AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
ze feliciteerden mij voor de cpu dat hij erdoor is maar geen zorgen want er zijn nog flink wat niet besteld aldus vrouwtje van azerty...
Verloopt toch veel beter als de nvidia launch denk ik
Heb kunnen bestellen door via chrome debugger een breakpoint te zetten op functions.js regel 126, en bij iedere hit in de console `timeoutsec = 100000` te doen, waardoor je browser de request niet killled.
Erg rare code als je het mij vraagt...
Gek, tegen mij zegt een jonge vent dat zij geen informatie mogen geven over voorraad of wachtrijen. Ik heb om 15:04 bevestiging gekregen van mijn bestelling, maar dat is apart.Jorrz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:21:
[...]
net na veel moeite met Azerty telefonisch kunnen spreken. volgens de zeer vriendelijke dame aan de telefoon was ik 1 van de gelukkigen en krijg ik vanmiddag een verzendbevestiging.
Ik was dan ook vrij snel, mijn orderbevestiging had ik om 15:00 in de mail
Maar zoals gezegd ze zijn erg moeilijk te bereiken(neem aan de de telefoon daar roodgloeiend staat)
Nu volgende week weer F5en voor de 6800
Thanks voor de info. Nu hoeven veel mensen niet te bellen (hint).lvm98 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:23:
azerty gebeld; geen bevestigingen mogelijk door hun server die het heel zwaar heeft nu, boekhoudprogramma daar loopt vast daarom geen facturen ook.
ze feliciteerden mij voor de cpu dat hij erdoor is maar geen zorgen want er zijn nog flink wat niet besteld aldus vrouwtje van azerty...
Dit zijn de tweakers waar ik trots op ben.nils123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
Zojuist op een hacky manier kunnen bestellen bij megekko.. Ze hebben op de betaalpagina een stuk code ingebouwd dat de request na 4 seconden canceld, terwijl de server hem gewoon door had kunnen laten gaan.
Heb kunnen bestellen door via chrome debugger een breakpoint te zetten op functions.js regel 126, en bij iedere hit in de console `timeoutsec = 100000` te doen, waardoor je browser de request niet killled.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Same here, het is mij gelukt om met dev console de XHR requests te replayen om daar een betaal url uit te krijgen. Mijn order is inmiddels gelukt, nu hopen dat ik ook daadwerkelijk op tijd was.nils123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
Zojuist op een hacky manier kunnen bestellen bij megekko.. Ze hebben op de betaalpagina een stuk code ingebouwd dat de request na 4 seconden canceld, terwijl de server hem gewoon door had kunnen laten gaan.
Heb inmiddels 3 orders staan dus we zien wel wat er aan gaat komen.
Mocht ik meerdere ontvangsten hebben ga ik ze tegen kostprijs wegdoen hier op tweakers.
Het product dat je zocht is helaas niet meer beschikbaar
Wij doen ons uiterste best om al onze producten zo lang mogelijk leverbaar te houden.
Helaas is dit product op dit moment bij geen van onze leveranciers leverbaar.
We helpen je graag met een ander product uit de categorie Socket AM4 Processoren.
BIj megekko

[ Voor 16% gewijzigd door kerath op 05-11-2020 15:26 ]
Hier ook 5900X bij azerty besteld en bestelbevestiging om 15:04 in de mail, bestel status is nog wel 'In behandeling'Julian-AMD schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:13:
Ik 15:03 besteld bij Azert maar nog geen bevestiging of iets! iemand??
Dat is snelBizzarro schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
bij Megekko is de 5900X niet meer beschikbaar
fingers crossed, hoo pdat het op 1 van de 3 winkels raak is.NosferatuX schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]
Ik ook een mail. Ben benieuwd. Vrees het ergste lol.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Bij mij staat 07-11, maar dat kan wel kloppen gezien ik een ander product erbij heb besteld welke die levertijd had.Razkin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:20:
Mijn bevestigingsmail van Megekko meldt leverdatum 6-11, zijn er ook bevestigingsmails waar een andere /onbekende datum op staat?
Gaming rig: Ryzen 5900x | RTX 5070ti
Work: Mac Studio M1 Max
Mobile: MacBook Pro 14" M2 Pro
Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm
Iemand nog tips qua ram? Is de 4000mhz nu echt de sweetspot voor de 5000-serie?
np... bestel ook als bedrijf...TumTum schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
[...]
