Toon posts:

Virus via software in kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat? Want in zo'n ding zit ook software en dat modem zet ik echt nooit uit (chello LANCity modem).
En vraag me af of er dan geen slimme hacker is die even dat stukkie software kan kraken zodat er ook andere data ingezet kan worden dat dan bijvoorbeeld je pc infecteerd...

Verwijderd

neej tenminste zover ik weet ist onmogelijk :+

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wij danken u voor het id :+

zou inderdaad mogelijk zijn lijkt me

edit: je hebt dus ook bios virussen, dus een of ander virus dat de firmware van je modem wist zou goed kunnen lijkt me

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:25 schreef ikbenveldmuis het volgende:
wij danken u voor het id :+

zou inderdaad mogelijk zijn lijkt me

edit: je hebt dus ook bios virussen, dus een of ander virus dat de firmware van je modem wist zou goed kunnen lijkt me
Is idd mogelijk dit was hetzelfde geval als wat ze zeiden van de bios . "De bios kan nie beschadigt raken door een virus"- McAfee (LANG geleden)

Me amhoela echt wel dat het kan dus is het ook mogelijk omde firmware van je modem opnieuw te flashen zodat het beschadigde doeleinden kan hebben >:)

Ik weet van nikx :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:34 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Is idd mogelijk dit was hetzelfde geval als wat ze zeiden van de bios . "De bios kan nie beschadigt raken door een virus"- McAfee (LANG geleden)

Me amhoela echt wel dat het kan dus is het ook mogelijk omde firmware van je modem opnieuw te flashen zodat het beschadigde doeleinden kan hebben >:)

Ik weet van nikx :+
klinkt interessant maar kan het bedrijf dat niet zien denk je ?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:36 schreef mafiasven het volgende:

[..]

klinkt interessant maar kan het bedrijf dat niet zien denk je ?
Nee op het moment dat een bedrijf de firmware checked is het schending van privacy omdat het of van jouw is of verhuurt is aan jouw. Als je het gekocht heb dan is het absoluut verboden om het te checken, huur je het dan zal het een ja/nee spelletje worden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. tja.. je provider kan er ook remote naar kijken dus lijkt het me mogelijk dat er ook dingen in veranderd kunnen worden, dus vandaar dat ik mezelf die vraag stelde. Vraag me af of providers er over na hebben gedacht er daar beveiliging in hebben aangebracht...

Ik zet alvast mijn vraag tekens bij Chello.

Verwijderd

Onze modems kunnen zelf zelfs af en toe updates van hun software downloaden. denk echter in hoe moeilijk het is om een geschikt virus te maken.. zo moet het ook op een of andere manier op de servers van de modem zelf zitten (niet je standaard hub). echter, als een modem niet meer werkt en verbinding gaat zoeken verwijderd (bij mijn weten) het eerst al z'n software en gaat eerst weer de nieuwste informatie DLen. het maakt dus een schone start.

bedenk ook dat CD-Roms, netwerkaarten, videokaarten ook een intern geheugen met software hebben. hoeveel virussen zijn er om die aan te passen?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:38 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Nee op het moment dat een bedrijf de firmware checked is het schending van privacy omdat het of van jouw is of verhuurt is aan jouw. Als je het gekocht heb dan is het absoluut verboden om het te checken, huur je het dan zal het een ja/nee spelletje worden.
Je kabelmodem krijg je toch van chello in bruikleen? In feite is dus het kabelmodem van chello maar jij mag het zolang je een abonnement hebt lenen van chello.

Hoe zit het dan :?

Verwijderd

Lijkt me onmogelijk om op die modem te krijgen, aangezien je die nieuwe firmware er alleen van de coaxkant op krijt (vanaf de com controller) Dus dan zou er daar een bogus firmware versie moeten staan.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:27

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:34 schreef ShadowBumble het volgende:

Helemaal mee eens, kijk maar eens naar de MSI feature "Live BIOS" flashen van je bios in windows kan dus ook door een virus worden gedaan.

20*350ZO45°

Pagina: 1