Nieuwe computerkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
(jarig!)
Ik zoek een?
Computerkast.

Wat is je budget?
Geen vast budget, maar het gaat mij vooral om formaat, niet om opmaak/lampjes en dergelijke.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel deze componenten (inclusief kast):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 307,96€ 307,96
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master N300 (Closed)€ 46,16€ 46,16
1VoedingenCooler Master GM G450M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,12

Deze kast vind ik zelf wat groot en (vooral) lomp. Ik verplaats de kast regelmatig tussen de zolder en de woonkamer (zolder: werkkamer, woonkamer: OLED TV voor gaming). De kast is net vijf centimeter te hoog om onder de TV-kast te kunnen en staat daardoor midden in de woonkamer. Mijn voorkeur gaat uit naar een kast waarin de componenten passen, maar met een (stuk) minder onnodige ruimte.

Van belang is dat ik voornemens ben om, zodra weer leverbaar, een nieuwe videokaart te kopen. Dit zal een RTX 3070 of 3080 zijn. Aangezien die groter is dan mijn huidige 1070, is het goed hier vast rekening mee te houden. Dat houdt uiteraard ook in dat er een nieuwe voeding en dergelijke komt.

Ik ben zelf tot de volgende kasten al gekomen, maar het aanbod is zodanig groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenFractal Design Define 7 Wit€ 138,90€ 138,90
1BehuizingenLian Li Lancool II Mesh RGB Wit€ 109,95€ 109,95
1BehuizingenNZXT H200i Zwart€ 157,29€ 157,29
1BehuizingenPhanteks Enthoo Pro 2 Tempered Glass€ 126,69€ 126,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,83

Ik zou graag horen of een van jullie hier nog verdere tips over heeft.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
De H200i past het moederbord niet in en de overige 3 zijn veel groter dan de N300 die je nu hebt. De Phanteks is zelfs 2x zo groot! En vergeet niet dat die behuizingen veel zwaarder zijn, 2,5x de N300. Je koopt daarmee dus een nog lompere behuizing. Veel kleiner dan de N300 ga je niet krijgen met een ATX bord. Daarvoor zal je een mATX of Mini-ITX bord aan moeten schaffen. De enige ATX behuizing die iets kleiner is dan de N300 en die qua airflow een flinke videokaart aan kan is de pricewatch: Fractal Design Meshify C. Let wel op de lengte van de videokaart want die is beperkt in de Meshify C.
Hier een lijstje met wat compacte goede ATX behuizingen vergeleken met je huidige.

[ Voor 54% gewijzigd door Uszka op 01-11-2020 10:40 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
aangezien de 42,6cm hoogte van je huidige kast 5cm te veel is ben je dus op zoek naar een atx kast van max 37,6cm hoogte. icm met ruimte voor 34cm gpu en 15cm cpu koeler krijg je dan dit lijstje:
https://tweakers.net/behu...A5DlJfJIWaDqaMMsaQrg_f-Bw

Allemaal kasten zonder odd / hdd bays midden in de kast die de airflow blokkeren dus dat zit wel goed.

edit> in jou lijstje staan kasten met 40 to 50 cm gpu ruimte terwijl alle 3070, 3080 en zelfs 3090 kaarten op de markt minder dan 34cm lang zijn. Waarom denk je meer dan 35 cm ruimte nodig te hebben?

[ Voor 44% gewijzigd door Rrob op 01-11-2020 11:19 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

icm ATX bordje, is deze 9cm minder diep
pricewatch: Phanteks Eclipse P300 Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 21:08
Als ik nu een nieuwe kast moest kopen dan is mijn keuze snel gemaakt : de Define 7.
Een kast is natuurlijk altijd subjectief maar de Define heeft alles aan boord wat ik in een kast zoek.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43

sapphire

Die-hard pruts0r

internaut schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:53:
Als ik nu een nieuwe kast moest kopen dan is mijn keuze snel gemaakt : de Define 7.
Een kast is natuurlijk altijd subjectief maar de Define heeft alles aan boord wat ik in een kast zoek.
Dus de TS zoekt een compactere kast omdat hij zijn huidige te groot vind dus adviseer je hem er één die hoger, breder én dieper is -O-

@EpicDnS Zou een ander moederbord een optie voor je zijn ? Je geeft aan dat je minder onnodige ruimte in de behuizing wilt en met een ATX bord heb je als je geen insteek kaarten gebruikt gewoon vrij veel overbodige ruimte.

Kleiner bord---> kleinere case

H200-achtige kast zou ik sowieso af laten vallen omdat je ruimte voor de videokaart beperkt is. Een dikkere kaart dan 2 slots zit al snel tegen de PSU shroud aan.

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 01-11-2020 23:02 ]

Gabriël AM5

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 21:08
sapphire schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:58:
[...]

Dus de TS zoekt een compactere kast omdat hij zijn huidige te groot vind dus adviseer je hem er één die hoger, breder én dieper is -O-
De Define 7 staat nochtans tussen de 4 kasten in de openingspost..
Dan zullen de afmetingen wel in orde zijn.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
uit de startpost:
Geen vast budget, maar het gaat mij vooral om formaat, niet om opmaak/lampjes en dergelijke

Deze kast vind ik zelf wat groot en (vooral) lomp. Ik verplaats de kast regelmatig tussen de zolder en de woonkamer (zolder: werkkamer, woonkamer: OLED TV voor gaming).
De kast is net vijf centimeter te hoog om onder de TV-kast te kunnen en staat daardoor midden in de woonkamer. Mijn voorkeur gaat uit naar een kast waarin de componenten passen, maar met een (stuk) minder onnodige ruimte.
Dat is dus tov zijn huidige kast die deze afmetingen heeft:
Hoogte 426mm
Breedte 190mm
Diepte 491mm
Volume 39,74L

De kasten in het lijstje in de SP voldoen niet aan de eisen die ook in de SP staan zoals @Uszka al opmerkt

Vanwege de hoogte zou ik voor de pricewatch: Cooltek Zwei RGB gaan, die komt volgens de site van de fabrikant met 6 fans dus qua koeleing zit dat wel goed
Installierte Lüfter (Vorderseite) 3x 120 mm
Installierte Lüfter hinten 1x 120 mm
Installierte Lüfter oben 2x 140 mm

[ Voor 5% gewijzigd door Rrob op 03-11-2020 17:08 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Rrob schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:04:
uit de startpost:

Vanwege de hoogte zou ik voor de pricewatch: Cooltek Zwei RGB gaan, die komt volgens de site van de fabrikant met 6 fans dus qua koeleing zit dat wel goed
[...]
De pricewatch: Cooltek Eins RGB zal het door het mesh front een stuk beter doen verwacht ik.

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
(jarig!)
Een hele reeks antwoorden! Ontzettend bedankt :)

Ik ga komende dagen even exact de maximale afmetingen bepalen en dan een keuze maken n.a.v. hetgeen in dit topic is voorgesteld.

Nogmaals thanks voor de input!

@sapphire: zal ook eens kijken naar de mogelijkheden met het moederbord inderdaad.
Pagina: 1