Thanks voor de info. Nu hoeven veel mensen niet te bellen (hint).
vreemd is cd rom land nogsteeds niks erop heeft...
Nu zegt Megekko dat hij er niet meer is... Waarschijnlijk erg veel geluk gehad of misschien net pech...
Gewoon refreshen en telkens max een halve minuut wachten, na 3 keer dit gedaan te hebben kon ik eindelijk betalen!!
Edit: Mail binnen, 06-11
[ Voor 27% gewijzigd door serphilith op 05-11-2020 15:36 ]
Ik heb om 15:04 email bevestiging gekregen van mijn 5900XJulian-AMD schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:13:
Ik 15:03 besteld bij Azert maar nog geen bevestiging of iets! iemand??
Zelfde geld voor de 5950x. Ik heb een bevestiging dus ben benieuwddaveytje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
AMD Ryzen 7 5800X processor
Het product dat je zocht is helaas niet meer beschikbaar
Wij doen ons uiterste best om al onze producten zo lang mogelijk leverbaar te houden.
Helaas is dit product op dit moment bij geen van onze leveranciers leverbaar.
We helpen je graag met een ander product uit de categorie Socket AM4 Processoren.
BIj megekko
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Klopt. Je moet er rekening mee houden dat je te laat bent. (dat bedoel ik niet negatief)DutchJackal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:26:
Ik had het eigenlijk al opgegeven bij Megekko maar vooruit, toch nog maar eens geprobeerd en de site laade prima. 5900X besteld!
Nu zegt Megekko dat hij er niet meer is... Waarschijnlijk erg veel geluk gehad of misschien net pech...
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Hoe heb je zo snel kunnen bestellen? Spam je gewoon op betalen knop zonder datje de inhoud kan zien?flyonthewall schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:23:
5600X bij Megekko om 15:02 en een bij Alternate om 15:12. Nu afwachten....
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hahaha hackerman als iemand hem verdient ben jij hem wel!nils123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
https://www.informatique....x-3-7ghz-4-6ghz-35mb.html
Over het algemeen heeft dat geen impact op je "positie" qua verzenden. Zolang het binnen een dag of 2 geregeld is zal er niks aan de hand zijn.MrDucky schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:27:
Besteld bij megekko maar kreegf betaling vertraagd... hopelijk heeft dit geen nadelen voor de levertermjn van de 5900x
Dat er staat: Binnen 1 dag geleverd en dat de voorraad niet wordt bijgewerkt zegt ook niets over de levertijd en het aantal producten bij de winkels.
Websites lopen soms enorm achter.
Conclusie: Niet zo hebberig zijn, en braaf wachten. Heb toch geen 500 series moederbord anyways, dus cpu zou op de plank gaan staan, mooi te zijn. Beter dan iemand anders gunnen. Ga ik weer lekker verder opmn 3080 wachten.
Fake news.WvanWestering schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:28:
Ik las wat over dat Alternate uitgesteld was tot 18:00. Fake news of een tweede kans?
-DmD-
Dat was volgens mij de originele datum, maar de communicatie vanuit Alternate ging niet helemaal lekker volgens mij.WvanWestering schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:28:
Ik las wat over dat Alternate uitgesteld was tot 18:00. Fake news of een tweede kans?
Denk dat Minoes mijn 5900x heeftMinoeske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:28:
De 5900x rond 15:24 uur besteld bij Megekko en bevestiging binnen. Ben benieuwd of het nog op tijd was, inmiddels bestaat de productpagina niet meer.
Ging bij mij wel gewoon met Klarna.Ancalime schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:28:
Ik had de 5900x in mn mandje, maar bij betalen ging er denk ik iets niet goed. Niets van bank afgeschreven of bevestigt. Nog een keer met Klarna geprobeerd, maar dat gaat denk ik niet met een bedrag van 579 euro. Daarna: uitverkocht
Conclusie: Niet zo hebberig zijn, en braaf wachten. Heb toch geen 500 series moederbord anyways, dus cpu zou op de plank gaan staan, mooi te zijn. Beter dan iemand anders gunnen. Ga ik weer lekker verder opmn 3080 wachten.
