Gat in vloer vullen: beton of cement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-04 04:46
Een nieuwe week een nieuwe bouwvraag.

Er is asbest verwijderd in mijn woning en een nieuwe vloer is geplaatst. Het is heel mooi en glad met uitzondering van 2 buitenaardse kraters: zie foto (sleutel voor schaal).

Ik wil hierop tegels aanbrengen en vraag me af wat wijsheid is mbt het vullen van deze gaten. Snelcement? Beton? Ik vond zelf deze: Modulant snelcement

En waar is deze vloer van gemaakt denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfXDeLnb7JrIXlaZCM4duOKwAtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UlNhfAyxL6vWZPcVOnKBK7hX.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Faloude op 31-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mag en kan allebei. Wat je zo hebt liggen, is allebei even stevig voor drukbelasting. Zeker als er nog tegels overheen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:58
Als ze een gladde vloer leggen met 2 van zulke kraters zou ik de vloerenman even op bellen.
Lijkt me wel handig te snappen hoe die gaten in een verder strakke vloer komen.
Kan je hem er volgens vragen wanneer hij ze dicht komt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
significant schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:58:
Als ze een gladde vloer leggen met 2 van zulke kraters zou ik de vloerenman even op bellen.
Ha, het is een sociale huurwoning en de werkzaamheden zijn uitgevoerd vóórdat ik tekende. Het is mijn eerste woning (via woningbouwvereniging) en ik wist niet echt wat ik wel en niet kon eisen. Ging allemaal vrij rap

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tijdens het tegelen dichtsmeren met wat tegellijm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Ernemmer schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:26:
Tijdens het tegelen dichtsmeren met wat tegellijm.
Ik zou eerder voordat je begint met tegelen er al een klodder in smeren. Als je dan wat krimp hebt kan je dat ook meteen weer opvullen. Beetje cement erin is ook prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als het een sociale huurwoning is en er komt straks bijvoorbeeld laminaat of een tegelvloer over... dan voldoet zo'n beetje alles wel, zelfs tandpasta (bij wijze van).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-10-2020 14:44 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:59
Ja, dit maakt niet zoveel uit, snelcement desnoods, of gewoon tegellijm.

Geen eens een banaan voor schaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Als je iets van mortel hebt, of dat nu cement is, of tegellijm of zelfs voegmiddel of gips, dan voldoet dat. Als je niks hebt liggen, ff checken of de hond van je buurman toevallig wat overheeft.

Hierbij gaan ik en iedereen met vergelijkbaar advies ervanuit dat je niet de uitzondering op de regel bent die tegels kleiner dan dat gat gaat plaatsen.

En inderdaad, hoezo geen banaan? vet gierig

[ Voor 5% gewijzigd door rbaidjoe op 01-11-2020 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Als er tegels op komen en het betreft een huurwoning kun je er praktisch alles insmeren. Cement, beton, Prodent, Danish Chef... komt allemaal wel goed zodra de tegel erop ligt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boukehj2
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-10-2024
Vooral geen (extra) geld aan besteden. Een zak snelcement kopen voor 2 van zulke gaatjes is écht overkill. Zoals anderen ook al hebben aangegeven: gewoon wat tegellijm insmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
significant schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:58:
Dit.

Lijkt me verstandig om te onderzoeken waarom dit is voordat je gaat repareren en je straks gescheurde tegels hebt omdat er toch ergens een constructiefout zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

In mijn huis had ik ook wat vreemde gaten in de betonnenvloer. Alsof iemand serieus was uitgeschoten met tegels eruit hakken ofzo.

Goedkope zak cement gekocht en dat erin gesmeerd, erna laminaat erover.

Cement kost niks, en als je dat wat extra rust geeft, waarom niet? En het is altijd handig om te hebben. Heb het hier serieus op de muren gesmeerd omdat achter het behang hele kraters zaten :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik zou de woningbouwvereniging even vragen wanneer ze de gaten komen dichtmaken.
Dit is meer dan een boortgaatje in de vloer/muur wat je mag verwachten in een huurhuis.

