Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftedbryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-08-2022
Mijn vraag
Beste mensen van het Tweakers forum ik heb een benodigdheid. Ik zou heel graag een thuis kopie willen maken van een (live) TV uitzending die opgeslagen staat op mijn set-top-box (een ouder UPC model) Deze opname is niet terug te zien op NPO-Start (de opname is al meer dan een jaar oud) maar ik heb wel een PC met een capture card.

Hierom ben ik op zoek naar een HDMI switch en/of splitter die het HDCP signaal stript om de opname te kunnen maken

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cisco Set-top-box (modelnummer op verzoek beschikbaar) en een PC met een Elgato HD60 Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat dit mogelijk is als je de juiste HDMI splitter/switch gebruikt, mijn vraag is of iemand er een weet met deze functie voordat ik er vijf moet aanschaffen om ze allemaal te testen? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Omzeilen van beveiligingen is nadrukkelijk een van de dingen die we hier niet besproken willen zien. Niet omdat we roomser willen zijn dan de paus, wel omdat we concreet gedonder kunnen krijgen hiervan als platform en dat niet willen.

Wel een tip: HDMI is inderdaad beveiligd met HDCP. Analoge (SCART) outputs zijn dat niet op dezelfde manier.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 01-11-2020 01:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.