Onder andere ja. Verder niet kijken naar prijs of dergelijke en direct afrekenen.iJackie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:27:
[...]
Hoe heb je zo snel kunnen bestellen? Spam je gewoon op betalen knop zonder datje de inhoud kan zien?
Geen zin om weer 2 maanden te wachten op een onderdeel XD
Maar wel een mail binnen van Megekko dat hij morgen geleverd wordt!TumTum schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:27:
[...]
Klopt. Je moet er rekening mee houden dat je te laat bent. (dat bedoel ik niet negatief)
Signature
https://www.alternate.nl/amd/ryzen-5000-info/theme/43291
Lees bovenste regel. Wel slecht dat ze zelf desinformatie verspreiden...
Ik ook, in de bestelbevestiging. Net als mijn RTX3070 van ruim 1 week geleden die ik nog niet heb.DutchJackal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
[...]
Maar wel een mail binnen van Megekko dat hij morgen geleverd wordt!
Raar, weet niet hoe dat dan bepaald wordt. Ben geen wanbetaler ofzo, heb geen hypotheek, geen schulden en een gewone normale baan. Kan t zijn dat ik nog geen fatsoenlijk account heb bij Klarna?
Ik kreeg helemaal geen veldje waar ik de betaalmethode kon kiezen, of ik ben blind.RubenBentein schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]
Best niet kiezen voor overschrijving. Dan moet je via de bank betalen. Online betalen via Bancontact (en Paypal/Visa) zijn betere opties.
Ik wacht nog steeds op mijn 3080... zou wel kut zijn als het na één minuut uitverkocht was als je zo vroeg erbij was.thom.vanheugten schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
Ik ga echt janken als ik met mijn bestelling om 15:01 mis heb gegrepen...
Geen zin om weer 2 maanden te wachten op een onderdeel XD
azerty en megekko ook nogsteeds... voor minderJackson6 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:27:
Voor wie nog een 5600x zoekt, hier op voorraad:
https://www.informatique....x-3-7ghz-4-6ghz-35mb.html
Juich maar niet te vroeg, ik heb denk ik dezelfde mail maar ze zeggen letterlijk alleen:DutchJackal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
[...]
"De gekozen leverdatum is 06-11-2020."
Dus geen zekerheid, alleen je voorkeur...
Je bedoelt dat er staat:DutchJackal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
[...]
We hebben je bestelling in goede orde ontvangen en verwerkt onder bestelnummer ME0xxxxxx.
De gekozen leverdatum is 06-11-2020.
Als dat zo is dan is nog niets zeker (bestel al jaren bij Megekko, tot volle tevredenheid overigens)
Wil je niet laten schrikken maar ik had direct een bevestiging in mn mail.timonthewize schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:30:
Bij MeGekko een 5800x besteld rond 15:22, 3 minuten later was hij van de site.... durf me mail bijna niet te verversen maar nog geen bestelbevestiging...
Verwijderd
Dus dan weten de mede-Megekko bestellers ditWe zijn overspoeld met bestellingen en vragen over de lancering van de AMD processoren. We kunnen op dit moment dan ook nog niet zeggen of jouw order gereed is voor verzending. Als dit zo is, ontvang je voor 23:00 vanavond per mail de track en trace code. Als je order nog niet uitgeleverd kan worden, ontvang je hiervan rond 18:00 een mail over met een status update.
wel een bevestigingsmailtje ontvangen, daarna geen progress meer gezien.
maar zal wel leuke piekbelasting zijn daar, ik zie verder op de dag (of morgen) wel wat er van gemaakt is.
megekko kwam ik niet voorbij het 'ophalen van betaalmogelijkheden' , wat me dan eigenlijk weer 't makkelijkste deel van de website lijkt maar dat zal wel aan mij liggen..
godspeed everybody, vooral op de hogere modelletjes
Ik heb ook geen idee, ik heb verder geen account bij Klarna voor zover ik weet. Overigens ook geen schulden en dergelijke.Ancalime schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:30:
[...]
Raar, weet niet hoe dat dan bepaald wordt. Ben geen wanbetaler ofzo, heb geen hypotheek, geen schulden en een gewone normale baan. Kan t zijn dat ik nog geen fatsoenlijk account heb bij Klarna?