Zul je zien als je het zo laat dat je er gezeur van krijgt als jij later de woning weer leeg moet opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je hebt de verhuurder al wel verteld dat je gaat tegelen? Anders dat ook meteen doen

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Theo

moederbord

Een handje droog zand zou ook nog kunnen werken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ehm woningbouw? Dan moeten zij dat herstellen lijtk mij. Maar inderdaad als je wat hebt liggen lekker zelf dicht smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:39
Lolhozer schreef op maandag 2 november 2020 @ 06:49:
Je hebt de verhuurder al wel verteld dat je gaat tegelen? Anders dat ook meteen doen
Dit inderdaad. Als je huurt is het niet normaal dat je zo maar gaat tegelen. Kan zijn dat je dat alles moet uitbreken voor je vertrekt anders..
Geldt voor elke wijziging die je aanbrengt trouwens.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 21:13

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zelf zou ik vooral vragen hoe de verhuurder erin staat als je tegels aan gaat brengen. Bij mijn zus haar woning van Havensteder in Rotterdam moest alles eruit - ondanks dat de nieuwe huurder het graag had gehouden. Had volgens mijn vriendin (werkzaam in dat veld) te maken dat het anders mogelijk onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder zou vallen en dat wensen dergelijke clubs niet. Ergo: wees dus ook zeker dat het niet weg hoeft en laat dat op de mail zetten / sla je huurvoorwaarden er op na.

Wat betreft de gaten, je bent huurder, gat hoort niet. Laat het hen lekker fixen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Laatst online: 12-03 10:28
Faloude schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:59:

Er is asbest verwijderd in mijn woning en een nieuwe vloer is geplaatst. Het is heel mooi en glad met uitzondering van 2 buitenaardse kraters: zie foto (sleutel voor schaal).

Ik wil hierop tegels aanbrengen en vraag me af wat wijsheid is mbt het vullen van deze gaten. Snelcement? Beton? Ik vond zelf deze: Modulant snelcement

[Afbeelding]
Tegelen in een sociale huurwoning is hoogstwaarschijnlijk al een absolute no-no. Er staat 100% zeker ook iets over wat voor vloerbekleding je mag leggen in je huurcontract en ik ben nog nooit tegen gekomen dat tegels daar onder vallen.

Verder, woningbouw bellen en vragen wanneer ze de gaten komen dichten. Maar naar mijn ervaring met woningbouwcorporaties, ben je beter (en VEEL sneller) af als je zelf even langs de bouwmarkt rijdt om een klein pakje tegellijm te halen. Aanmaken met een beetje water, in de gaten smeren, de dag er na even kijken of het erg gekrompen is en eventueel herhalen en bob's your uncle. Als je op je verhuurder gaat wachten, sta er dan niet van te kijken wanneer je er een maand of nog langer op moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Smuey schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:38:
[...]

Tegelen in een sociale huurwoning is hoogstwaarschijnlijk al een absolute no-no. Er staat 100% zeker ook iets over wat voor vloerbekleding je mag leggen in je huurcontract en ik ben nog nooit tegen gekomen dat tegels daar onder vallen.

Verder, woningbouw bellen en vragen wanneer ze de gaten komen dichten. Maar naar mijn ervaring met woningbouwcorporaties, ben je beter (en VEEL sneller) af als je zelf even langs de bouwmarkt rijdt om een klein pakje tegellijm te halen. Aanmaken met een beetje water, in de gaten smeren, de dag er na even kijken of het erg gekrompen is en eventueel herhalen en bob's your uncle. Als je op je verhuurder gaat wachten, sta er dan niet van te kijken wanneer je er een maand of nog langer op moet wachten...
Eens dat is echt dramatisch als je daar op moet gaan zitten wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Kan met gewoon cement om de hechting goed te krijgen raad ik je aan om met een grote natte kwast het gat vochtig te spetteren en bestrooien met pure droge cementpoeder. In de stukadoorswereld noemt men dit "inbranden" Krijg je een veel sterkere hechting. Dat deden wij vroeger toen ik stukadoor was ook wanneer wij de afdekvloer moesten storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04 00:25
@N1ckk en @Smuey Je mag prima tegels leggen in een woningbouw huis. Alleen moet je de woning altijd weer opleveren zonder vloerbedekking als je weer vertrekt. Dan kan je zelf de tegelvloer er uit halen of je laat het doen door de woningbouw a zoveel euro per vierkante meter.

