nu hangt alles gewoon aan een hub
maar volgens mij is die kapot want het hele netwerk werkt niet meer
hij geeft aan bij elke poort bijna soms een alert dat ie partitioned is ....
kabels en nics zijn goed want die heb ik verwisseld en werkt nog niet...
software ook goed want werkte tot op een dag opeens niet meer
enige mogelijkheid is dat de hub kapot is...toch??? kheb er verder ook weinig verstand van dus....
maaar nu werkt dus t hele netwerk niemeer dus wil ik ipv die hub, de kabelverbinding op een oude bak zetten, 2 nics erin en zo dus het het netwerk maken, die bak dus als router gebruiken..
maar omdat ik er dus amper verstand van heb ff wat vraagjes
kan dit met gewone netwerkkaarten en utp kabels of moet dit met die andere netwerkkabels, die ronde (cross?) kabels en kaarten??want die heb ik niet
en kan ik dan gewoon dus 2 netwerkkaarten in die router zetten, elke verbonden aan een andere pc, winroute erop en klaar of..????
maar volgens mij is die kapot want het hele netwerk werkt niet meer
hij geeft aan bij elke poort bijna soms een alert dat ie partitioned is ....
kabels en nics zijn goed want die heb ik verwisseld en werkt nog niet...
software ook goed want werkte tot op een dag opeens niet meer
enige mogelijkheid is dat de hub kapot is...toch??? kheb er verder ook weinig verstand van dus....
maaar nu werkt dus t hele netwerk niemeer dus wil ik ipv die hub, de kabelverbinding op een oude bak zetten, 2 nics erin en zo dus het het netwerk maken, die bak dus als router gebruiken..
maar omdat ik er dus amper verstand van heb ff wat vraagjes
kan dit met gewone netwerkkaarten en utp kabels of moet dit met die andere netwerkkabels, die ronde (cross?) kabels en kaarten??want die heb ik niet
en kan ik dan gewoon dus 2 netwerkkaarten in die router zetten, elke verbonden aan een andere pc, winroute erop en klaar of..????