[RAM] ECC, niet registered >32GiB 99% foute invoer in PW

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik was benieuwd of er ook DDR4 64GiB ECC UDIMM modules zijn. Ik heb hiervoor in de pricewatch het volgende filter ingevoerd: https://tweakers.net/gehe...A6u-XTKWrpkGxalL_Gr1HzvkB
Tot mijn verbazing kreeg ik tamelijk wat hits. Steekproefsgewijs heb ik de spec sheets opgezocht. Tot mijn teleurstelling bleken bij alle checks dat de spec sheets aangaven dat het om RDIMMs of zelfs LRDIMMs ging.
Mijn vermoeden is dat bij alle latjes de specs niet goed zijn, want DDR4 64GiB ECC UDIMMs zijn er geloof ik nog niet. Voor 32GiB is de situatie wat complexer, maar is het ook een rommeltje.

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 31-10-2020 15:37 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@ocf81 Wij krijgen de data aangeleverd vanuit Icecat. Voor intern geheugen krijgen we soms honderden stuks per week binnen, voornamelijk van partijen als HP(E), Lenovo/IBM, Fujitsu en enkele 'merkloze' OEMs als 2-Power en Origin Storage. Omdat het bij die merken vaak moeilijk is om een duidelijke specsheet te vinden, als er uberhaupt iets gevonden kan worden, kiezen we er daar voor om die merken in die categorie 1-op-1 door te zetten, dus puur op basis van de koppeling met Icecat. Ik heb net gekeken, de koppeling van de verschillende specs, specifiek voor ECC en Registered is goed, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb enkele voorbeelden erbij gepakt en die geven in de meeste gevallen in de Icecat data aan wel ECC én Registered, bijvoorbeeld: https://icecat.nl/nl/p/he...-p19045-b21-75787950.html. Dat zou dus goed moeten gaan. Verder in de kwestie gedoken en deze hebben we in december vorig jaar toegevoegd aan de Pricewatch. Volgens Icecat is hun data voor het laatst aangepast op 30 mei. Dus ergens in de tussentijd is de specificatie voor Registered toegevoegd aan de Icecat data. We hebben deze dus simpelweg gemist.

Nu hebben wij een functie waar wij ook de geupdate Icecat-data kunnen verwerken, voor reeds bestaande producten in de Pricewatch. In de praktijk gebruiken wij deze functionaliteit echter niet of nauwelijks, omdat bleek dat er op deze manier dagelijks gemiddeld enkele honderden meldingen over alle categorieen binnenkwamen. Hier hebben wij geen tijd voor om te verwerken, maar deze draait wel al die tijd mee en zit meldingen in onze takenlijst in te schieten. Ik ga voor de categorie geheugen intern de komende tijd verwerken en hoewel ik dat ook 1-op-1 gaan doorzetten, gaat het alsnog om ruim 1800 stuks (met prijs, het aantal meldingen op prijsloze intern geheugenreepjes zit op ruim 6000). Dat gaat dus even tijd kosten, ik durf nu echt nog niet in te schatten hoeveel tijd het kost, dit moet allemaal naast mijn normale werkzaamheden, waar ik het al druk genoeg heb.

Zodra bovenstaande is gedaan, ga ik even opnieuw filteren en kijken of ik nog steeds fouten kan vinden. Die data zal ik bekijken en dan heb ik een beter en up to date beeld van hoe de situatie op dat moment is. Tegen die tijd meld ik mij weer in dit topic :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Bedankt dat jullie hier naar gaan kijken. Ik snap dat jullie ook niet altijd alles goed kunnen importeren. Als het er 2 of 3 waren geweest was dit topic niet geopend, maar met zo'n lading aan fouten heb ik meer zoiets van: "laat de medewerkers dit maar oppakken, dit is te veel werk".

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Glaanie

Glaanie

ocf81 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:55:
@Glaanie Bedankt dat jullie hier naar gaan kijken. Ik snap dat jullie ook niet altijd alles goed kunnen importeren. Als het er 2 of 3 waren geweest was dit topic niet geopend, maar met zo'n lading aan fouten heb ik meer zoiets van: "laat de medewerkers dit maar oppakken, dit is te veel werk".
En bedankt he :P

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Jij en sander worden ervoor betaald, ik niet :Y)

P.S. Als ik een bulk-edit suggestie kon maken via het verbeterformulier had ik het op die manier opgepakt, maar dat kan dus niet.

[ Voor 27% gewijzigd door ocf81 op 03-11-2020 16:29 ]

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Er blijkt helaas geen structurele oplossing voor te zijn. Er zitten fouten in de data zoals wij die aangeleverd krijgen, hier valt niet direct wat tegen te doen. De data die wij krijgen wordt vaak nog later geupdate en dat is de enige manier om fouten er later nog uit te halen. Om dit handmatig nog na te lopen aan de hand van specsheets is niet te doen voor ons, kost veel te veel tijd, naast dat het van veel OEMs vaak gewoon niet of nauwelijks te vinden is. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. :'(

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Glaanie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:44:
@ocf81 Er blijkt helaas geen structurele oplossing voor te zijn. Er zitten fouten in de data zoals wij die aangeleverd krijgen, hier valt niet direct wat tegen te doen. De data die wij krijgen wordt vaak nog later geupdate en dat is de enige manier om fouten er later nog uit te halen. Om dit handmatig nog na te lopen aan de hand van specsheets is niet te doen voor ons, kost veel te veel tijd, naast dat het van veel OEMs vaak gewoon niet of nauwelijks te vinden is. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. :'(
Ok, jammer om te horen. Voor mij is het niet te doen om alles via updates bij te gaan werken. Bedankt dat je er nog op terug bent gekomen

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1