@Faloude Neem contact op met de woningbouw. Dan komen ze die gaten dichtsmeren. Geen zin om weken te wachten? Zelf dicht smeren.

Mijn advies is geen tegels te leggen. Daar ga je (hoogst waarschijnlijk) spijt van krijgen als je naar een andere woning gaat.

Kijk eens naar een PVC vloeren met tegel uiterlijk. Dan heb je ook een harde vloer maar dan zonder de nadelen van tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Bij huur kan je de verhuurder vragen om tot herstel over te gaan. Vraag bij een vloertegel wel eerst toestemming aan de verhuurder, en laat de afspraak schriftelijk vastleggen. Bij vertrek kan er dan nooit discussie ontstaan. Een volgende huurder kan je vragen of deze de vloer wil overnemen. Als het een etagewoning is dan mag je in veel gevallen geen tegels leggen ivm contactgeluiden naar de onderburen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijl op 02-11-2020 09:57 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Laatst online: 12-03 10:28
CyberFly schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:54:
@N1ckk en @Smuey Je mag prima tegels leggen in een woningbouw huis. Alleen moet je de woning altijd weer opleveren zonder vloerbedekking als je weer vertrekt. Dan kan je zelf de tegelvloer er uit halen of je laat het doen door de woningbouw a zoveel euro per vierkante meter.

@Faloude Neem contact op met de woningbouw. Dan komen ze die gaten dichtsmeren. Geen zin om weken te wachten? Zelf dicht smeren.

Mijn advies is geen tegels te leggen. Daar ga je (hoogst waarschijnlijk) spijt van krijgen als je naar een andere woning gaat.

Kijk eens naar een PVC vloeren met tegel uiterlijk. Dan heb je ook een harde vloer maar dan zonder de nadelen van tegels.
Dit zou ik absoluut niet zonder meer aannemen. Tegels worden vaak expliciet niet toegestaan in verband met mogelijke geluidsoverlast, los van eventuele gevolgschade bij het verwijderen er van. Ditzelfde geldt overigens ook vaak voor PVC-vloeren en al helemaal wanneer het gaat om een situatie waarbij de vloer rechtstreeks op het beton wordt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
Theo schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:49:
Een handje droog zand zou ook nog kunnen werken.
Nee, dat volstaat absoluut niet, dat blijft beweegbaar.
Al zal dat wel meevallen, maar het andere probleem wat je zeer waarschijnlijk krijgt is dat het zand vocht aantrekt, dat is een natuurwet.
Dit kan je het gemakkelijkst vergelijken met een suikerklont wat hard wordt omdat die de vocht aantrekt uit de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Beton krijg je niet in die gaatjes. Gewoon zandcement gebruiken. Kan je ook in kleine zakjes kopen.

En sowieso bij de corporatie melden dat er van jou verwacht wordt dat je de boel netjes achterlaat, maar dat kraters in de dekvloer niet bij jou horen. Maar goed, dit heb je zo weer zelf dicht, dus why bother?

Enne een tegelvloer in een sociale huurwoning? Wat wil je jezelf op de hals halen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
https://www.praxis.nl/bou...e-zandcement-20kg/5597797

Dit zou mijns inziens de beste oplossing zjin. Zorgt voor glad oppervlak. Zorg ervoor dat je nadat je het cement hebt gegoten een vlakke plaat (betonplex/plastic) over het gegoten deel legt met wat gewicht erop.

