lijst levert niks op. In het OneDrive statusvenster staat bij iedere download 'runtime broker'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uPXCcZuItwCya1Vvsw9jkOoe20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tZDBf8evjRmysVT39A5o2MeE.png?f=user_large
Kan dat er iets mee te maken hebben?
Pagina: 1