Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taart
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik ben op zoek naar goed geluid voor muziek in een gehorig appartement.

- Het hoeft dus niet hard (ik hou zelf ook niet van hard) en zeker geen zware bas. Maar op laag niveau volume moet er dus wel prettig geluid uit komen.
- Ik heb geen muziekcollectie dus het wordt sowieso streamen.
- We hebben al een Bluesound pulse. (Deze bevalt goed en gaat dan naar een andere ruimte)
- Het mooie aan de powernode vind ik dat het 1 apparaat is voor streamen en versterken.
- Ik houd niet van schel/scherp geluid (wie wel, maar ik vind het al snel te schel overkomen. Dof moet het natuurlijk ook weer niet worden).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- HIFI Klubben adviseerde de (power)node met Dali Oberon 1 speakers (wat ik prettig vond klinken), maar ik zie dat die speakers 6 ohm hebben en de powernode 8 ohm, dus volgens mij kan dat niet.
- Ik heb gezocht en informatie gelezen over welke speakers bij je versterker, maar ik kom er niet goed uit.
- Ik kom zelf uit op boekenplankspeakers. Omdat de bas dus niet zo belangrijk is, en dit een compacte en strakke oplossing zou moeten zijn. Strak qua geluid en strak qua ruimte: er is niet heel veel ruimte waar we ze willen plaatsen.
- Ook vermoed ik dat het helpt als de basreflexpoort aan de voorkant zit, maar ik heb er nog geen gevonden die matchen met de powernode. Volgens coolblue zouden de Jamo s803 moeten matchen, hebben ook basreflexpoort aan de voorkant maar die zijn 2x80 watt? De powernode heeft als specificatie 2x60watt.
- Ik ben naast Klubben nog niet in een andere winkel geweest, omdat de situatie in een winkel toch ook weer heel anders is dan in dit huis, en omdat ik het momenteel niet zo fijn vind om winkels in te gaan i.v.m. corona. Ik weet dat het wel helpt om te gaan luisteren, maar ik hoop hier (eerst) wat meer informatie te vinden.

Ik vermoed dat er hier iemand met meer kennis of ervaring is die kan helpen? Mijn dank is groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Taart op 31-10-2020 17:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Taart schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:52:
...maar ik zie dat die speakers 6 ohm hebben en de powernode 8 ohm, dus volgens mij kan dat niet.

- Ik heb gezocht en informatie gelezen over welke speakers bij je versterker, maar ik kom er niet goed uit.
Niet op dingen als vermogen en weerstand letten. Dat is niet overeen te stemmen. Weerstand fluctueert over het gehele bereik van een paar Ohm in het laag tot (tien)tallen) in het hoog. Neem daarbij dat je met de gemiddelde speaker op nog géén Watt per kanaal zit, in een gehorig huis zeker, en dan zie je dat het allemaal niet zo nauw komt. Bovenstaande in het kort, het is al vaker voorbij gekomen en uitgebreider beschreven.
...die zijn 2x80 watt? De powernode heeft als specificatie 2x60watt.
Wederom, niet op letten. Dat maakt het alleen lastiger en de keuze onnodig lastig.

Verder doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus daar trap ik dit topic even heen: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taart
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Oeh dat zou het inderdaad een stuk makkelijker maken. Ik las overal (niet op tweakers) dat je daarop moest letten.
Bedankt voor het verplaatsen. Mijn overige vragen staan nog wel open.