Toch maar gedaan en om 15.00.33 al bevestigingsmail gehad van de betaling maar nu hopen dat ze er toch wat in stock hadden daar

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
andere browser (edge) was bij mij de oplossing._Supreme schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:32:
niet gelukt, Megekko blijft hangen op:
Betaalpagina wordt geladen . . .
Probeer het via Edge browser. Bij mij werkte het niet via chrome._Supreme schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:32:
niet gelukt, Megekko blijft hangen op:
Betaalpagina wordt geladen . . .
Bedankt.Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:31:
Kreeg van Megekko toen ik om bevestiging vroeg of ik op tijd was dit standaardantwoord:
[...]
Dus dan weten de mede-Megekko bestellers dit
Heel simpel dus, als er vanavond geen bevestiging komt annuleer ik hem fijn. Ga nog wat weken zitten wachten op een CPU, ben niet helemaal gek

heb hem inmiddels ook binnen:PakoeDIEP schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:31:
[...]
Wil je niet laten schrikken maar ik had direct een bevestiging in mn mail.
Bedankt voor je bestelling op Megekko.nl!
We hebben je bestelling in goede orde ontvangen en verwerkt onder bestelnummer XXXXXXXXXXX
De gekozen leverdatum is 07-11-2020.
Onze webshopmedewerkers hebben je bestelling in behandeling genomen.
Tijdens het verwerken zal je de voortgang van je bestelling per email ontvangen.
Wil waarschijnlijk niks zeggen, pas als ze hem verstuurd hebben is het 100% rond ben ik bang.... ik zet t van me af en zie het vanavond wel in de mail
*edit* heb zelf gekozen voor 7-11-2020 ivm bezorgen en ik morgen niet aanwezig ben
[ Voor 6% gewijzigd door timonthewize op 05-11-2020 15:44 ]
Leverdatum: 06/11/2020
Niet "Gekozen Leverdatum"
Kan ik er dan wél van uitgaan dat ie morgen komt? Of ook totaal niet?
Ik heb de 5800x bij megekko kunnen bestellen rond 15:20, zie wel of ik geluk heb.

Tip: Ga er niet vanuit. Als het wel zo is, dan kun je een vreugdesprongetje maken.HKjr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:33:
Bij mij staat bij de Megekko Aankoop pagina:
Nee, kan je niet van uit gaan helaas.HKjr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:33:
Bij mij staat bij de Megekko Aankoop pagina:
Er zijn mensen waarschijnlijk met een bevestiging per mail om 15:00. Zoals ik. (dan wel voor de 5800X )Dutchy007 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:32:
Bij Azerty om 15:00 een 5950x kunnen bestellen. Om 15:01 een bevestiging gekregen. Zou wel zuur zijn als ik alsnog achter het net vis...
Die sla ik even over. Drie winkels vind ik overdrevenlvm98 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:34:
cdromland heeft ze nu erop!!!!
Webshop is overspoeld in korte tijd, ik denk dat dat een precaution is geweest wie weet. Ze konden mij niks zeggen over voorraad, wachtrijen of levertijden, maar een andere tweaker heeft blijkbaar te horen gekregen van CS dat er om 15:01 nog niet alle cpu's (weet niet welk type) verkocht waren.TheMok3r schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:34:
Azerty voorraad is niet echt duidelijk, staat dat een product op voorraad is, maar eenmaal in je winkelmandje staat er +10 werkdagen.
Ik heb de 5800x bij megekko kunnen bestellen rond 15:20, zie wel of ik geluk heb.
Nou, de mijne staat op 06-11-2020, klinkt geloofwaardig dan.timonthewize schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:33:
[...]
heb hem inmiddels ook binnen:
Bedankt voor je bestelling op Megekko.nl!
We hebben je bestelling in goede orde ontvangen en verwerkt onder bestelnummer XXXXXXXXXXX
De gekozen leverdatum is 07-11-2020.
Onze webshopmedewerkers hebben je bestelling in behandeling genomen.
Tijdens het verwerken zal je de voortgang van je bestelling per email ontvangen.
Wil waarschijnlijk niks zeggen, pas als ze hem verstuurd hebben is het 100% rond ben ik bang.... ik zet t van me af en zie het vanavond wel in de mail
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.