Spotify streamen naar Chromecast niet meer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Mijn vraag
Ik heb een Chromecast audio en een Chromecast (2e generatie) en sinds een paar dagen kan ik niet meer naar de Chromecast streamen. De Chromecast audio werkt nog gewoon en Spotify ziet ze ook allebei, maar de Chromecast is grijs (niet te kiezen) en er staat bij dat Spotify niet is geïnstalleerd. Bijzonder, want voor zover ik weet kun je helemaal geen apps op je Chromecast installeren.
Video streamen werkt nog wel gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast 2e gen en Chromecast audio.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vermoed dat het met een software update van de Chromecast of van Spotify te maken heeft, maar ik zou niet weten hoe je die kunt terugdraaien.
Mijn Google-kunsten zijn kennelijk ook niet denderend, want ik kan er niets over vinden. Wel dat Spotify überhaupt niet werkt, maar dat is hier niet aan de orde.

Als iemand een tip heeft, dan hoort ik het graag.

Beste antwoord (via Out.of.Control op 31-10-2020 10:28)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10 22:22
Ik had hier van de week ook wat gedoe met een chromecast, alles opnieuw opstarten heeft het opgelost....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
@OkeOkeOke Bedankt, met de tips om die link heb ik het weer aan de praat gekregen (account linken via Google home en dan via Google assistent stream starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Sorry, maar ik begrijp de uitleg niet echt. Wat moet ik nou precies doen in Google Home??

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
RagingR2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:51:
Sorry, maar ik begrijp de uitleg niet echt. Wat moet ik nou precies doen in Google Home??
Account linken via Google home en dan via Google assistent stream starten.

Google Home-instellingen-muziek-spotify-koppel account

En dan via Google assistent stream starten.

[ Voor 15% gewijzigd door OkeOkeOke op 31-10-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

Out.of.Control schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:29:
@OkeOkeOke Bedankt, met de tips om die link heb ik het weer aan de praat gekregen (account linken via Google home en dan via Google assistent stream starten).
Jammer alleen dat dit een workaround is, en niet een oplossing voor de bug die Spotify geïntroduceerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kunt ook een groep aanmaken van Chromecasts (evt. gewoon met 1 chromecast erin). Daar kun je vervolgens wel weer naar streamen. Maar is ook een woraround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik heb sinds een aantal dagen na het updaten van de Spotify app op mijn Android telefoon hetzelfde probleem, heb het topic op het Spotify forum ook gelezen.

- Spotify linken aan Google home had ik al, helpt me niet.
- Op de Android tablet van m'n dochter, waar de Spotify app niet recent geupdate is, werkt het ook niet meer.
- Vanuit Spotify op m'n Windows laptop werkt het ook niet meer.
- Op de iPhone's is casting naar de Chromecast nog wel beschikbaar.

I'm lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Men moet dit gewoon fixen in de volgende update. Verbaasd mij echter dat dit zo lang duurt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskluppels
  • Laatst online: 22-11-2020
Raar feit: eenmaal het streamen op de chromecast gestart met een iPhone kan ik het wél overnemen met mijn Android telefoon...

Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schjan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11-2020
Ik heb op mijn android hetzelfde probleem. Streamen vanuit Spotify werkt niet. Vanaf de iPhone van mijn vrouw werkt het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Kreeg vanmorgen dezelfde foutmelding.
Bij mij lukte het wel om in Google home een speakergroep toe toevoegen.

Google home linksboven plusje drukken - toevoegen aan huis - speakergroep toevoegen - en dan Google cast selecteren.

Nu is het in Spotify weer mogelijk om te casten. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svh64
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02-2024
rinusnl schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:41:

Google home linksboven plusje drukken - toevoegen aan huis - speakergroep toevoegen - en dan Google cast selecteren.

Raar. Bij ons thuis geen problemen ondanks geen updates in de playstore maar bij de buuv wel. Je tip heeft wel geholpen KUDO's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemsma101
  • Laatst online: 09-09-2022
Avond allen,

Ik heb geen haar meer op mijn hoofd maar mer dit soort ellende hadden ze er zeker afgevallen!

Volg stukje van Rinus op in home. Speakergroep toevoegen bij get plusje linksboven. Daarna is de,e zichtbaar in spotify!

Dank rinus 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Bloemsma101 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:49:
Avond allen,

Ik heb geen haar meer op mijn hoofd maar mer dit soort ellende hadden ze er zeker afgevallen!

Volg stukje van Rinus op in home. Speakergroep toevoegen bij get plusje linksboven. Daarna is de,e zichtbaar in spotify!

Dank rinus 💪
Helaas, bij mij dus nog steeds niet op tablet en phone (androids). Vreemd wel: via laptop (ook android) weer wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
TonyCruise schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:55:
[...]

Helaas, bij mij dus nog steeds niet op tablet en phone (androids). Vreemd wel: via laptop (ook android) weer wel.....
Huh dat is vaag! Alle apps zijn geüpdatet naar de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
Inderdaad, erg vaag. Alles gisteren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op tablet en phone. Dus die hebben de laatste versie van Spotify. Dus ik ben de weg kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
rinusnl schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:11:
[...]

Huh dat is vaag! Alle apps zijn geüpdatet naar de laatste versie?
Ja, zie hierboven. Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWN Rik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-07 11:51
Heb er sinds vandaag last van! Allebij de telefoons kan geen Spotify streamen want Spotify is niet geïnstalleerd... Heel vreemd. Bij m'n beiden chromecast hebben er last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kwam er vrijdag achter idd. Staan wat workarounds in dat topic op spotify support die je kunt proberen (welke voor mij niet werkbaar zijn, ik heb sowieso twee GC's in de woonkamer die ik afzonderlijk gebruik).

