OC 6800K en 2080ti nog goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:36
Ik heb een 6800k processor die op 4GH all cores overgelockt is. Verder een 2080ti en 32 gb ram @3000mhz.

Ik dacht altijd dat mijn processor ok is voor gaming maar las vanmorgern een topic over een 6700k die echt 50 fps minder haalt bij Cod MW met een 3080.

Volgens mij is dit voor mijn setup anders aangezien ik een 6800k 6 cores heb.

Hoe denken jullie hierover?

En hoe zit het met windows herinstall. Kan ik bij eventueel nieuw mobo/cpu windows hergebruiken? Het kost waanzinnig veel tijd als ik windows opnieuw moet installeren ivm die duizenden tweakers/setups etc. Dus alleen al daarom wil ik niet upgraden momenteel. Kan mijn tijd beter besteden...

Alle reacties

Verwijderd

Die setup is nog prima!
COD MW is ook wel een draak van een spel, dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal voor andere games.

Wat was de andere processor waarmee ze gingen vergelijken? Een 10e generatie i7 ofzo?
Daar zit idd wel een verschil tussen, 4 generaties om precies te zijn, dus ja, dan loopt het wat vlotter.

Maar een 6700k of 6800 zijn zeker nog niet afgeschreven hoor!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Als de spellen die jij speelt nog soepel genoeg draaien voor jou, dan is het 'goed genoeg', toch? Lekker boeiend wat anderen zeggen, vinden, denken of doen.

The devil is in the details.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:08:
Ik heb een 6800k processor die op 4GH all cores overgelockt is. Verder een 2080ti en 32 gb ram @3000mhz.

Ik dacht altijd dat mijn processor ok is voor gaming maar las vanmorgern een topic over een 6700k die echt 50 fps minder haalt bij Cod MW met een 3080.

Volgens mij is dit voor mijn setup anders aangezien ik een 6800k 6 cores heb.

Hoe denken jullie hierover?

En hoe zit het met windows herinstall. Kan ik bij eventueel nieuw mobo/cpu windows hergebruiken? Het kost waanzinnig veel tijd als ik windows opnieuw moet installeren ivm die duizenden tweakers/setups etc. Dus alleen al daarom wil ik niet upgraden momenteel. Kan mijn tijd beter besteden...
i7 6700K + RTX 3070 lage FPS Warzone

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.