Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:23
Hallo iedereen. Ik heb zojuist een systeem besteld die ik morgen binnen krijg.
Het gaat om een i7 10700k i.c.m. een asus H470-pro.
Nu weet ik dat je niet kunt overklokken met een H470. (Was ik ook niet van plan)
Maar wat mij op viel is dat de i7 10700 (nonk) een veel lagere nominale snelheid heeft (3GHz) dan de k versie (3.8GHz).
Idem bij de boost (4.8GHz vs 5.1GHz).

Nu vroeg ik mij af of de 10700k op mijn H470 moederbord dan wel op stock 3.8GHz gaat draaien. Idem met de boostklok van 5.1GHz. (Las ergens dat all core dan op 4.7 GHz zou zitten)

Wat denken jullie?

Alvast bedankt

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
De non k heeft een lagere stock snelheid om aan de lagere TDP te kunnen komen.

Waarom koop je eigenlijk een K cpu met een H470 bord ipv Z490? Nu kan je niet overklokken en het geheugen gaat nooit sneller kunnen lopen dan 2933.

Stroomvoorziening van dat bord is niet erg ruim bemeten voor een 10700K. Daar mag je wel een topflow koeler op zetten.

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:11
Ik zou het moederbord ruilen voor iets als dit: pricewatch: MSI MPG Z490 Gaming Plus. Zit niet veel prijsverschil tov het moederbord dat je nu hebt gekocht.

Gebruik ik zelf ook icm een 10700k @ 5ghz. Heel makkelijk te overclocken om gratis extra snelheid te krijgen. Zonde om een k cpu te kopen als je niet gebruik gaat maken van de overclock mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door nuker op 30-10-2020 23:43 ]

• BerryGosie
Heren (of dames :p)
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben gewoon dom geweest en heb dit dus een beetje over het hoofd gezien wat de impact kan zijn op een k processor met een h of b chipset.
Dus ik heb nu een TUF Z490-PRO gekocht! Kan ik vanmiddag al ophalen. Ik zal de TUF H470-PRO terugsturen naar de winkel want ik had hem gelukkig (mede dankzij jullie) nog niet uitgepakt.

Dus laat dit ook een les zijn voor mensen die een 10th gen k cpu kopen!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BerryGosie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:52:
Heren. Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben gewoon dom geweest en heb dit dus een beetje over het hoofd gezien wat de impact kan zijn op een k processor met een h of b chipset.
Dus ik heb nu een TUF Z490-PRO gekocht! Kan ik vanmiddag al ophalen. Ik zal de TUF B470-PRO terugsturen naar de winkel want ik had hem gelukkig (mede dankzij jullie) nog niet uitgepakt.

Dus laat dit ook een les zijn voor mensen die een 10th gen k cpu kopen!
Wat is het nut van OC en ram dat hoger clockt dan 2933MT/s ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BerryGosie
Hackus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Wat is het nut van OC en ram dat hoger clockt dan 2933MT/s ?
Nou buiten dat denk ik dat het power limiet (of ontworpen is) van 65W van het moederbord de 10700k van 125W zal tegenhouden in o.a. boost performance.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BerryGosie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Nou buiten dat denk ik dat het power limiet (of ontworpen is) van 65W van het moederbord de 10700k van 125W zal tegenhouden in o.a. boost performance.
Boost performance gaat niet over de 95W, Alleen OC van alle cores gaat hoger.
H470 of B Tuf pro is verder goed voorzien VRM. Je kunt alleen niet overclocken, maar dat was je ook niet van plan.

Welk RAM heb je nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BerryGosie
Hackus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Boost performance gaat niet over de 95W, Alleen OC van alle cores gaat hoger.
H470 of B Tuf pro is verder goed voorzien VRM. Je kunt alleen niet overclocken, maar dat was je ook niet van plan.

Welk RAM heb je nu ?
Ok bedankt voor je bericht.
Hopelijk zal ik dan toch een OC in de toekomst doen om hem meer futureproof te maken. Ik zal dan wel advies vragen over een veilige OC ;)

Uit mijn hoofd dacht ik iets van Kingston DDR4 HyperX FURY 2x8GB 3200Mhz dus 16 GB. Maar weet het niet zeker.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BerryGosie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Ok bedankt voor je bericht.
Hopelijk zal ik dan toch een OC in de toekomst doen om hem meer futureproof te maken. Ik dan wel dan wel advies vragen over een veilige OC ;)

Uit mijn hoofd dacht ik iets van Kingston DDR4 HyperX FURY 2x8GB 3200mhz dus 16 GB. Maar weet het niet zeker.
Hoop dat je dan ook een fatsoenlijke CPU koeler hebt gekocht ;)

• BerryGosie
Hackus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Hoop dat je dan ook een fatsoenlijke CPU koeler hebt gekocht ;)
Jazeker ;) daar heb ik wel over nagedacht. Het gaat om masterliquid ML240L v2 van coolermaster.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
MLxxxL is niet best. Erg matige pomp en luide fans. Meer hoef je ook niet te verwachten voor die prijs. Met een luchtkoeler rond hetzelfde budget ben je altijd beter af.
Pagina: 1