(Kaart-) spel om kennis te maken met programmeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:22

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een onderwijsmodule gericht op AI in de zorg. Gezien de studenten in deze doelgroep (vrijwel...) geen programmeer ervaring hebben lijkt het mij leerzaam om de basisconcepten toch snel met ze te doorlopen omdat het zo'n grote rol speelt in de overkoepelende datascience.

Nou zijn er genoeg (online) mogelijkheden zoals Scratch en Blocky maar ik mijn ervaring doet mij vermoeden dat ze het leuker vinden om dit door een kaartspel o.i.d. te doen. Ik Roborally in huis wat ik al jaren met veel plezier speel en mijn zoontje van 6 ook heb kunnen leren, maar dit lijkt me echter iets te 'geeky' voor studenten.

Zijn jullie bekend met een gepast spel wat ik zou kunnen inzetten voor ons onderwijs? Alle informatie die ik online zoek komt terug op de opdracht van het programmeren van een kaartspel, dat gaat voor mijn studenten gewoon te ver.

Toegegeven; Ik zit waarschijnlijk in het verkeerde topic, maar volgens mij zitten hier de juiste mensen!:) B)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken alleen Release! wat niet echt skills bijbrengt en wat redelijk saai zal zijn voor kinderen. Verder natuurlijk spul als Robot Turtles, maar dat is dan weer geen kaartspel.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 31-10-2020 14:52 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik was in Spelletjeswinkeltje in Utrecht, waar je ook spelletjes kan testen, daar hadden ze er eentje. Maar ben vergeten hoe het heet, als je het aan de medewerkers vraagt kunnen ze het sowieso wel vinden, die mensen zijn geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:16:
Ik ken alleen Release! wat niet echt skills bijbrengt en wat redelijk saai zal zijn voor kinderen. Verder natuurlijk spul als Robot Turtles, maar dat is dan weer geen kaartspel.
Als ik Release bekijk vermoed ik ook dat het weinig basis toepast, het zou echt heel tof het gebruik van een 'for loop' bijvoorbeeld meer punten scoort o.i.d.
99ruud99 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:
Ik was in Spelletjeswinkeltje in Utrecht, waar je ook spelletjes kan testen, daar hadden ze er eentje. Maar ben vergeten hoe het heet, als je het aan de medewerkers vraagt kunnen ze het sowieso wel vinden, die mensen zijn geweldig.
Mocht het je nog te binnen schieten hoor ik het graag! :) Ik ga in Groningen ook maar eens informeren, helaas ben ik er door de pandemie zo weinig de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sumerechny schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:
Ik ga in Groningen ook maar eens informeren,
Wirwar en Purperen draak.

Subcultures in Utrecht op de oude gracht is ook leuk.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 17:01
Als het over AI gaat, kun je ze dan niet beter (ook) de statistiek daarachter leren? Programmeren is (minder dan) de helft van wat AI is naar mijn mening..

Met python / jupyter notebooks / pandas / scikit-learn kun je ook al snel iets in elkaar zetten zonder al te diep op programmeren in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

Beyond

Dussssss.......

Misschien is dit iets: https://www.apple.com/nl/swift/playgrounds/

Wellicht heel erg gebonden aan Apple. Weet ook niet of er kosten aan verbonden zijn.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Morrar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:36:
Als het over AI gaat, kun je ze dan niet beter (ook) de statistiek daarachter leren? Programmeren is (minder dan) de helft van wat AI is naar mijn mening..

Met python / jupyter notebooks / pandas / scikit-learn kun je ook al snel iets in elkaar zetten zonder al te diep op programmeren in te gaan.
Helemaal mee eens, statistiek wordt op verschillende momenten al besproken en de link wordt tijdens deze module duidelijk gemaakt. Programmeren is echter zo ver buiten hun belevingswereld dat het al vrij moeilijk is om en een basis loopje in Python uit te leggen...laat staan het ze zelf laten bedenken en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

1e wat ik kreeg bij programmeren 1 was boter-kaas-en-eieren.
Mooi 3 op een rij wat zeer overzichtelijk is om te programmeren, zowel als een AI schrijven die nooit kan verliezen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als het niveau nog zo laag ligt, als je zegt, lijkt het me een goed idee om eens eerst naar gestructureerd programmeren te kijken met hun. Dit beschrijft de algemene logica die de basis vormt. Met deze theorie zul je ze beter inzicht verschaffen in het beschrijven/begrijpen van een oplossing voordat deze in code wordt omgezet.

Wikipedia: Gestructureerd programmeren

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1