Toon posts:

Internet Sharing: 3 Nic's in 1 pc. Welke software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in de server 3 nic's zitten. :

• 10 mbit (komt vanaf kabelmodem)
• 2x 100 mbit voor 2 clients.

Server draait op dit moment Windows 98, maar wordt binnenkort win2k server.

Probleem :
Welke software ondersteunt het doorverdelen van het internet over meerdere netwerkkaarten?

• Sygate niet
• Winroute zorgt ervoor dat ik _helemaal_ niet meer kan internetten
• Winproxy = veeels te traag

Eisen:
• moet poorten kunnen doormappen.
• moet gewoon DNS en Gateway op kunnen geven. geen gedoe met proxy's enzo.

Anyone that can help me?

thx.

[edit] K heb Wanadoo Cable met een login procedure. en weinig/geen kennis van *nix/nux. Da's not an optie dus.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Kijk is naar All-aboard, er staat mij iets van bij dat deze met 3 nic's overweg kon..

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Staat mij bij dat w2k dat met ICS ook werkt met 3 NIC's. Gaat het om een dedicated server of moet hij ook functioneren als workstation?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:32 schreef x-wolf het volgende:
Staat mij bij dat w2k dat met ICS ook werkt met 3 NIC's. Gaat het om een dedicated server of moet hij ook functioneren als workstation?
Heb jij die ics al eens aan de praat gekregen dan? :o :+

Het is/wordt een dedicated web/php/ftp/domain/etc server

Verwijderd

Hoezo werkt WinRoute niet? Als ik van een programma verwacht dat het feilloos met meer dan 2 netwerkkaarten om kan gaan is het WinRoute wel.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:50 schreef Big Tazzz het volgende:
Hoezo werkt WinRoute niet? Als ik van een programma verwacht dat het feilloos met meer dan 2 netwerkkaarten om kan gaan is het WinRoute wel.
Ik heb die verwachting ook en had ook plannen om in de toekomst aan de slag te gaan met meerdere netwerkkaarten en winroute. Maar weet wel dat het ook van onderandere de OS en kaartjes afhangt...

En: Heb je het wel eens aan de praat gekregen? Want dingen kunnen in theorie nóg zo goed mogelijk lijken, praktijk is vaak een heel ander verhaal.

Trouwens: Ik ga wel er vanuit dat we het allemaal over Winroute Pro hebben?

• x-wolf
Ja hoor, aan de praat krijgen was geen probleem (had wel problemen met het versturen van mail maar die schijnen op te lossen te zijn door een tweak in de grote waarin pakketjes verstuurd mogen worden over tcp/ip). Mocht je dat probleem hebben dan moet je ff de search gebruiken want er is een oplossing voor. Zelf ben ik door dit mailprobleem gaan experimenteren met een Linuxrouter (RH) en dat bevalt nog veel beter. Zeker als je er ook een web/php/mysql/ftp/domainserver van wilt maken zou ik dit eens overwegen. (no flame intended, ik stel alleen dat je het kunt overwegen, niet dat je op Linux moet overstappen)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, en hoe doe je het dan als je hem ook als workstation wil gebruiken? Win2K-pro ofzo?

• x-wolf
Hmm, en hoe doe je het dan als je hem ook als workstation wil gebruiken? Win2K-pro ofzo?
Negotiator, aan wie stel je die vraag en wat bedoel je ermee?
Pagina: 1