Hetgeen wat teveel is ingegoten krijg je er achteraf makkelijk af met een plamuurmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-04 18:07
Ik zou gewoon zo'n 6 in 1 snelmorteltje halen. Beetje aanmaken, erin drukken en afsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Faloude schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ha, het is een sociale huurwoning en de werkzaamheden zijn uitgevoerd vóórdat ik tekende. Het is mijn eerste woning (via woningbouwvereniging) en ik wist niet echt wat ik wel en niet kon eisen. Ging allemaal vrij rap
Net als je wanden: klaar voor een nieuw behang, of in dit geval, tegels. Lang geleden dat ik huurde, maar volgens mij heeft de woningbouwvereniging nog altijd de plicht om de woning zo op te leveren (?), tenzij jij zaken overneemt van de vorige huurder.

Ergo: ik zou dit aankaarten en *laten* fixen om enig mogelijk gezeur over aansprakelijkheid straks te voorkomen.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de topicstarter de eigenaar en is de woning gekocht van de woningbouwstichting. Mocht dat kloppen dan verwacht ik niet dat de woningbouw de gaten nog komt dichten ;)

Verder gewoon dicht smeren met net wat je hebt liggen, moet je nog wat kopen dan zou ik voor de goedkoopste optie gaan waarschijnlijk is dat cement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Faloude schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:59:

[Afbeelding]
Beamix Reparatiemortel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
Skyrunner schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:53:
[...]

Net als je wanden: klaar voor een nieuw behang, of in dit geval, tegels. Lang geleden dat ik huurde, maar volgens mij heeft de woningbouwvereniging nog altijd de plicht om de woning zo op te leveren (?), tenzij jij zaken overneemt van de vorige huurder.

Ergo: ik zou dit aankaarten en *laten* fixen om enig mogelijk gezeur over aansprakelijkheid straks te voorkomen.
In Hoogeveen is er een woningbouw die standaard bij een leeg huis eerst de stukadoor laat komen en de vorige huurder MAG geen gaatjes vullen.
De reden is , dat er in het verleden huurders zijn geweest die met tandpasta de gaatjes dicht smeerden.
Ik weet niet hoe het nu gaat maar een maat van mij ging circa 19 jaar geleden een woning huren bij die woningbouw en die huurden voordat hij de sleutel kreeg een echtpaar in ZZP die eerst de gehele woning grondig kwamen schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
lithoijen schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:13:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de topicstarter de eigenaar en is de woning gekocht van de woningbouwstichting. Mocht dat kloppen dan verwacht ik niet dat de woningbouw de gaten nog komt dichten ;)

Verder gewoon dicht smeren met net wat je hebt liggen, moet je nog wat kopen dan zou ik voor de goedkoopste optie gaan waarschijnlijk is dat cement?
Ah ok, dat haalde ik er niet uit.

Zakje Roodband?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Faloude
Ik ben zeer zeker niet de eigenaar van de woning. Ik sprak eerder van een sociale huurwoning.

Ik ben blij dat ik in dit topic gewaarschuwd ben over tegels leggen in een etage huurwoning, want ik woon inderdaad op de hoogste verdieping en de verhuurder heeft aangegeven dat hier officieel toestemming voor nodig is.

Update volgt :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Faloude op 02-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Faloude schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:54:
Ik ben zeer zeker niet de eigenaar van de woning. Ik sprak eerder van een sociale huurwoning.

Ik ben blij dat ik in dit topic gewaarschuwd ben over tegels leggen in een etage huurwoning, want ik woon inderdaad op de hoogste verdieping en de verhuurder heeft aangegeven dat hier officieel toestemming voor nodig is.

Update volgt :-)
Bij een huurwoning mag de verhuurder dit repareren. Verder dien je een dempende ondervloer te gebruiken, van tenminste 10dB. weinig kans dat je verhuurder dan vloertegels toestaat. (zal ook wel in de reglementen staan van je huurovereenkomst)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 27-04 19:06
Een 'vakman' die zijn spullen bij de Gamma haalt, al kreeg ik geld toe bij de werkzaamheden, die komt er bij mij niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Gewoon egaline erin gieten , vlakt zichzelf uit zo klaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Laatst online: 27-04 17:06

GerritGekke

Gamechanger

Typische gevalletje van Betonmuizen, die vreten alles kapot <+:)

 Karma

Pagina: 1