Wat ik me wel afvroeg: het omzetten van streaming via Spotify Connect naar Google Cast wortd als een optie gegeven.
Nou doet de gewone GC 3 (dus niet de audio) slechts 256kbps aan bitrate. Wordt dat met gebruik van Google cast wel 320kbps of blijft dat gelijk? Zou voor mij namelijk een haalbare optie zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19
Het aanmaken van een thuisgroep heeft bij mij even gewerkt, maar inmiddels wil hij daarmee ook niet meer connecten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02

KL643

beeldaandemuur

Heb nadat dit probleem bij mij ook speelde (sinds gisteren) überhaupt moeite om te verbinden met mijn Chromecast. Al meerdere keren alles verwijderd, opnieuw installeren en nadat dat gelukt is kan ik geen verbinding maken met mij Chromecast...Kortom, wordt er een beetje tureluurs van! Wat wel weer leuk was is dat ik een foto die ik gemaakt heb (in L.A.) als screensaver voorbij kwam :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKHcoilnjbzj2NVO_phErBOwciQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fi1OBh2nnn3a2etROKU6SEFL.jpg?f=fotoalbum_large

Connecten via de spotify app vanaf mijn laptop werkt wel en nu hij verbonden is met de chromecast kan ik hem aansturen met mijn telefoon. Niet ideaal maar voor nu even "opgelost"

[ Voor 62% gewijzigd door KL643 op 03-11-2020 13:15 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenvdkamp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-12-2020
Hier zelfde probleem
Krijg Spotify niet meer op de Chromecast
Super irritant werkte altijd goed en zegt die dat Spotify niet geïnstalleerd is hoop dat ze snel goeie oplossing vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
KL643 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:49:
Heb nadat dit probleem bij mij ook speelde (sinds gisteren) überhaupt moeite om te verbinden met mijn Chromecast. Al meerdere keren alles verwijderd, opnieuw installeren en nadat dat gelukt is kan ik geen verbinding maken met mij Chromecast...Kortom, wordt er een beetje tureluurs van! Wat wel weer leuk was is dat ik een foto die ik gemaakt heb (in L.A.) als screensaver voorbij kwam :)

[Afbeelding]

Connecten via de spotify app vanaf mijn laptop werkt wel en nu hij verbonden is met de chromecast kan ik hem aansturen met mijn telefoon. Niet ideaal maar voor nu even "opgelost"
Exacte situatie bij mij. Nu wel via laptop Spotify en dan wel via tablet of phone. Niet wat we willen maar het lukt gelukkig. Ik hoop snel te horen wanneer ze 't gaan updaten op juiste wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Update van Spotify lijkt het opgelost te hebben. (IOS)

[ Voor 5% gewijzigd door OkeOkeOke op 04-11-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
OkeOkeOke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:48:
Update van Spotify lijkt het opgelost te hebben. (IOS)
Dan nu nog ff de androids......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valley1958
  • Laatst online: 05-11-2020
Hier is hoe ik Spotify opnieuw kan casten.(in afw van nieuwe goede werkenden Spotify versie)

1. deïnstalleer huidige Spotify app
2. Ga naar https://spotify.en.uptodown.com/android/versions
3. Kies de versie die je wil gebruiken (ik heb gekozen voor 8.5.77.1043)

Je krijgt dan een APK file die je installeert en dan kan je inloggen.

Alles wekt dan opnieuw.
Let op dat je niet update voordat Spotify de fout in de app heeft hersteld
Succes ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
valley1958 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:18:
Hier is hoe ik Spotify opnieuw kan casten.(in afw van nieuwe goede werkenden Spotify versie)

1. deïnstalleer huidige Spotify app
2. Ga naar https://spotify.en.uptodown.com/android/versions
3. Kies de versie die je wil gebruiken (ik heb gekozen voor 8.5.77.1043)

Je krijgt dan een APK file die je installeert en dan kan je inloggen.

Alles wekt dan opnieuw.
Let op dat je niet update voordat Spotify de fout in de app heeft hersteld
Succes ;) ;) ;) ;)
Dank voor de info. Maar als ik 'm wil installeren krijg de volgende melding:

"Dit type bestand kan schade toebrengen aan je apparaat. Wil je deze spotify versie toch gebruiken?"

Vind ik niet zo fijn als daarna m'n telefoon of tablet kuren krijgen. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie net dat er een update op het Spotify topic is: update van Android versie is het en lijkt het issue opgelost te hebben :)

Zelf nog niet kunnen testen, update al wel geconstateerd in de play store en inmiddels geïnstalleerd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyCruise
The Eagle schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:36:
Ik zie net dat er een update op het Spotify topic is: update van Android versie is het en lijkt het issue opgelost te hebben :)

Zelf nog niet kunnen testen, update al wel geconstateerd in de play store en inmiddels geïnstalleerd.
Super!!! Hij doet 't weer!! Dank je voor je melding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombom
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03-2021
rinusnl schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:41:

+1
Brilliant. Gefixt.

Wat een irritante bug ook weer.

Raar dat Spotify de Android app zo laat versloffen. Er wordt blijkbaar niet of slecht regressie getest bij nieuwe versies.

Het was toen hij uitkwam een voorbeeld voor alle andere apps. Vanaf daar is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Vraag me af of dat te maken heeft met interne beleidskeuzes. Of dat 't werkelijk in de kwaliteit van de techniek fout gaat.
Pagina: 1