huidige WiFi netwerk versterken of opnieuw beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Na maanden in de slag met ZIggo te hebben gelegen geef ik het op en wil heft in eigen hand nemen.

Ik heb op het moment een ziggo router (Cisco 3928AD) en een Asus RT-AC87U die ik als AP op zolder heb staan, deze is met Cat5 UTP kabel verbonden.

Asus AP stond eerst beneden maar volgens Ziggo zorgde dit voor slechte prestaties van de Cisco router. Channels staan ver uit elkaar en overlappen niet. Wifi signaalsterkte bij Cisco is op een paar meter prima, maar dan valt internet toch regelmatig weg of is zeer traag. Zeker als er een stuk of 5 tot 10 apparaten verbinding maken. Signaal wordt op 10 meter afstand al zeer zwak, gemiddelde mijn bluetooth connectie is beter.

Nu komt er aan eind van de week een monteur, maar verwacht dat de 10 jaar oude Cisco wordt uitgewisseld voor een connect box. Hier lees ik niet al te positieve verhalen over dus verwacht niet dat problemen dan zijn opgelost.

Ik vermoed dat enige echte oplossing is om router in bridge modus te zetten en een extra Router aan te schaffen. Nu twijfel alleen of ik een 1 nieuwe router koop en de Asus RT-AC87U blijf gebruiken of dat het beter zou zijn om een Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack) aan te schaffen en dan volledig voor de nabije toekomst klaar te zijn. Dan zit ik wel met een overbodige RT-AC87U, wat dan ook zonde is.

Heeft iemand een idee wat wijsheid is? Ik heb een gezin met 3 kinderen die steeds meer data vragen en er wordt natuurlijk ook steeds meer thuis gewerkt.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

Ziggo heeft zelf de Deco M4 in de aanbieding: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366

Ik denk dat deze ook voor deze situatie prima is. Zeker als je de AP op zolder verbind met een netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Dank je dat had ik over het hoofd gezien, dat ga ik eens uitpluizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:39
Ziggo heeft zelf de Deco M4 in de aanbieding: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
nu overal voor die prijs met gratis verzending https://www.bol.com/nl/p/...09789253-9200000113869011

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 31-10-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
als je alleen voor wifi gebruikt maakt die gigapoort niet uit

[ Voor 76% gewijzigd door saharoen op 31-10-2020 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op je oude Asus router kan je toch ook gewoon een Aimesh compatible firmware zetten?
kan je mooi met 3 nodes werken?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 17:10
Zelf had ik dit probleem ook met Ziggo. De router kwam binnen in een aanbouw nog voor de woning, daarbij is het huis zo geïsoleerd dat de WiFi gewoon slecht doorkomt. Zelf heb ik de router niet veranderd en d.m.v. een Cat-5E kabel de Netgear Nighthawk AC2300 R7000P geïnstalleerd. Twee wifi-netwerken, lopen beide als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
saharoen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:12:
als je alleen voor wifi gebruikt maakt die gigapoort niet uit
Ik gebruik mijn LAN netwerk voor NAS en xbox, kabel heeft zelf altijd mijn voorkeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:37
neudeboules schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:08:
Na maanden in de slag met ZIggo te hebben gelegen geef ik het op en wil heft in eigen hand nemen.

Ik heb op het moment een ziggo router (Cisco 3928AD) en een Asus RT-AC87U die ik als AP op zolder heb staan, deze is met Cat5 UTP kabel verbonden.

Asus AP stond eerst beneden maar volgens Ziggo zorgde dit voor slechte prestaties van de Cisco router. Channels staan ver uit elkaar en overlappen niet. Wifi signaalsterkte bij Cisco is op een paar meter prima, maar dan valt internet toch regelmatig weg of is zeer traag. Zeker als er een stuk of 5 tot 10 apparaten verbinding maken. Signaal wordt op 10 meter afstand al zeer zwak, gemiddelde mijn bluetooth connectie is beter.

Nu komt er aan eind van de week een monteur, maar verwacht dat de 10 jaar oude Cisco wordt uitgewisseld voor een connect box. Hier lees ik niet al te positieve verhalen over dus verwacht niet dat problemen dan zijn opgelost.

Ik vermoed dat enige echte oplossing is om router in bridge modus te zetten en een extra Router aan te schaffen. Nu twijfel alleen of ik een 1 nieuwe router koop en de Asus RT-AC87U blijf gebruiken of dat het beter zou zijn om een Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack) aan te schaffen en dan volledig voor de nabije toekomst klaar te zijn. Dan zit ik wel met een overbodige RT-AC87U, wat dan ook zonde is.

Heeft iemand een idee wat wijsheid is? Ik heb een gezin met 3 kinderen die steeds meer data vragen en er wordt natuurlijk ook steeds meer thuis gewerkt.
Hier ook zo'n deco m4 pak op mijn ziggo router. Werkt prima. Alle decos enkel draadloos onderling verbonden. Deco's staan in AP mode. Dat lijkt bij mij beter te werken met Netflix en gamen tegelijk. (dus ziggo router blijft als router fungeren, WiFi wel uit, eerste deco direct bij modem aan een kabel)

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42
Dat niet alleen, mijn deco m4 pompt met gemak 400mbit door de lucht dus zou nooit besparen op de e4. Eerder dan de s4 maar een ziggo klantennummer is zo gevonden ;)

Aimesh is op papier fantastisch, het idee om losse aps met een firmware update in te zetten in een multi ap setup is top! In de praktijk heb ik alleen maar blugh gelezen. Nee ik zou eerder geld in een deco m4 setje stoppen. Als die bekabeld gaat verbinden dan ga je dezelfde performance krijgen als bv een ubiquiti ac lite of je asus mesh set. Verschil is alleen dat je minimale features hebt (eigk alleen guest wifi naast goed werkend roaming wifi)’ maar ook voor 100 euro klaar bent

Owja en de deco is geen wifi6 maar persoonlijk zou ik nog geen wifi6 apparatuur kopen (standaard is te jong). En bij een huis met 3 verdiepingen liever 3 nodes dan 2

[ Voor 75% gewijzigd door laurens0619 op 01-11-2020 22:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
Topic starter is ziggo klant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Ik ga dat setje M4 aanschaffen, die 100 euro kan me de kop niet kosten. Bedankt voor de reacties,

Pagina: 1