Ik krijg een error waar mijn Google-Fu niet tegen bestand is. Tijdens het opstarten krijg ik een volgende error reeks, herhaald in het oneindig:
mfi0: I/O error, [...]
mfi0: sense error 114, [...]
mfisyspd6: hard error cmd=read [...]
Als google resultaten krijg ik eventueel een firmware upgrade van de SAS kaart, of een stukke HDD uit trekken/vervangen. Ik heb een stukke HDD vervangen maar dit heeft geen resultaat gehad, naast het feit dat de stukke HDD reeds maanden niet gevonden werd dus zou vreemd zijn als dit plots een boot blokkeerd.
De NAS draait al een 4tal jaar. Na enkele maanden de boot disk moeten vervangen, sindsdien eigenlijk weinig problemen. Na een ~180 dagen uptime stond hij een weekendje koud, en een 6tal uur na booten was de netwerk schijf plots onbeschikbaar. Na reboot was zelfs de http pagina van de NAS onbeschikbaar.
:strip_exif()/f/image/EQLX7YyPGTjEZ5FnC1mQLgku.jpg?f=fotoalbum_large)
...
(niet super gedetailleerd: de lijst van componenten staat uiteraard op de NAS. Oeps)
Mobo: Supermicro X10SRL-F-O
CPU: Intel Xeon
SAS: 3 x IBM ServeRAID M1015 - 8 SATA poorten per PCI-e 2.0 x8 kaart.
HDD: 19x 6TB WD Red in ZFS+3 raid (WD60EFRX)
RAM: 64GB van op de Mobo's gevalideerde lijst
Boot SSD: Intel 80GB (vroeger een Sandisk 64GB USB stick maar wow ging die echt niet lang mee)
PSU: Corsair 850i
...
Google. weinig resultaten. Schijf vervangen met cold spare, lijkt geen effect te hebben. Weet echt niet waar begonnen.
...
mfi0: I/O error, [...]
mfi0: sense error 114, [...]
mfisyspd6: hard error cmd=read [...]
Als google resultaten krijg ik eventueel een firmware upgrade van de SAS kaart, of een stukke HDD uit trekken/vervangen. Ik heb een stukke HDD vervangen maar dit heeft geen resultaat gehad, naast het feit dat de stukke HDD reeds maanden niet gevonden werd dus zou vreemd zijn als dit plots een boot blokkeerd.
De NAS draait al een 4tal jaar. Na enkele maanden de boot disk moeten vervangen, sindsdien eigenlijk weinig problemen. Na een ~180 dagen uptime stond hij een weekendje koud, en een 6tal uur na booten was de netwerk schijf plots onbeschikbaar. Na reboot was zelfs de http pagina van de NAS onbeschikbaar.
:strip_exif()/f/image/EQLX7YyPGTjEZ5FnC1mQLgku.jpg?f=fotoalbum_large)
...
(niet super gedetailleerd: de lijst van componenten staat uiteraard op de NAS. Oeps)
Mobo: Supermicro X10SRL-F-O
CPU: Intel Xeon
SAS: 3 x IBM ServeRAID M1015 - 8 SATA poorten per PCI-e 2.0 x8 kaart.
HDD: 19x 6TB WD Red in ZFS+3 raid (WD60EFRX)
RAM: 64GB van op de Mobo's gevalideerde lijst
Boot SSD: Intel 80GB (vroeger een Sandisk 64GB USB stick maar wow ging die echt niet lang mee)
PSU: Corsair 850i
...
Google. weinig resultaten. Schijf vervangen met cold spare, lijkt geen effect te hebben. Weet echt niet waar begonnen.
...
[ Voor 140% gewijzigd door kenvannen op 01-11-2020 16:15 . Reden: (1) Prematuur gepost met Enter knop (2) Exactere hardware lijst gevonden + Image foutmelding ]